Heb gisteren een kong gekocht. Vannacht uit geprobeerd. Maaar helaas zonde resultaat. Ben dus maar weer beneden gaan liggen. Na 1 week slecht tot niet slapen ben ik wel gebroken nu. Hoop dat ze gauw lekker rustig slaapt. Maar ben er bang van.
Pfoe ja die begintijd is wel even heftig hoor! Maar voor je het weet voelt ze zich veilig genoeg om lekker alleen te slapen, nog even volhouden! De kong kent ze natuurlijk nog niet, eerst rustig de tijd nemen om het aan te leren. Dus ga er lekker bijzitten en laat haar maar snuffelen en proberen de inhoud eruit te krijgen. Het is de bedoeling dat ze dit rustig doet en er niet mee gaat gooien/spelen etc. Hou desnoods het eind van de kong vast zodat ze (het liefst) kan blijven liggen op haar eigen plekje. Dan wordt het een momentje van nadenken en tot rust komen en kan ze daarna lekker slapen Later kan je dat dan inderdaad aanbieden als rustmomentje voor het slapen of als je bijvoorbeeld een boodschap moet doen. Als dat gaat vervelen kan je zoeken (Google) op meerdere Kongrecepten die wat moeilijker worden voor de hond en er zijn ook heel veel hersenwerkjes voor honden die je heel makkelijk zelf kan maken. De meeste honden (en baasjes) vinden dat heel leuk. Ook voor de kinderen leuk omdat je die er goed bij kan betrekken (brokjes verstoppen etc.)
Kan me niet herinneren dat mijn vorige hondjes het zo erg hadden. Maja elke hond is natuurlijk anders he. Thnx dat ga ik even onthouden.
Gisteren een bench geleend van een vriendin. Hier gisteren haar favoriete deken, knuffel en mijn pyjama ingelegd. Ze ging er meteen zelf in liggen. Savonds ook goed gaan slapen. Heeft 1uur alleen geslapen. Toen is ze denk ik wakker geworden van de buren want die maakte me weer eens een herrie buiten. Dus hoppa daar ging ze weer. Mijn vriend is op de bank gaan liggen maar roos is in de bench gebleven. Toen was ze stil. Vanavond weer een nieuwe poging. Maar blijf maar weer gewoon beneden dan kan ze wennen.
Woehoe. Vannacht heeft ze de hele nacht door geslapen. Vanmorgen rond 07.00u werd ze wakker. Hopelijk blijft ze dit nu doen. Haha