Altijd rommelende darmen tijdens de fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoontje (13 wk) heeft vaak last van zijn darmen. Ik weet niet hoe ik zijn pijn moet verlichten.
    Vooral tijdens de fles begint hij meteen windjes te laten en poept dan ook vaak. Soms is hij zo hard aan het persen en aan het krijsen dat ik hem de fles helemaal niet kan geven (hij is dan zo wild met armen en benen en overstrekt zich). Zijn windjes en poep stinken soms verschrikkelijk naar zwavel. Andere keren niet, dus dat vind ik wel raar.
    Ik gebruik nutriton omdat hij vaak last heeft van oprispingen. Ik ben hier een dag mee gestopt omdat ik weet dat dit spul ook darmkrampjes kan veroorzaken (en naast een laxerende werking, kan het ook juist verstoppend werken) maar nu heeft hij echt heel harde keuteltjes die hij bijna niet eruit geperst krijgt. Echt zielig.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, van de nutriton krijgt hij krampjes en zonder raakt hij verstopt. Lactulose heb ik al eerder gekregen, maar ook dit veroorzaakt enorme krampen. Ik wil dit dus niet meer gebruiken.
    Verder gebruik ik inmiddels de nutramigen AA (ivm verdenking koemelkallergie, maar behalve in combi met nutriton een betere stoelgang, merk ik verder geen verschil).
    Ik heb ook medicatie voor reflux (losec mups) maar ook dit lijkt niet echt een duidelijk effect te hebben.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Moet ik stoppen met alles? Moet ik toch de nutriton weer gebruiken?
    Zijn darmwerking is sinds de tweede week van zijn geboorte eigenlijk al een probleem geweest.

Deel Deze Pagina