Wij staan o het punt van scheiden..we weten het niet meer..de liefde raakt o geloof o, maar diep van binnen willen we elkaar niet kwijt.. Wat moeten we doen? We zijn bij en psycholoog gewest, maar dit heeft weinig geholpen, ja tijdelijk.. Mijn man wil daar nu niet meer heen.. Heeft iemand nog tips voor een gered huwelijk? We hebben 2 kids, van 1 en 3 dit maakt het natuurlijk niet makkelijker... Is hier misschien iemand die mij evt via mail tips wil geven? misschien en relatietherapeut oid? Ik hoop echt dat we uit deze gigantische dip komen!
Heb geen tips voor je maar wil je wel sterkte wensen... Hoop dat iemand wel een goede tip heeft waar jullie wat mee kunnen..
Als je echt nog samen verder wilt zou ik toch relatietherapie proberen. Dat moet je wel echt samen willen. Veel sterkte en succes!
poeh... ik kan je alleen maar veels succes en sterkte wensen... Mijn ex wou er niet aan werken toen... Relatietherapie.. veel praten.. maar als de liefde op is.. dan is t op meid. mocht je vragen hebben over het scheidingstraject pb je maar!
Het probleem is dus dat mijn man dat niet meer wil..en dan kan hij voor mij mee gaan, maar dan staat hij er niet open voor, en heeft het dus alsnog geen zin..
Tja het is lastig om advies te geven als je niet duidelijk verteld wat de problemen zijn. Maar dat zou ik ook niet op een openbaar forum zomaar neerzetten. Ik zou zeggen probeer terug te gaan naar de basis en maak tijd voor elkaar. Wat vonden jullie vroeger leuk om samen te doen en ga dat ook doen. Zet de tv en de laptop 's avonds vaker uit (of niet eens aan), dan moet je samen wel wat leukers doen. Wat waardeer je in elkaar en spreek dat naar elkaar uit. Dit lost misschien het echte probleem niet op, maar het kan nooit kwaad om wat meer kwaliteitstijd samen door te brengen.
Wij zijn afgelopen weekend samen weg geweest zonder kits, maar kreeg constant dezelfde humeurige opmerkingen..mijn man is erg negatief ingesteld, en dit wordt in mijn ogen steeds erger.. Het is inderdaad erg lastig om helemaal in details te treden, vandaar dat ik hp dat ik hier iemand tref die privé via mail wil proberen te helpen.. Ik heb het idee dat alles waar ik probeer te regelen voor hem, verkeerd valt, en hij zich niet realisseerd dat ik het voor hem doe, om onze relatie te redden, om elkaar terug te vinden..
Hij zegt van wel, maar ergens heb ik daar mijn twijfels over.. Ik zie geen verschil in zijn doen en laten, daarom twijfel i.. Hij verschuilt zich overal achter heb ik het idee..ik kan hem soms moeilijk pijlen
Ik denk eerlijk gezegt dat je eerst zeker moet weten of je man er ook nog voor wil gaan en dan pas kan je goede actie ondernemen!
Zoiezo zou je in relatietherapie kunnen gaan. Al is het niet alleen om je relatie te redden, dan om op een goede manier uit elkaar te gaan. Als jullie uit elkaar gaan blijven jullie nog steeds samen de ouders van jullie kindjes en is het belangrijk dat jullie op goede voet met elkaar blijven staan. Misschien kan je zo je man overtuigen om mee te gaan.
wat mij geholpen heeft toen het tussen mijn man en mij ook niet meer ging, is tijdelijk weg gaan en niet meteen scheiden, en een soort van gaan daten. mijn man moest weer moeite doen voor me, hielt ineens de deuren weer open, handjes vast houden.. ik ben toen ongeveer 2,5 maand weg geweest, en werd we werden weer verliefd op elkaar. t zijn vaak de kleine dingetjes die t doen, zoals de deuren open houden, hand vasthouden, ff een massage.. biosje.. mocht de vonk niet opnieuw overslaan, tja dan is de liefde over denk ik. laat elkaar zien, dat je ervoor wilt gaan, het is fijn te merkten dat de ander moeite voor je wilt doen. en praat met elkaar, zeg wat je voelt en wat je denkt. veroordeel elkaar niet, maar toon respect voor elkaar gevoelens en gedachtes.
Alleen kan het niet. Je moet allebei willen. Wil hij wel vechten? Wil hij proberen jullie huwelijk te redden? Breng de kids een weekend naar opa en oma en ga praten met elkaar. Niet om wat er fout is, maar hoe het beter kan. Probeer samen te achterhalen waar het knelpunt zit en hoe jullie daar samen uit kunnen komen. Probeer voor elk punt te begrijpen, dat het nooit aan één persoon ligt, maar dat het op alle vlakken iets is, dat jullie bij elkaar moeten komen. En ook heel belangrijk: Probeer te verwoorden, wat je verwacht. Van de relatie, van elkaar. Als partner, als moeder/vader, als huisgenoot, als vriend... Op het gebied van thuis zijn, taken, weggaan, sociale contacten, etc. Als jullie iets tegen komen, wat botst, qua verwachting en ... hoe noem ik het... realiseerbaarheid, bedenk dan, dat het niet altijd een kwestie is van aan een verwachting moeten voldoen, maar vaak ook een kwestie van de verwachtingen bijstellen. Beide moeten bepaalde dingen opofferen/inleveren voor de ander, voor de relatie, voor de kids. En dat moeten beide ook echt willen. Als een van jullie dat niet wil, dan wordt dat héél moeilijk! Oh e compromissen sluiten is niet: Oké, ik doe dit, maar dan moet jij dát! Probeer elkaars situatie te begrijpen. Probeer te begrijpen waaróm iemand zo doet of juist niet zo doet. En als de ander iets van je wil, probeer dat dan te doen, omdat je het fijn vindt voor die ander, om het zo te doen. Niet omdat je moet, of wat dan ook. En als het iets écht niet fijn vindt, dan zou die ander dat moeten begrijpen en zich daar bij neerleggen... Hmmm, heb vaak het woordje ´moeten´ gebruikt, maar het zijn maar wat richtlijnen Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Tot nu toe bedankt allemaall.. Er zitten enkele tips bij.. We gaan weer rond de tafel, en blijven vechten zolang het nodig is! E zullen vast nog diepte punten komen, maar waarschijnlijk heb u hier dan wel steun van jullie.. Meer tips en ideeën welkom! blijven
Als tip/advies het boek vijf talen van de liefde' Gary Chapman! Dit is echt een ontzettend goed boek en heeft al meerder huwelijken gered! Succes meid!
Net weer flink gepraat.. Manlief is erg geïrriteerd door de kids blijkt... Dat ze slecht luisteren, druk zijn lawaai hebben enz.. Als hij het over kon doen hoefde hij misschien wel geen kinderen..maar hij houd wel heel veel van ze en wil ze ook niet missen zegt hij.. Punt 1 om samen aan te werken dus het begin is er misschien wel! Ben allang blij dat hij dit nu vertelde, als dat zijn grootste frustratie is, heft dat misschien en wisselwerking o ons allen.. We zullen zien..
Wat een moeilijke situatie meid, bah. Ik kan best begrijpen dat mannen soms erg geirriteerd kunnen raken wanneer kinderen slecht luisteren en druk zijn, maar maak hem dan duidelijk dat dit niet ineens opgelost is wanneer jullie uit elkaar zouden gaan. Nu kun je het samen doen, wanneer je uit elkaar bent en hij ze "in het weekend heeft" moet hij het alleen zien op te lossen, bovendien is het (in mijn ogen dan) geen reden om uit elkaar te gaan, wel een reden om misschien meer aan de opvoeding te doen, en dan wel zo, dat je daar samen achter staat natuurlijk. Heel veel succes gewenst, hopelijk komen jullie er samen uit.
Is je man niet een beetje overspannen??? Geef het tijd. ik denk dat elke relatie wel een keer in een dip zit. zeker in de leeftijd waar jou kinderen nu zitten.. de roze wolk baby tijd is over.. ze zijn druk, peuter puberen... geef hem anders wat extra ruimte in de zin van laat hem uitslapen enzo.. zie bij veel vriendinnen dat de relatiecrississen/scheidingen zijn rond de leeftijd van 2 jaar..
Dat is in elk geval één punt dat boven tafel komt. Maar dat lijkt me niet het enige... Pas hiermee trouwens op, dat je kinderen zich niet schuldig gaan voelen, want als het ooit toch tot een breuk leidt... Kinderen denken dan al vaak dat het door hen komt, terwijl dat niet zo is...