heey.. Ben echt zoo blij dat ik zwanger ben, maar 1 ding vind ik minder... straie! ik heb echt al best veel straie en ben 15 weken zwanger! op me buik en paar maar vooral op me billen en beenen ik kan er niks aan doen maar voel me toch een beetje kut erbij! aan de ene kant denk ik lekker boeie! krijg er zo iets veeeel mooiers voor terug, maar ben ook weer bang dat ik het na me bevalling erg blijf zien! het is nu ook rood hadden/hebben jullie dit ook zo vroeg? je hoort ook echt vaak dat meiden het helemaal niet hebben! jaloers!
ik ben bijna 24 weken en heb het gelukkig (nog) niet. hoop dat dit zo blijft maar kan ineens opkomen heb ik gehoord. de een schijnt er meer last van te hebben als de ander
ik heb het pas vanaf week 30 ofzo echt op mn buik gekregen maar ook net zoals jij al in het begin van mn zwangerschap op mn (boven)benen en billen...ik denk dat het misschien door het vocht ook komt wat je vasthoudt enzo? tenminste ik had ook dat mn benen wat dikker werder daardoor volgensmij.. maar troost je, het schijnt na de bevalling weer weg te trekken...je blijft het zien maar het worden witte littekentjes en niet meer zo rood en opvallend
Ik kreeg bij 8 weken al last van straie en nu word het alleen maar erger.. ik heb er ook nog wild vlees op zitten dus ze zijn ook nog pijnlijk..
Ik heb het sinds 14 weken zwangerschap op mijn buik, en t wordt nog steeds erger. OP m'n heupen heb ik ook maar niet zo erg (vergeleken bij m'n buik dan). Maarja, er is niks aan te doen.
hoi hoi ik ben nu bijna 31 weken zwanger en heb het sinds kort op me billen en benen gekregen echt vreselijk vind ik het heb gewoon paarse strepen... op me buik heb ik gelukkig niks hopen dat het zo blijf
Op zich is er wel een klein beetje aan te doen, niet om het helemaal te verhelpen, maar het is je huid die niet genoeg oprekken kan, als je je huid regelmatig insmeert met bodylotion (je hebt ook speciaal spul voor zwangere vrouwen van zwitsal bijv.) dan maakt het je huid soepeler waardoor de kans op straie vermindert of minder zichtbaar maakt.
nou ik smeer me eigen helemaal gek met van alles maar het helpt niet! zag net een site en hun zeggen dat het daardoor veel minder word en zelfs weg gaat.. het is een soort scrubben wat je moet doen is best gevoelig aan het begin staat er.. maar of het echt helpt?
Ik heb gelezen dat de creme geen effect heeft maar het masseren van de huid?Dus heb ik vriendlief maar de opdracht gegeven mijn buik en borsten elke dag even te masseren met olie ..Dat liet ie um geen 2 x zeggen . Het is al wel snel of niet met 15 weken straie , maar zag in je album dat je ook al echt een mooi buikje hebt! Ik ben morgen 11 weken en ik hoop dat mijn huid het straks allemaal wat aan kan!
Met een speciale scrub? Of een scrubhandschoen? Of gewoon lekker scrubben met de hand? En deed je dat dan elke dag?
Ik doe het gewoon lekker met de handen, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen. Heb een body-scrub van de etos en die gebruik ik 2 keer per week. Verder heb ik de buikcreme van Zwitsal en die gebruik ik elke dag na het douchen. Lekker de tijd voor nemen. Mijn borsten zijn van een 75B na een 90C gegaan en daar heb ik helemaal lens op gescrubd, want daar zag ik het al verschijnen door de enorme groei... Nu helemaal onder controle. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 30 kilo! aangekomen en ook op advies van de VK gescrubd, en ook geen streepje te zien. Heb het trouwens ook na de zwangerschap dapper volgehouden. Dan gewoon 1 keer in de week, en elke dag smeren!
hmmz ja strias had ik al woog voor me zwangerschap 95 kilo en ben toen gaan afvallen heel erg snel 14 kilo in 5 week tijd strenge dieet van internist en daarna in 11 weken tijd de andere 15 kilo. toen waren ze doorzichtig geworden dus vielen ze minder op maar nu heb ik ze ook gewoon weer soms wat rood ik zeg maar zo je krijg er wat moois voor terug en zou me eerlijk gezegd niet zo zorgen maken of het na de bevalling blijvend is of niet. of je moet dus bang zijn dat andere het zien? mwah ik zeg maar zo je zal niet de enige zijn en je heb er een mooi wondertje voor gekregen dus ik zeg maar zo straks wat andere ervan vinden kan me niet echt schele.
bij mij is het bij 35 weken ongeveer gekomen heb nu het gevoel dat mn huid ECHT niet meer verder kan rekken (doet ook best pijn omdat het lijkt dat mn huid te strak gespannen staat) en ben echt blij dat de baby woensdag gehaald word!
Hallo Allemaal, Ik ben nog maar een paar weken zwanger maar heb er gelukkig geen last van. Wat je overigens wel veel hoort is dat je eigenlijk al meteen moet beginnen met insmeren (er schijnen speciale cremes voor te bestaan) Met andere woorden voorkomen kan genezen niet in dit geval. Misschien helpt het om vanaf nu toch in te smeren om te voorkomen dat het er nog meer worden. Gr, Kid
oei ik moet er niet aan denken striae scrubben PIJNLIJK! ik kreeg meteen kriebels! Nou helaas hier altijd de striae rood gebeleven en altijd pijnlijk maar bij vriendinnen gewoon wit en zie je amper wat van. Je hebt natuurlijk wel gemiddeld een vrij grote buik al (voor je termijn) dus dat betekend helaas sneller striae...
niet zo vroeg, begon bij mij rond de 28 weken geloof ik.. Ben nu bijna 32 weken en ik heb er nu 4.. twee links van mijn navel en twee rechts en zijn nog best klein. Als het hierbij blijft is het oke bij de eerste heb ik ook niks geen streepjes gehad, en nu dus helaas wel...