Nekplooimeting erg goed, garantie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Flengeltje, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn combinatietest laten doen..
    De nekplooimeting was erg goed (0,8mm) en ik ben op dit moment 11w5d.
    Nu zei de verloskundige dat ze eigenlijk nooit een dunnere nekplooi meet.
    Ik vrolijk naar huis, bloedonderzoek moet dan ook vast goed zijn..
    Maaaar..
    Nu ik wat minder op mijn roze wolk zit van vanochtend begin ik te beseffen dat er óók een bloedtest is die niet goed kan zijn..

Komt dat (vaak/soms/zelden) voor dat er ondanks de goede nekplooi goed is, er toch een slechte bloedtest is?

2. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Ik wacht zelf ook nog op de uitslag, wij hadden het dinsdag. Nekplooi was ook prima, maar ze zei wel dat ookal komt alles positief uit de test, er nooit een 100% garantie is. Ze zei wel dat we ons nIet teveel zorgen hoefden te maken na zo'n mooie meting...

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Tja, het heet niet voor niets combinatietest he. De kans op een niet-goede uitslag met een mooi dunne nekplooi is niet groot, maar ook niet 0. Zekerheid krijg je niet, dat is ook een groot nadeel van de test.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je bent echt op het randje heel vroeg met je nekplooimeting. Dan is hij sowieso een stuk smaller. Maar idd, hij is erg mooi.
    Hier ervaring met een goede nekplooi en hele slechte bloedwaarden.
    Allemaal goedgekomen hoor. Onze dochter is gezond, maar garanties geeft het niet. Het blijft een kansberekening.
    Er zijn ook kindjes met trisomie met goede nekplooien, alleen zijn die wel in de minderheid.
    Zo zijn er ook gezonde kindjes met een hele dikke nekplooi...

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Nekplooi was bij ons ook goed maar de bloedtest helemaal niet 1 op 151 voor down!
    Gelukkig is uit de nipt gebleken dat het allemaal goed is bij onze dame maar waren angstige weken.
    Het geeft dus geen garantie

6. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Dat is apart dat je het niet gelijk krijgt. Bij mij deden ze eerst het bloedprikken en met 13 weken de nekplooimeting. Uitgaand van de bloeduitslag mijn leeftijd en nekplooimeting deed ze de meting, dus vind bet raar dat je het los van elkaar krijgt

Deel Deze Pagina