Pcos !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisanne123, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hallo meiden ,

Gister bij de gyn geweest , gelijk een uitstrijkje gehad en een echo . Er kwam uit dat ik pcos heb . Bloed geprikt en over 2 weken weer bloedprikken , en over 3 weken een afspraak .
    Dan krijg ik medicijnen om mijn eisprong op te wekken .

Ik vraag me nu eigenlijk af wat me te wachten staat ?
    Ik heb ook last van overbeharing , lichte acne , en ben toen ik met de pil stopte 13 kg in 3 weken aangekomen , hoort aankomen er ook bij ?
    Zolang ik de pil slik gaat alles prima . Maarja dat kan natuurlijk niet met een kinderwens .
    Hoe ging de behandeling bij jullie ?
    En na hoeveel rondes clomid was het raak ?

Alvast bedankt !

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gewichtsproblemen kunnen voorkomen bij PCOS ja, vaak is het er ook moeilijk af te krijgen (is geen symptoom bij mij trouwens) Eerst zal je een onttrekkingsbloeding moeten afwachten, als die niet uit zichzelf komt geven ze meestal Primolut. Daarna is Clomid inderdaad een logische eerste stap.

Op de dag dat mijn menstruatie begon, moest ik naar het ziekenhuis bellen voor een follikelmeting op dag 12. Als er op dag 12 nog niet genoeg te zien was, een nieuwe follikelmeting. Als de eitjes groot genoeg waren kreeg ik een Pregnyl-injectie en twee dagen later een eisprong, wachtweken en dan begon alles weer opnieuw.

Ik heb een goede eisprong met Clomid, maar raak helaas niet zwanger (Clomid sinds maart 2013) Ik wacht nu mijn menstruatie af en dan gaan we naar IUI 4, dus het is nog steeds niet raak en jammer genoeg komt dat echt alleen door mijn PCOS, endometriose is te licht om vruchtbaarheidsproblemen te veroorzaken. Het is gewoon schrikken als je een diagnose als PCOS krijgt.

In ieder geval succes!

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    tempusfugit ,

Bedankt voor je reactie .
    Ik krijg geen menstruatie dus denk dan dat ze het inderdaad op gaan wekken .
    Mag ik vragen waarom jij gelijk injecties erbij kreeg ?
    Of is dat gebruikelijk ?

Wat vervelend zeg dat het nog niet raak is bij jullie .
    Alleen met clomid heb je zeg maar toch een normale kans , zoals bij mensen zonder pcos ? Ik ben inderdaad ook wel geschrokken . Maar bedenk me ook wel dat het niet uitmaakt of mijn ovulatie nou kunstmatig opgewekt wordt of niet als er maar eentje komt toch ? Of is dat niet zo ?

Hoop dat het voor jullie snel raak mag zijn .
    Ik ben eerder zwanger geraakt zonder medicijnen na 2 jaar (miskraam)en heeeele lange cyclussen (8 maanden ) . En daarna na 3 maanden cyclussen van 40 , was ik in verwachting van ons zoontje . Dus geef vooral de moed niet op !!

Nu helaas geen cyclussen van 40 begint meer te neigen naar mijn eerdere ervaring van extreem lange cyclussen . En het liefst wil ik geen 2 jaar wachten dus ben eerder naar de ha gestapt .
    Weet dat het dan ook 2 jaar kan duren of langer , maar wil in iedergeval een eerlijke kans hebben iedere maand.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik lees trouwens ook over een zware vorm en lichte vorm van pcos , wat is dan het verschil ? En hoe weet je of je een zware of lichte vorm hebt ?

5. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

succes in het traject

ik heb primolut gekregen een menstruatie opwekker
    daarna aan de clomid 50mg en 100mg sloegen niet aan
    (tip:neem deze voor het slapen in)
    nu net een ronde 150mg gehad en eindelijk een follikel
    tijdens elke ronde paar inwendige echo's gehad

hier is het helaas nog niet raak

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, vervelend dat je de diagnose pcos hebt gekregen. Zoals je leest in mijn onderschrift heb ik het helaas ook. Op de vraag of er lichte ocos en zware pcos bestaat durf ik je geen antwoord te geven. Wat ik weet is dat de lichtste vorm van het opwekken VN een eisprong, clomid, niet bij elke vrouw aanslaat.

Misschien fijn om er meer over te kletsen in het topic pcos , zonder andere symptomen. Ik heb ook last van overgewicht en praat daar ook gewoon mee. Het helpt mij enorm om van me af te kletsen tegen meiden die begrijpen wat het inhoudt !

Succes in ieder geval!

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Volgens mij heb je met Clomid inderdaad een normale kans. Kunstmatig opwekken zou geen verschil moeten maken, maar het heeft natuurlijk wel z'n bijwerkingen en je denkt er misschien toch vaker aan. Pregnyl.. ik weet niet of alle ziekenhuizen dat meteen geven, maar hier is het wel standaard.

Ik weet niet of het voor jou anders ligt omdat je eerder een kindje hebt gehad, maar het enge aan de MMM vind ik toch wel het niet weten of het resultaat zal hebben, vandaar dat ik het moeilijk vind om hoop te houden. Maar het klinkt wel alsof je goede kansen hebt als het al eens eerder is gebeurd :)

En de tip om Clomid 's avonds te slikken vind ik wel een goede, ik ga echt dubbel zien als ik het heb geslikt bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina