Verassing? Of weet je het al?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeanine16, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine16

Jeanine16 Lid

20 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    Slochteren
    Heeheee, ik ben eigenlijk beetje nieuwsgierig ;$

Ik ben namelijk 33 weekjes zwanger en... Het is nog een grote verassing wat het word.
    Dus ik zou eigenlijk wel willen weten, weet jij het al?
    En waarom heb je er dan wel/niet voor gekozen.

Greetz.

2. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten het niet. Ze konden het op de 20 weken echo niet goed zien en toen hebben we het erbij gelaten. Ben ook erg nieuwschierig, maar vind het uiteindelijk wel leuk om een verrassing te hebben.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Bij alle 2 mijn kinderen wist ik het.
    Waarom ik het graag wilde weten was niet om kleertjes enzo maar gewoon omdat ik het prettig vond om het te weten, gewoon voor mezelf.

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden het ook graag weten. In het begin vooral om het practische, maar nu vind ik het eigenlijk heel speciaal om gewoon te communiceren met en over hem. Hij is al veel meer tastbaar heb ik het idee.

5. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Bij allebei mijn zoontjes wist ik het.

Ik vond het wel makkelijk ivm kleertjes en namen.

Wil dolgraag een 3de dus mog dat er ooit nog van komen dan wil ik het niet weten. Dit zou dan het laatste kindje zijn en dan vind ik een verrassing wel leuk

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij weten het niet net als bij de eerste. Vind het praktische grote onzin. wij zijn al zo blij dat ons dit gegund is. We hebben een mooi dieren babykamertje en alles in vrolijke kleurtjes. Eigenlijk ben ik er ook niet eens mee bezig wat het is. We krijgen gewoon ene kindje en dat is een wonder!!!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij wisten het met beide kindjes niet. We zijn wel allebei veeeeel nieuwsgieriger dan bij Tycho en moeten ons inhouden om het niet te vragen bij de echo's.

We vinden een verassing toch wel het allerleukste en we zijn blij dat we alweer zwanger mochten raken zonder dat het gepland was.

En wat betreft kamertje en kleding, we hebben nu alles unisex en straks als de kleine geboren is zijn echte jongens- of meisjeskleren zo bijgekocht en bijgevraagd. En accesoires voor de babykamer moet ook geen ramp zijn na de bevalling ;)

xx

8. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten het de vorige keren wel.
    Worden dit dan nu, de laatste keer, niet.
    Maar...nu zijn het er twee;) nu werken we t toch graag weten.
    Voor mezelf mart ook voor de namen.

9. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Bij F. wist ik het al toen ik de positieve test in handen hielt.
    Met 17 weken vroeg de gyn of ik het geslacht wilde weten en zij tegen hem: "vertel maar dat je een piemeltje ziet want ik weet 100% zeker dat ik een jongetje krijg" :D
    Nou die stond even met zijn mond vol tanden te kijken zeg wahahaha

Bij R. hoopte ik stiekem op een meisje maar mijn gevoel zij ook dit keer weer een jongen en dat bevestigde de gyn dan ook.

Nu bij ukkie heb ik met 17 weken een pretecho laten maken omdat ik zoooo nieuwsgierig ben en zij is er van overtuigt dat het weer een jongen is maar ik (en alle anderen behalve mijn man) geloven dit nog niet zo helemaal en wachten nu op de 20 weken echo die ik volgende week heb. :D
    Een verrassing zou zeker ook wel leuk geweest zijn maar ik ben gewoon te nieuwsgierig om zo lang te wachten wahahaha.

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Bij mijn dochter wisten we dat het een meisje ging zijn. Nu zou ik graag een verrassing hebben, maar mijn vriend wil het wel weten. Ik vind het moeilijk, Kben bang dat hij het niet voor zich zal kunnen houden. We zullen wel zien.

11. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Wij weten het. Bij onze eerste ook. Vind t gewoon veel te leuk om te weten :D

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij mn 2 dochters wist ik het niet. en nu weer niet! vind het gewoon spannend en bij de bevalling horen. heb gewoon een roze en een blauwe outfit gekocht als eerste pakje en een stuk of 3 neutrale. ik vind t veel te leuk om te fantaseren erover!

13. dans

dans Actief lid

31 mrt 2012
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap wisten wij het wel omdat mijn opa een zware buikoperatie moest ondergaan en wij wisten niet of hij dat zou overleven. Wij hebben het alleen aan hem verteld en te tegen andere mensen gezegd dat wij niet wisten wat het zou worden.

Nu ben ik 20 weken zwanger bij deze weten wij het niet. Woensdag krijgen we de 20 weken echo en misschien dat ik het dan vraag wat het wordt of het blijft een verrassing.

14. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Wij weten niet wat het wordt, alhoewel we een sterk gevoel hebben dat het een meid wordt. Maar het blijft een verrassing bij de geboorte. Er zijn heel veel mensen die ik ken die ook denken dat het een meid wordt, ik zou het wel humor vinden als het een jongen blijkt te zijn, hahaha.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij weten het al! Ook bij de eerste. En we kunnen het ook al van de daken schreeuwen! :D

Waarom we het wilden weten? Ik ben sowieso al heel nieuwsgierig... EN een control freak ;) dus wil alles weten ('zodat ik op basis daarvan de juiste keuzes kan maken' blablabla).

In dit geval, vond ik het helemaal handig om te weten, want onze oudste is een jongen en we willen de twee op één kamer doen. Da's makkelijker met een jongetje erbij. Tenminste, dat houd je langer vol. :)

Daarnaast... misschien vinden sommigen dat wel heel stom, maar ik heb toch wel een voorkeur voor jongetjes. Ook de andere kindjes in de buurt, ik vind de jongetjes veel leuke dan de meisjes. En ik houd helemaal niet van dat gefrunnik met kleertjes en haartjes enzo...
    En ik dacht maar zo: Een meisje is OOK welkom, maar dan moet ik ergens een knop om gaan zetten in mijn hoofd en als ik het dan al met 20 weken weet, dan heb ik nog 20 weken om er aan te wennen. Ik weet zeker dat ik daarna net zo enthousiast zou zijn als bij een jongen. Als we er pas bij de geboorte achter zouden komen, zou het misschien toch wel een beetje een teleurstelling zijn...

Maar we krijgen weer een jongen, dus wederom is mijn hartewens vervuld! :D

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, ik heb ook wel eens mensen horen zeggen 'dan is de verrassing er toch af?' Dat vind ik wel ZO dom! Alsof het geslacht het enige is waar je mee verrast kunt worden!

Ik vraag me nu dingen af, als:
    Zou hij veel haar hebben bij zijn geboorte?
    Welke kleur zou zijn haar zijn? ( Ik ben pikzwart geboren en mijn man en oudste zoon juist blond.)
    Op wie zou hij lijken?
    Zou het een lekker bol mannetje zijn, of juist een slank ventje?
    Zou hij net zo makkelijk zijn als zijn broer? (Ik durf het haast niet te hopen!)
    Wat voor karakter zou hij hebben?
    etc.

17. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wij wisten meteen al dat we wilden weten wat het zou worden. Niet om het praktische deel, maar gewoonweg omdat we te nieuwsgierig zijn! :) We weten dat we een meisje krijgen en ik merk persoonlijk dat ik tegen haar praat alsof ze een meisje is, ik tegen anderen praat over haar in 'zij'-vorm etc. En ik kan al lekker fantaseren over als ze er eenmaal is. Zie d'r papa al haar haartjes doen en meegaan naar dansen etc :p haha

18. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wij weten het wel. Een jongetje!!! Niet omdat het praktisch is, maar gewoon omdat ik veel te nieuwsgierig ben en echt niet kon wachten :)

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    In eerste instantie wilde we het niet weten,.. Toen wilde ik het wel weten.. maar vriendlief niet.. na de 20 weken echo hard zelf mijn best gedaan om het te ontdekken.. maar dan nog.. je weet het niet zeker... Nu, heb ik me er bij neer gelegd, dat ik nog 8 weken moet wachten en had dan wel te weten kom...

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

wij weten het nog niet maar met de 20 weken echo hopelijk wel, het maakt niet uit wat het wordt maar we zijn ontzettend nieuwschierig

Deel Deze Pagina