wel of geen aerosleep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter van bijna 7 maanden draait in bed steeds vaker naar haar buik. Op zich niet erg maar vanmorgen trof ik haar aan half met haar gezichtje in het matras.. Ze kan op zich goed haar hoofdje draaien maar het zal zo wel lekker liggen denk ik.. (ze heeft wel een helmpje op trouwens)

Nu zit ik te twijfelen of ik niet een aerosleep aan zal schaffen.. Wat zouden jullie doen?

Heb je trouwens bij een aerosleep ook andere hoeslakens nodig?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier altijd een aerosleep gehad, heb hem met 14 maanden of zo eruit gehaald omdat ik merkte dat ze wakker werd van de kou door dat ding.
    Eroverheen gewoon een hoeslaken, molton eronder.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geen gehad. vind het echt de grootst mogelijke onzin.

4. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    je hebt bij de aerosleep ook hoeslakens voor er omheen. zitten kleine gaatje in

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb hem ook niet, en mijn docher ligt ook wel eens met haar neus half in de matras (of raar in haar knuffeldoekje gefrot).

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    vind je dat niet eng? ik schrok me kapot vanmorgen..

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij hebben wel zo'n matrasje en voor de optimale werking daarvan heb je ook aparte hoeslakens nodig. Zitten kleine gaatjes in die lakens.

Geloof niet dat het goed te zien is, maar voeg even een fotootje bij.

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    #8 jes4, 7 apr 2011
    Laatst bewerkt: 7 apr 2011
    Bij 3 kinderen (tevens buikslapers) een aerosleep gehad; vindt het ideaal. Tevens geen Molton of zeiltje nodig! Gewone hoeslakens gebruikt!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier geen aerosleep en een buikslaper vanaf 3 weken, voor de angstigheid van stikken zou ik het niet kopen want het is nooit bewezen dat dit iets doet.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee, ik vertrouw erop dat ze dit zelf kan handelen.
    Voordat ik 's avonds naar bed ga, kijk ik altijd bij haar. Als ik zie dat ze met haar neus in haar tutdoek ligt, dan haal ik die weg. Ook als ik 's nachts naar het toilet ga, kijk ik altijd bij haar.

Het is niet bewezen dat aerosleep prefentief werkt tegen wiegedood aerosleep / wiegendood.
    Het heeft wel even door mijn gedachten gespeeld, daar ik bijna mijn nichtje aan wiegendood ben verloren toen ik zelf oppasten, en mijn dochter de eerste paar maanden verschillende keren erop betrapt dat ze "vergat" adem te halen. Juist omdat het voor mijn gevoel een "schijn" veiligheidsgevoel geeft, heb ik het niet gedaan.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja ik vertrouw het eigenlijk ook wel maarja nu met de helm op merk ik dat ze meer moeite moet doen om haar hoofdje omhoog te houden..

bedankt voor de link!

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een buikslapen (vanaf 5,5 maand) en geen aerosleep. volgens mij is het gewoon een verkooptruc en ook volgens onze kraamverzorgster heeft het totaal geen nut voor wiegendood. Hier een gewone moltonhoeslaken en gewoon hoeslaken eroverheen.

13. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een aerosleep en wij zijn er heel tevreden over.
    Een voordeel er van is, dat als mn zoontje een keer spuugd, dat het in het matrasje trekt. Hij ligt dan niet met zijn gezicht er in. Matrasje kan in de was...

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben ze ook. Ik vind ze ideaal. Wij hadden echt 2 flinke refluxbaby's. Als we die matrasjes niet gehad hadden, dan hadden ze met ieder slaapje in hun eigen spuug gelegen.

Daarbij denk ik wel dat het wel iets scheelt in het kunnen doorademen. Krijg er geen valse veiligheid van, ga nog steeds kijken als ze slapen en leg ze anders neer als ze met hun gezichtje helemaal in de matras liggen. Dat is er niet anders van geworden.

15. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    tsja het is waar je je zelf het best bij voelt. Wij hebben er wel 1. Ik heb zelf mijn gezicht erin gelegd en je kan er supergoed door ademen. Dus of t nou wel of niet bewezen is, ik vond t een prettig idee doordat het lekker ademend is. Daarnaast idd ook t voordeel dat wanneer een kindje spuugt dit meteen door de gaatjes gaat en je kindje dus niet in de spuug/kou blijft liggen en t voordeel dat t goed ventileert..

16. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet kopen. Als je kindje nou als pasgeborene al op de buik slaapt kan ik er nog ergens in komen, maar niet als je kindje al 7 maanden is.

Al slaapt mijn zoontje sinds hij 2 weken is al op de buik, zonder aerosleep. :)

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb een aerosleep, heb m gehad van mijn moeder die m perse wou betalen, dus heb geen nee gezegd :) Maar ik zou m zelf niet perse gekocht hebben. Als mijn zoontje op zijn buik ligt, zit er een hele afdruk van dat hoeslaken in de zijkant van zijn hoofdje! (soort honingraatstructuur)

@jois ik las in mijn babyverzorgingsbijbel dat de gemiddelde leeftijd van wiegedood 5 maanden was... dacht ook altijd dat alleen bij hele kleintjes speelde, maar is dus blijkbaar niet het geval

18. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben er ook geen gebruikt. We hadden zelfs ergens gelezen dat het gevaarlijk kan zijn als je een kruikje gebruikt in bed (in het begin dan natuurlijk) omdat als de kruik lekt het warme water zich door heel dat matrasje kan verspreiden en zo je kindje dan helemaal verbrand, terwijl als je alleen een gewoon matrasje hebt het water daar gewoon in weg trekt. Weet niet in hoeverre dit klopt hoor, maar ik had er niet zo heel veel vertrouwen in.

19. misa

misa Niet meer actief

Oke, weet ik dat ook weer! :)
    Maar ja, wiegendood betekent: niet weten waaraan je kindje overleden is. Dus geen verstikking oid. Want dan word dat wel als oorzaak benoemd. :)

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat zal de gemiddelde leeftijd zijn denk ik. Wiegendood komt tot ongeveer 2 jaar voor.

Deel Deze Pagina