dochtertje 4,5 maand smiddags niet echt willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door monky1, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monky1

monky1 Lid

14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    hoi
    ik heb een vraagje
    mijn dochtertje wil smiddags niet echt slapen smorgens word ze rond half 9 wakker en gaat weer tegen 10 uur naar bed dan slaapt ze tot half 1 1 uur en dan doe ik haar weer tegen half 3 naar bed dan slaapt ze hooguit een uurtje en huilt dan alleen maar ook als ik haar er uit haal is niks goed en huilt ze tot ze een fles krijg, omdat ze smiddags niet echt slaapt is ze na de fles van half echt moe en gaat ze zo weer naar bed. ik snap niet dat ze smiddags niet wil slapen in de maxi cosie of kinderwagen bak wil ze ook niet heb namelijk ook al geprobeerty om te gaan wandelen in de bak wil ze echt niet[is er ook al bijna uitgegrid en in de maxi cosie wil zedan wel want kan ze kijken maar na een tijdje huilt ze daar ook in omdat ze wel heel moe is
    heeft iemand hier ervaring mee
    groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    is een periode, tenminste esmee had het ook en opeens is het over en slapen ze weer wat meer overdag.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik gok ook op een: fase.

Ik hoop dat ze er gauw doorheen is!

4. MijnMama

MijnMama Lid

21 jul 2008
    16
    0
    0
    Wij zijn de eerste 6 maanden niet zo streng geweest met slaap tijden en rust tijden, wij hebben de kleine als het ware zelf laten bepalen wanneer hij sliep, we hebben geen tijden opgedrongen, en van af dat hij 6 maanden is hebben we het wel ingevoerd, en hij gaat nu nog steeds zonder problemen elke middag in z`n eigen bedje een slaapje doen, van soms wel 2,5 of 3 uur.

Mijn ervaring is dat je van een baby van een maand of 5, 6 niet kan verwachten dat hij/zij elke dag op het zelfde tijdstip gaat slapen.
    Je baby moet eerst een eigen ritme gaan ontwikkelen voor dat je kan overstappen op je eigen ritme.

k begrijp dat dit tegen alle regels in is en dat het tegenspreekt in alles wat je kan lezen over baby`s. maar voor ons is dit alles helemaal prima in orde gekomen. We hebben niet dagen lange worstelingen gehad met het naar bed brengen. en het krijsen als hij alleen boven ligt.

Je zal je eigen systeem moeten ontwikkelen.

Succes

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Mijn kind heeft ook nog helemaal geen ritme wanneer hij slaapt overdag. Hij geeft het zelf aan wanneer hij wil slapen. Hij slaapt de nachten erg goed. om 19.00 uur erin en 07.00 uur meldt ie zich weer, en de rest van de dag zijn het dan hazeslaapjes van 45 min tot een uur, en dan slaapt ie ineens weer tussen de middag 2 uur achter elkaar. Ik maak me er geen zorgen om, het ritme komt vanzelf wel.

6. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    die van mij heeft ook absoluut geen regelmaat met slapen..
    alleen snachts slaapt ze wel zo vast dat ze (zonder nachtvoedingen meegerekend) wakker word rond een uur of 10/half 11 sochtends
    maar dat verschild ook, als ze laat naar bed gaat, slaapt zo ook langer

en voor de rest is er overdag geen touw aan vast te knopen wanneer ze dr slaapje wil doen

enne die van mij slaapt meestal maar 14 uur per dag!
    volgens mij slaapt de gemiddelde baby van 4 mnd, 16-18 uur per dag.
    ik zou er maar eens op letten hoe lang jouw kleintje slaapt,
    misschien heeft ze gewoon echt niet zo veel slaap nodig!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook zo'n fase gehad bij 4,5 mnd. Heeft toch zeker een maand geduurd dat m'n dochtertje overdag eigenlijk erg weinig of helemaal niet sliep, nu slaapt ze weer 3 à 4 keer per dag, weliswaar korte slaapjes van een half uur tot een uur.

8. monky1

monky1 Lid

14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    maar wat doen jullie met d kleintjes dan als ze wakker worden mijn meisje wil dan niet in de box of zo tot de volgende voeding

groetjes

9. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    mijn meisje wil nooit in de box :( of heel even en heeft het dan wel weer gezien

Deel Deze Pagina