Dag allemaal, Ik weet niet of ik het in de goede rubriek plaats.. Mijn dochtertje is inmiddels twee maanden oud en krijgt volledige bv (soms komt ze heel vaak op 1 dag en krijgt ze tussendoor weleens een flesje omdat ik zo snel niet een volledige voeding heb). Tot vorige week had ze elke dag ontlasting maar nu duurt het een paar daagjes voordat ze weer een poepluier heeft. Na de voeding heeft ze echt kramp, en de middeltjes die er zijn, helpen niet. Heeft iemand nog een tip wat ik kan doen? Want extra water aan de voeding toevoegen (zoals bij fles wel gebeurt) kan natuurlijk niet Dus vraag ik me toch wel af of ik daar zelf iets aan kan doen of dat ik maar moet afwachten wanneer de ontlasting komt en ons meisje dus maar moet laten schreien...
Het is niet abnormaal als een bv kindje niet dagelijks een poepluier maakt. Die krampen zijn wel vervelend. Je kan proberen haar buikje te masseren, met de klok mee. Of als ze wat ontspant fietsen met de beentjes. Als ze veel lucht of poep in haar endeldarm heeft, helpt massage linksonder (haar linkerkant dus), het masseren van de anus met een luierdoekje tijdens de verzorging of rectaal temperaturen nog wel eens. Een lekkere houding voor een kind met kramp is gedragen worden op de onderarm, hoofdje bij je elleboog en met jouw hand over de buik tot bij het kruis. Je kan haar methaar rug tegen je buik leggen of meer "buik naar beneden". In deze houding kan je lopen en je kindje zachtjes op en neer wippen.
Dat masseren en fietsen had ik idd al geprobeerd, dat werkte niet. Heb een poosje op internet gezocht, en kwam daar tegen dat je olijfolie op je tepel kan smeren zodat ze dat een beetje binnen krijgt tijdens het drinken. Dat heb ik net gedaan en na het drinken begon ze weer zo te huilen. Heb daarna links onder gemasseerd zoals je zei, en werkelijk waar!!! Na een paar minuten kwam alles er uit! Geweldig.. die houden we erin. Bedankt voor de tips!
Bedoelen jullie links onder bij de buik? Naast de navel ofzo? Hier ook nog steeds veel krampjes, frustrerend...
Fijn dat t geholpen heeft cocko! Roxie, inderdaad op de buik: als je er een klok op zou tekenen met de navel als middelpunt zou het tussen 4 en 5 uur zijn. Daar ligt de endeldarm die je met massage stimuleert.
Idd gisteren hielp dat en kwam de ontlasting eindelijk los. Maar nu is het weer huilen, gisteravond, vannacht en vanmorgen.. Niets helpt maar goed, vanmiddag naar het cb dus misschien is het wat anders? Bedankt in ieder geval!