Er stond wel in dat ik me vanaf week 13 kan aanmelden voor een zwangerschapspakket (zeiltjes, kraamverband), dan weten ze het meteen. Als ik iets aan m'n knie heb en ik ga naar de fysio bel ik ook niet eerst met de zorgverzekeraar.
Ik heb zelf de kraamzorg geregeld endit nietvia de evrzekering gedan. Welheb ikmet 20 weken een zwangerschapsverklaring ingeleverd zodat ikmijn kraampakket kon ophalen. Ik neem aan dat de verloskundige ook al zo haar rekeningen heeft doorgestuurd naar de verzekering dus at ze al op de hoogte waren na mijn eerste bezoek.
Gefeliciteerd Ga eerst lekker genieten. Je hebt 9 maanden de tijd. Als je al iets tastbaars wilt hebben koop dan een paar sokjes of een truitje. Ga niet heel veel kopen want zoals al iemand eerder zei het kan misgaan. Tuurlijk moet je daar niet vanuit gaan en de kans is ook echt nietgroot, maar voor het geval dat als het mis gaat is het pijnlijk als je al heel veel in huis had gehaald. Bel de verloskundige en wacht tot je heen mag. Dat duurt lang ja hahaha. Ik mag volgende week eindelijk heen. Het duurt lang als je moet wachten.
Dat blijkt te verschillen. Als je een onregelmatige menstruatie hebt is het eerder (rond de 8 week) dan als je een gewone menstruatie hebt. Dan is het volgens mij rond de 10e week.
Kan wel kloppen denk ik, Ben vannochtend bij de huisarts geweest en omdat ik onregelmatig ongesteld was mocht ik gelijk al een echo afspraak maken omdat dan beter met de groeicurve bepaald kan worden hoever je bent. Dus 17 november krijg ik al mijn eerste echo (bij 7,5 week ongeveer...) Ik heb geen flauw idee wat je dan al kan zien... terwijl mijn schoonzusje pas met 13 weken haar eerste echo kreeg...
Alles, incluis kinderkamer, was bij mij geregeld tussen 6 en 9 weken... Ja mijn man is iemand die het altijd GELIJK wil doen en hij had ook nog eens ontzettend last van nesteldrang ; ), kortom, wij hebben nog 6 hele rustige maandjes te gaan....
Ja dat wil ik zeker zeggen.. houd er maar over op hahah Heb het nog niemand verteld/laten zien. Zodra ik wist dat ik zwanger was sloeg mijn man helemaal door, alles moet nu en hij vind helemaal geweldig. dagen geklust. Ben blij dat het tot nu toe goed gaat, in het begin had ik zoiets van jho...zouden we dat nou wel doen (niet dat ie luistert, de schat) Maar aan de ene kant heb ik zoiets van, wat voorbestemd is is voorbestemd. Ik heb alle vertrouwen erin dat het goed komt. We zullen zien...
Jeetje 6 weken.. dat is snel, maar wel lekker... Hoef je in ieder geval er niet meer er over nadenken... En gelukkig niet op het eind nog wat dingen haastig af te maken. Met ons klustempo hadden we eigenlijk al lang moeten beginnen om op tijd klaar te zijn Ik denk dat we na 10 weken wel beginnen met de kinderkamer en de eerste spulletjes gaan kopen.