11 december...wat een dag! Was al 2 weken overtijd en dacht...tijd voor een testje! Positief! Helemaal te gek...maar wel een beetje spannend zo'n begin! Kan niet wachten op onze eerste echo! Heeft iemand mischien een idee waneer je die zo snel mogelijk kunt krijgen? groetjes Bianca!
In Belgiê redelijk snel, mijn eerste echo van deze zwangerschap heb ik gekregen op 5 weken en 3 dagen, er was enkel een klein dooiertje te zien. Bij mijn tweede zoon op 5 weken, 1 dag (ook een dooiertje). Bij mijn eerste zoon op 6 weken en 6 dagen, was iets dat leek op een worm met een dooiertje eraan. Vanaf week 8 begin je al goed de vorm te zien, voor die tijd is er eigenlijk niets aan te zien. Nu weet ik niet hoeveel echo's je in Nederland krijgt en rond welke periode. Ik in ieder geval om de 4 weken, soms zelfs om de 2 weken als de gynaecoloog het zelf niet echt vertrouwd (moet platliggen, heb groot risico op vroeggeboorte). In België is het onder normale omstandigheden elk trimester dat je 1 echo krijgt, maar tegenwoordig krijg je bij elke controle een echo.
Van harte gefeliciteerd meid! Ik heb gehoord dat de eerste echo zo rond de 12 weken is. (vóór 10 wkn is soms om speciale redenen en inwendig) Ik ga zelf over 2 weken eens bellen om afsrpaak te maken. Geniet van je zwangerschap! Liefs
Iedereen bedankt voor de felicitatie's! en de info over de eerste echo! Heb vandaag de verloskundige-praktijk gebelt voor mn eerste afspraak! gepland voor 4 januari! spannend! dan zit ik tussen de 9de en 10de week! Ben 7 augustus uitgerekent! Hoop dat alles goed blijft gaan...blijft toch spannend!
Heb al eerder getest nadat ik 1 week overtijd was....maar toen bleek de test negatief! Vandaar dat ik een week later ( na 2 weken overtijd) nog een testje had gedaan en die was wel positief! Waarschijnlijk was het hormoon nog niet voldoende aanwezig!