Hoi dames, ik vier even een feestje! ik mag vanaf vandaag weer beginnen met primolut en over een aantal dagen 100mg clomid.. ik ben echt blij dat ik de stap heb genomen om naar een andere gyn te gaan. want ik mocht bij de vorige niet verder omdat ik 90kg woog en eerst 20 moest afvallen. (vond ik een beetje bij het zotte afvallen ja helemaal mee eens maar niet zoveel ) en nu kom ik vanmorgen bij de nieuwe en ze gaf me gelijk. net het receptje opgehaald en nu gaan we weer echt van start. ben inmiddels ook al iets afgevallen dus........ . heb er echt weer zin in! ik moest ook de derde dag van de cyclus bloed prikken ? hebben meer van jullie dit moeten doen? van al mijn pogingen bij mijn vorige gyn weet ik alleen dat hij die extra onderzoeken onzin vond! dit laatste heeft mijn gyn wel uitgelegd maar ik was even te blij dat ik mocht beginnen oeps...dus het is even langs me heen geglipt.... liefs sanne
lopen we redelijk gelijk, zit nu ook aan de 100mg clomid. moest jij gelijk met 100mg beginnen, niet met 50? ik hoef niet dag 3 bloedprikken, wel dag 21... hopelijk slaat het aan! liefs rensie
hoi hoi leuk dat je gereageerd hebt. inderdaad lopen we echt redelijk gelijk. ik hoop echt voor je dat het goed uitpakt of beter gezegd inpakt voor je! mag ik je het volgende vragen? hoelang zijn jullie al bezig? en waarom bloed prikken dag 21? ik moest inderdaad gelijk beginnen met 100mg clomid maar ik denk omdat dit te maken heeft met het verleden. ik wens je echt toe dat je mag krijgen wat je zo graag wil. liefs sanne
Hoi, we zijn sinds augustus 2006 bezig en moest in juli mijn eerste 50mg clomid slikken. dit sloeg toen niet aan, maarf bleek wel op dag 46 van cyclus een spontane eisprong te hebben gehad en was zwanger. hier kwam ik achter toen middel om ongi op te wekken niet aansloeg. helaas kreeg ik een miskraam... nu eindelijk sindsdien weer aan de slag en moest dus naar de 100 mg maar eerst weer ongi worden... en nu dus de 3e dag dat ik clomid slik. dat bloedprikken op de 21e dag is om te zien of het is aangeslagen. dat kunnen ze zien aan het lh hormoon in je bloed, dat moet boven de 20 zijn na je ei... uit mijn zelf zit ik na 21 dagen op niveau 0,8 dus niet echt nuttig.... als het dan niet aangeslagen is breken ze mijn cyclus gelijk af en moet ik een hogere clomid dosis... dan hoef ik niet te wachten tot ik uit mijnzelf ongi word, dat kan bij mij namelijk ruim 100 dagen duren. hoe lang zijn jullie al bezig? liefs rensie
hoi rensie ik zal het even in het kort vertellen in 2002 zijn voor het eerst bij de gyn geweest. toen had ik al drie jaar geen menstruatie gehad en mijn huisarts wilde mij niet doorsturen. ben ik op eigen houtje gegaan! uit de eerste onderzoeken met een uitstrijkje bleek dat ik pap 4b had. nadat dat eerst werd opgelost kregen we te horen dat ik pco had. 2x cylus met 50 clomid 2x cyclus met 100 en 2x cyclus met 150 in die tijd niks geen onderzoeken meer gehad alleen de bekende echo's om te kijken of er een follikel wilde groeien toen na de laatste keer 150mg clomid weer niks hebben pauze ingelast voordat we verder gingen met iui ik deed toen puur voor de zekerheid zwangerschapstest en bleek zwanger te zijn.(geen zwangerschapsverschijnselen,kreeg ik later pas) daar is inmiddels zoontje van drie die hier heerlijk vrolijk loopt rond te banjeren. dat was in 2004. en nu zijn we 2,5 jaar bezig voor de tweede eerst nog hopen op natuurlijke manier omdat ik in het begin na de zwangerschap een cyclus had van 35 dagen en hoopten dat het misschien wel zo zou lukken. begin 2006 weer geen menstruatie meer toen weer begonnen met clomid dat deed weer niks en kreeg toen ook te horen dat ze niet verder wilde niet eerder dan dat ik 20 kilo was afgevallen. dat heeft mij even genekt op dat moment (kon niet tegen de hormonen, alles werd teveel) nu zijn we dus weer voor het eerst bezig. sorry is toch een lang verhaal geworden en een beetje zakelijk maar ik denk dat wel kunt begrijpen waarom! het is wel fijn dat ze je bloed prikken in jouw situatie scheelt het toch een hoop tijd. ik vind het jammer voor jullie dat de eerste zwangerschap niet gelukt is. als het echt gewenst is is het een harde domper om te verwerken. sorry als ik soms wat lomp overkom maar zo bedoel ik het absoluut niet! je hoeft nou nog maar twee dagen clomid te slikken toch...? ik duim voor je dat de clomid z'n werk doet! vanaf welke dag moet je terug voor echo of hoef je dat nou niet ivm 21 dag bloed prikken? liefs sanne
hoi, ik ben ook pas bij de gyn begonnen (vorige cyclus). toen moest ik ook dag 3 en dag 21 bloed prikken. dag 3 voor FSH = follikel stimulerend hormoon, als je in de overgang komt, neemt de hoeveelheid van dit hormoon toe. het hoort geloof ik onder de 10 te zijn. dag 21 voor progesteron, om te kijken of ik genoeg progesteron aanmaak om te zorgen dat baarmoederwand opgebouwd wordt zodat een eicel zich erin kan nestelen. veel succes meiden! liefs, lauwie
Hoi Sanne, poe hee, jullie hebben het ook al een tijd zwaar zeg... rot hoor! ik hoef nu niet voor echo omdat ze bloedprikken, als ze dan zien dat het aan is geslagen dan wel in de (eventuele) volgen de ronde om eventueel beter klustijd te timen zodat we weten welke dag het komt... lirfe rensie ps komt niet bot over hoor, je kan hier zeggen wat je wilt
hoi hoi, sorry dat het zo lang heeft geduurd dat ik weer reageer! maar hier heeft de comp wel heel rare ideeen van opstarten gehad hihihi. fijn dat het niet verkeerd overgekomen is aan jullie kant natuurlijk is het waar dat je alles kunt schrijven hier maar het absoluut niet de bedoeling om mensen voor het hoofd te slaan toch......? inmiddels zit ik alweer op de derde dag van mijn clomid circus dus in totaal op cd 6 alweer. afgelopen vrij bloed laten prikken en aankomende donderdag echo controle of er een follikel groeit nou ben benieuwd : en hoe ver zijn jullie nou allemaal? ben echt benieuwd hoe het jullie vergaat! veel liefs sanne
hoi rensie en lauwie , lauwie: dank je wel voor je uitleg voor het bloedprikken. tja ik hoop dat het dan maar goed uitpakt voor mij ben al bijna aan de leeftijd van mijn oma en moeder toen hun in de overgang kwamen en hoop eigenlijk dat dat voorlopig bij mij niet aan de orde is. rensie: is wel ideaal (of niet) eigenlijk hoef je ook niet om de haverklap naar de gyn voor een echo. en voor jullie beide hoever zijn jullie in jullie cyclus? ik wens jullie al het succes wat er is! heel veel liefs sanne