Tijdens de zwangerschap van ons 3e wondertje 11 maanden geleden, zeiden we beide dat dit onze laatste zou zijn. Na de bevalling stond ik ook echt nog achter die keuze. Maar 6 maanden later begon het toch wel weer te kriebelen. Maar manlief hield de poot stijf en zei dat ik al het babyspul wel weg kon doen, omdat er hier echt niet meer zouden bijkomen. Toen heb ik alles weggedaan en had ik ook zoiets van het is goed zo met onze 2 mannetjes en 1 meisje wat wil je nog meer? Maar.................ik kan de wens nog steeds niet loslaten. Ik zou zo graag nog 1x zwanger willen raken, nog een keer zoiets moois meemaken, nog 1x zo mooi wondertje van ons samen. En nu zei vanmorgen manlief ineens dat ie dolgraag nog een 4e kinje wil.... Ik helemaal happy aan de ene kant, maar aan de andere kant twijfel ik ineens. Niet zo zeer dat ik het niet wil, maar zorgen. We hebben 3 prachtige gezonde kinderen, is ons een 4e gezond kindje wel gegund?? het kindje zal er niet minder om zijn, maar ik heb wel 3 kindjes al rondlopen die ook hun aandacht en liefde verdienen. Die ons nodig hebben, en ik niet op de achtergrond wil zetten. Ik ben nog maar 24 jaar en ik weet dat de kans niet supergroot voor me zal zijn, en dat het iedereen kan overkomen hoe oud je ook bent, toch hou ik me op de een of andere manier mee bezig. Plus dat ik de bevalling nog niet te boven ben, maar goed dagelijks bevallen duizenden vrouwen op de wereld dus die knop zal ook wel eens een keer omgaan bij mij. Pff ik vind het zo moeilijk. Hoe hebben jullie DE keuze gemaakt, en de knop om kunnen zetten en er toch gewoon voor zijn gegaan? als we er voor gaan wil ik ook echt van deze zwangerschap kunnen genieten, want dit zal dan echt de laatste keer zijn!
Hi, Ik ga sinds deze maand ook voor een 4e kindje. Lang getwijfeld daarvoor hoor. Want idd je hebt er al 3. Stel dat het deze keer niet zo goed gaat? Dat ik maanden plat moet liggen, weer een huilbaby o.i.d. Zulke dingen zeg maar. Zullen de andere kinderen het echt wel leuk vinden als er daadwerkelijk een baby is, die om de zoveel uur gevoed moet worden en dus ook huilt 's nachts? Twijfels, angst.. Dus ik snap je gevoel. Maar toen de jongste 5 werd.. Had ik opeens zoiets van, nu of nooit. Dus dezelfde dag gestopt met nuvaring. Ik ben dus wel een beetje ongerust maar aan de andere kant denk ik, We gaan ervoor nog 1x. Dat weet ik iig wèl zeker. Dus ik ga heel bewust voor de laatste keer. Nog 1x alles van A-Z8) Ik kan niet wachten Heerlijk!! Liefs Gwen
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met de angst twijfels.... Mijn jongste is nog geen 1 jaar de oudste nog geen 5 jaar, toch zijn de kriebels er alweer een tijdje, had me er eerst bij neergelegd omdat manlief echt niet wou, maar manlief wou nou ineens zelf wel, dus ja dat hoeft ie geen 2e keer te zeggen. Toch zit er wat angst in me, maar goed daar moet ik maar overheen proberen te stappen. Oh de oudste wil nog een broertje, de middelste wil nog een zusje haha. Ik zei het word er maar 1 van de 2 hoor (hoop ik) ons laatste meisje was ook 1 van een tweeling (kwamen we na de bevalling achter helaas) dus ik had er 4 al kunnen hebben, misschien dat het daar ook wel doorkomt dat er zo sterke drang is naar nog 1 zo mooi wondertje! Precies nog 1x van A tot Z. Genieten van zo mooi wondertje, het leven in je buik, kan stiekem niet wachten ondanks de angst. Veel succes meis hoop dat je maar snel weer zwanger mag raken van zo'n mooi wondertje! liefss
Ik heb ook me twijfels gehad vooral omdat ik al 32 ben en mejongste nu 5 maanden is,me man die heeft niet getwijfeld hij wilt het heel graag,maar voor hem word het de tweede en voor mij de vierde,al zegt hij ie dat het ook z'n vierde word want hij ziet me 2 oudste als zijn eigen kids. We zijn vorig maand weer begonnen met proberen.en als het ons gegund word ,gaan we er voor. Mijn twijfels waren onder meer,word het gezond ,kan mijn lichaam het weer aan en hou ik genoeg tijd voor me andere kinderen over?! En natuurlijk kunnen we wel 4 kids onderhouden? Maar we zijn er uit,en we willen dit beide....en natuurlijk af en toe heb ik nog steeds de angst,maar dat had ik bij de derde ook...dus ja Succes met jullie beslissing
ja die angst is hier dus ook. Is het gezond? trekt me lichaam het nog 1x. Ik heb ze allemaal achterelkaar aan en de laatste zwangerschap was al zwaar, en nu met 3 jonge kinderen erbij is het natuurlijk nog weer wat zwaarder. ik ben nog maar 24 dus heb alle tijd nog maar toch heb ik ze graag achterelkaar aan omdat ze zo mooi opgroeien dan samen. Dus de echte angst is, is het ons nog een keer gegund om een gezond kindje te krijgen. En de bevalling vind ik 10x niks maar goed daar kom ik ook wel weer overheen. Over het onderhouden maak ik me niet zo druk, waar 3 mondjes kunnen eten kan het 4e mondje ook eten haha. Het is puur het kindje zelf, en natuurlijk een beetje hoe kom ik er zelf vanaf daarna? Ik had de angst bij de derde ook hoor, Toen ik een week of 8 was wou ik er eerst niks meer van weten, ik wou het niet meer, was even helemaal de kluts kwijt. Puur alleen angst dat het niet gezond zou wezen, of dat ik er zelf niet goed vanaf zou komen. Toen we met 11 weken de echo kregen en het kindje goed konden zien was ik helemaal verliefd en kon ik echt genieten van de zwangerschap. Natuurlijk even spannend als de 20 weken echo in de buurt komt, maar daarna was ik weer helemaal helder en lekker genieten (totzover het kon met me BI enz) Heel veel succes hoop dat je snel zwanger mag zijn van een 4e wondertje!
Waar ik ook bang voor ben ,is dat ik weer last ga krijgen van me rechterknie,lies en onderrug....Toen ik ongeveer 7 maanden zwanger was toen had ik zo'n pijn dat ik gewoon moest huilen...ik kon geen lange afstanden lopen geen trappen op of af en kon ook geen boodschappen meer doen (tassen dragen ) en moest eerder de ziektewet in en daarna gelijk de zwangerschapsverlof in. Me bevalling ging gelukkig vlot en was echt te doen,maar daarna nog 2 maanden met dezelfde pijnen rondgelopen ,ik liep echt helemaal scheef...echt te pijn voor woorden Uiteindelijk fysio gevolgd en nu weer helemaal beter ,alleen te lange afstanden lopen of trappen dan voel ik me knie weer opspelen. De huisdokter zei tegen me dat ik weer hetzelfde kan krijgen in een volgende zwangerschap,maar hoeft niet... Ik hoop van niet...
hehe mijn VK heeft me verboden om weer zwanger te raken haha. Nou ja verboden zowiezo binnen een jaar, en het liefst helemaal niet meer, omdat ik vanaf 24 weken al plat lag. Mevrouw wou er al uit, en me bekken waren niks meer. Toch is het heel raar want ik heb een paar weken last gehad van me bekken dat ik echt niet meer kon lopen niks meer. En ineens van de een op andere dag was dat weg en liep ik weer als een kievit. Het enige was dus nog dat zij moest blijven zitten. En ze enorm aan het drukken was steeds, wat enorm pijnlijk was vanonder wat vervelend liep en zat. Elke keer het gevoel dat er wat in de weg zat. Maar verder ach mag ik niet klagen. Als ik zwanger zou raken dan zal me VK me wel even een preek geven voor naar achter haha. Ze weet ook dat ik als de dood voor de bevalling ben maar goed........... Ik hoop ook voor je dat het niet weer gebeurd meis!
Dank je ....ik hoop voor jouw ook dat je een makkelijke zwangerschap en bevalling krijgt....,wat een vrouw allemaal niet moet doorstaan pfffff Hahahaha maar we doen het toch...
Leuke toppic!! Ik ben ook 5 maanden geleden bevallen van onze derde meid en denk nog na over een vierde. Het besluit is nog niet genomen omdat ik erg twijfel, precies dezelfde twijfels zoals jullie beschrijven. We hebben drie gezonde kids, het voelt dan als russisch roulette. Ik ben dan zo bang dat het fout gaat. Wel alleen maar makkelijke zwangerschappen en bevallingen gehad en nooit een miskraam. Manlief wil nu alweer graag een vierde erbij. Maar idd die zwangerschap, pfffff, ik word er al moe van als ik eraan denk. Ik weet het gewoon niet. Ik ben al 'oud' (36 jaar) dus kans op complicaties is erg groot. Ik geef mezelf de tijd tot en met maart en daarna is het over en uit. Twee van mijn vriendinnen hebben ook vier kinderen, ze hebben het erg druk maar je krijgt er heel veel voor terug maarja dat geldt ook voor drie kids of minder. Moeilijk, ik pieker maar lekker verder....
ik heb besloten om zowiezo deze strip af te slikken en dan te stoppen met de pil. Ik ga dan nog niet bewust klussen maar laat het eerst op zijn loop gaan. Hoop nog een paar kilo;s kwijt te raken voor een nieuwe zwangerschap haha. Niet dat het echt nodig is maar vind het zelf wel wat lekkerder als ik niet teveel hoef mee te sjouwen. Bij de eerste 30 kilo bij de andere 2 maar 14, dat hoop ik nu ook weer te halen, als er een 4e zal komen. Ja moeilijk he. Ik zit ook met de bevalling ik heb helemaal geen horror bevalling gehad maar toch ben ik er steeds weer bang voor. En dan de grote vraag is het kindje gezond. Mag je na 3 gezonde kinderen nog een gezond kindje vragen en krijgen? succes met de keuze meis!