7 a 8 weken zwanger en toch wel nerveus..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door renate33, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renate33

renate33 Nieuw lid

1 okt 2011
    2
    0
    0
    Hallo,

Bijna een week geleden heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Natuurlijk zijn mijn vriend en ik dankbaar dat dat zonder problemen is gelukt. Mijn vriend wil het wel van de daken schreeuwen maar helaas is dat bij mijn nog niet helemaal het geval.
    Het duurt best lang voor ik het echt bevatten kan blijkbaar want ik voel me er best raar onder. Ik voel me nerveus, mijn hart klopt af en toe snel en ik vind het lastig om met dat gevoel in slaap te komen.
    Waar ik bang voor ben? tja, ik kan het zelf niet eens echt goed omschrijven. Allerlei dingen gaan er door mijn hoofd, dat is waarschijnlijk precies de reden van mijn nerveusiteit. Er komt zoveel op me af en tegelijkertijd is het zo onwerkelijk!
    Het idee dat er een kind in mijn buik groeit en ik daar totaal geen controle over heb, dat maakt me af en toe echt bang.
    Ik voel me verder erg goed en daar ben ik heel erg blij mee maar ik zou graag wat rustiger in mijn vel komen te zitten en me wat zekerder voelen over mezelf. Dat ik alles aankan en dus rustig kan gaan slapen.
    Wie herkent dit? Ik heb er nog met weinig mensen over gesproken (dat ik zwanger ben) juist omdat ik het eerst zelf een plek wil geven en het ook nog zo pril is. Onze ouders weten het wel.

gr Renate

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gefeliciteerd! de vragen die je hebt + de angst , zou je even een topic in het zwanger zijn deel moeten maken.
    Hier mogen/ kunnen we je alleen feliciteren.

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd meid met je zwangerschap.

4. daffyduck

daffyduck Niet meer actief

Gefeliciteerd!:D

5. sampy2009

sampy2009 Actief lid

24 aug 2011
    170
    0
    0
    groningen
    gefeliciteerd!!:D

6. Broedertjes

Broedertjes Actief lid

19 sep 2011
    220
    0
    0
    Fulltime Mamam
    Valkenswaard
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!!

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

gefeliciteerd!!!

9. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    natuurlijk van harte gefeliciteerd...
    maar wat ben ik blij dat ik dit lees.
    ik heb afgelopen woensdag de test gedaan en ook zwanger...natuurlijk hartstikke blij hiermee en dat het ons gegunt is, maar heb precies hetzelfde gevoel als jou, vooral de eerste nacht ik kon gewoon niet slapen, idd heel nerveus, en vind het heel raar dat er iets in mij groeit. ik moet echt aan het idee wennen zo raar, ik voel me zo vreemd en emotioneel.
    meid ik bergrijp je helemaal.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief