37 jaar en zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Dreumes, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een berichtje op dit forum heb geplaatst. Ik ben meer het type fanatieke lezer :).

Mijn man en ik hebben een geweldig zoontje van inmiddels 5 jaar. We hebben lang getwijfeld of we nog een 2e kindje wilden, omdat onze zoon heeeeeel lang slaapproblemen heeft gehad, waardoor wij echt gebroken waren. Na lang twijfelen hebben we de knoop doorgehakt en nu ben ik bijna 9 wkn zwanger. JOEPIE :D!!!
    Nu is mijn vraag: zijn er meer moeders die als iets "ouder" zijn (bedoel dit absoluut niet negatief!!) en die nog voor een 2e kindje gaan, terwijl ze al een wat ouder kindje hebben en alweer helemaal uit de luiers zijn? Zou ik wat ervaringen van jullie mogen horen? Was het "moeilijk" om weer opnieuw te beginnen, kreeg je opmerkingen vanuit je omgeving, etc?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Groetjes, Astrid.

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, van harte gefeliciteerd!! :)
    Ik ben ook 37 en zwanger van onze tweede.
    Bij ons zit er 9,5 jaar tussen (door omstandigheden).
    Hoe is het nu met jullie zoontje? Slaapt hij ondertussen al beter?

3. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !!!

Ik val geloof ik ook onder wat ouder, ik ben nu 35 jaar en net zwanger van de derde. Er zit 1 miskraam en strakjes 6 jaar tussen mijn jongste en middelste.

Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat er een "gat" tussen zit, maar aan de andere kant is het ook wel heel bijzonder dat je oudere kind de zwangerschap en alles wat er na komt heel bewust mee kan maken. Je kan helpen en je hebt daarnaast ook meer tijd voor de baby als je zoontje naar school is. Het zal voor ons ook zeker weer wennen worden, de gebroken nachten en het meer gebonden zijn. Maar dat hebben we er graag voor over !

4. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Lappie,

Sinds hij naar school gaat, slaapt hij wel beter. Er zitten nog wel eens slechte nachten tussen, maar die zijn te overzien. We kunnen hem dan ook heel makkelijk weer in slaap krijgen, terwijl het een aantal jaren geleden echt een drama was. Dan werd hij een aantal keren per nacht huilend wakker en was hij compleet overstuur. Dat duurde dan echt heel lang voordat hij weer sliep. We waren toen beiden gebroken en voor ons hoefde een tweede toen niet zo snel. Nu is het gelukkig weer gaan kriebelen, maar vind ik het ook wel jammer dat er straks zo'n groot gat tussen zit. Ben ook benieuwd wat voor reacties ik uit de omgeving zal krijgen, want ik denk dat niemand meer verwacht dat er nog een tweede komt bij ons.

5. Slali

Slali Lid

12 nov 2009
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap,

Ik ben 36 jaar, wij verwachten zo rond de kerst ons derde kindje.
    Mijn oudste (uit eerdere relatie) is bijna 17, daarna komt onze dochter van 18 maanden. Het was wel weer effe wennen en zwaar, gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Groetjes

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd Dreumes! (en alle andere dames)
    Hartstikke mooie leeftijd om zwanger te zijn vind ik :D.

7. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

ik ben op 5 januari 2012 bevallen van zoon jandré :) 3 maanden geleden ben ik 43 geworden . dus JA wat ouder :). soms lopen de dingen zo.... in 1995 kreeg ik een zoon, en toen hij 2 jaar was verbrak ik de relatie met de vader en heb 13 jaar alleen voor stefan mijn zoon gezorgd. drie jaar geleden kwam ik mijn huidige partner tegen, iets jonger en geen kids. na twee jaar twijfel besloten om te zien of het ons gegeund was. en ja een wonder gebeurde, in twee maanden zwanger en na een zwangerschap van 37 weken werd jandré geboren, de eerste van mijn man de tweede van mij dus. zo bijzonder dat we dit mogen beleven met daarbij onze grote knul van bijna 18 jaar.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

9. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ik ben nu 38 en zwanger van de vierde de oudste is 11 en de jongste is 2,5 jaar.

10. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Ook hier een "oude" moeder.....
    Mijn zoon is 14 en mijn dochter 12. In mei komt er als alles goed gaat een ukkie bij! De kinderen weten het nog niet.
    We wachten eerst de uitslag van de vlokkentest af.
    Vorig jaar is het mis gegaan na 24 weken en is ons dochtertje geboren met een chromosoomafwijking.
    Daarom nu voorzichtig zodat ze zich nog geen zorgen maken.
    Ik ben 41.
    We zijn heel blij dat we nog een kans krijgen. Wel de laatste dat staat vast!

Geniet van jullie zwangerschappen en voor mij maakt leeftijd( tot op zekere hoogte) niet uit.
    Wel zal het wennen zijn na 12 jaar weer een baby'tje in huis!
    Maar nu eerst hopen dat alles dit keer wel goed gaat en daarom leven we bij de dag!!

11. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen!

Ik moet zeggen dat ik het ook weer bijzonder vind en dat ik heerlijk aan het genieten ben van mijn steeds dikker wordende buikje.
    Allemaal alvast heel erg bedankt voor jullie lieve en leuke reacties. Het is fijn om te horen dat je niet de enigste bent die op 35+ leeftijd een kleine verwacht :).

12. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

13. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gek is dat hé, het lijkt wel of ik het nu heel anders beleef dan toen ik 27 was en zwanger werd van mijn oudste. Toen was ik wel veel onbezorgder, nu weet je wat je krijgt als je een kindje krijgt. Ik bedoel, ik wist toen ook wel dat er een baby zou komen natuurlijk, maar hoe het dan is om een 7-jarige te hebben dat kon ik me toen nog niet inbeelden. En ik denk dat het ook anders is omdat ik weet dat dit de laatste keer zal zijn. Hebben jullie dat ook ?

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Fiore,

Daarom is het denk ik ook heel bijzonder om op iets latere leeftijd ook weer zwanger te worden. Omdat je inderdaad alles anders beleeft. :)
    Ik ben 34 geworden en ik heb een zoontje, maar als het mij gegund wordt zou ik hèèl graag nog een kindje willen :)

15. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    hoi, ook bij mij een groot leeftijdsverschil straks tussen de kinderen. Mijn jongens zijn 13 en 10 en dan nu zwanger van nummer 3:) voor mijn vriend is dit zijn eerste kindje. Gister de 3e echo gehad en het ziet er allemaal erg goed uit zei de gynaecoloog. Hartje klopte al netjes .. ben helemaal happy. Jullie ook gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap !

16. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Gefeliciteerd allemaal.
    Jeetje je derde echo alweer?? Ik heb mijn eerste pas met 9 weken... :(

17. chihuahuatwins

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    Ja heb een bbz gehad een aantal jaar geleden en daarom extra controles al heel vroeg . Maar ziet er allemaal goed uit. Nu aankomende dinsdag weer naar de verloskundige nu voor intake en echo.

18. chihuahuatwins

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland

Bij mijn eerste was ik 23 toen ik zwanger werd. Beleef het nu ook veel bewuster en probeer van elke dag te genieten.Bij de boys kon het me niet snel genoeg gaan maar nu het inderdaad de laatste keer is , is het toch heel anders ;)

19. chihuahuatwins

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    hoi dreumes;) hoe ver ben jij nu met je zwangerschap?
    en hoe voel je je?

20. Dreumes

Dreumes Lid

23 sep 2008
    16
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi chihuahuatwins,

Ik ben nu 9 weken en 4 dagen zwanger en ik voel me erg goed. Ben wel ontzettend moe (kan wel de hele dag slapen :)), maar voor de rest gelukkig geen klachten. Bij mijn vorige zwangerschap 5 jaar geleden was ik ook erg moe, maar verder gelukkig geen lichamelijke klachten gehad. Ik hoop dat deze zwangerschap ook zo verloopt.

Ben gisteren bij de gynacoloog geweest. Heb het hartje gezien en gehoord. Is toch wel weer heel bijzonder. Ik ga extra genieten van deze laatste zwangerschap.

Deel Deze Pagina