Onverwacht zwanger van 3de wel of niet houden

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door quinten2011, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik ben mama van twee leuke kindjes en deed vandaag een test en bleek zwanger te zijn. Plaats van blij te zijn lijkt t of ik stik. Wat moeten we nu doen was mijn eerste reactie. Mijn man weet t ook niet zit ook met een dubbel gevoel en hij zegt ik sta achter je wat je ook voor een besluit neemt. Ene kant wil ik het wel houden maar andere kant denk ik het gaat niet een derde financieel gezien dan. Ik heb tot juni financiële zekerheid en dan daarna is t onzeker. Deze gedachten maken me gek
    Kan er niet van slapen en lig alleen maar te piekeren

2. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Ten eerste gefeliciteerd ! Het is jullie ' gelukt', waar veel mensen naar verlangen en jaren mee bezig zijn.

Ik kan niet voor jou beslissen want ik kan het mij namelijk niet voorstellen hoe het voelt . als je er niet op een zwangerschap zit te wachten gebruik je anticonceptie , dit neemt veel onzekerheid weg .
    Succes met je keuze !

3. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    he meid

ik zou me er niet heel erg druk om maken ook ik ben zwanger ( nummer 4 ) en slechter als mijn financiele kan haast niet..

heb me er in het begin echt zorgen om gemaakt maar die last is al snel van me af gevallen kan ik je zeggen..mocht je meer willen weten mag je me een berichtje sturen..

4. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Proficiat! Ik snap dat het een hele shock is als het niet gepland is. Maar laat het even doordringen, en dan pas een keuze maken. Praktische zaken kunnen altijd geregeld worden, als je echt wilt vind je wel een weg!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oef. Dit is geen eerlijke reactie. Dat er mensen zijn die niet zwanger kunnen worden of blijven, heeft ts niets mee te maken. En anticonceptie is nooit 100%.

Ts hoe ver ben je? Heb je nog even tijd om te bedenken waar jij je het beste bij voelt? Sterkte hoor, dit is niet niks!

6. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Weeg goed af wat een abortus met jou zal doen...Ik zou er bijvoorbeeld echt niet aan moeten denken. Maar ieder staat daar anders in! Als je neigt naar het kindje te houden...probeer de beren op de weg te negeren! Echt waar.. het zal best goed komen en groot worden. Kinderbijslag komt om de hoek kijken, als je werkloos wordt, ontvang je tijdelijk ww.. er zijn nog wel meer potjes voor noodgevallen. Wat ik wil en probeer te zeggen.. heb je liefde over voor nog een kindje? Zo ja... ga ervoor! Zegt alles in je lijf 'nee' en kun je een abortus handelen... ?

7. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik ben nu vier weken zwanger. Ben vanmorgen na de huisarts geweest en kwam met hem niet verder ben daarna in gesprek gekomen met de assistente en zei zei ook van bedenk goed wat je wil en we hebben echt fijn gesproken en heb vanmiddag met mijn man besloten dat we t houden. Dus het wordt weer een spannende leuke tijd

8. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry maar gebruikte anticonceptie. Naar dat ie meteen zo oordeelt

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wow wat fijn dat jullie er goed zijn uitgekomen!
    Gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap :)

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat een nare, valse, reactie. Bah.

Ten eerste hoeft TS echt geen gat in de lucht te springen over een ongeplande zwangerschap, omdat er mensen met een onvervulde kinderwens of MMM-verleden zijn.

Ten tweede weet je níets over de anticonceptiekeuzes van TS en haar man.

11. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Ik lees hier met regelmaat op het forum dat mensen onverwachts zwanger raken . De verassing is dan vaak .. Men gebruikt geen anticonceptie . Hierna volgen keuzes over een eventuele abortus die voorkomen kunnen worden als mensen voorzorgsmaatregelen treffen zoals anticonceptie . Uit deze tekst valt dit niet te lezen dat ze zwanger is geraakt door gebruik van anticonceptie heen . Naar in dit geval dat Dit wel zo is .

Overigens dames, het is maar net hoe je alles intepeteerd . Ik heb nergens een verwijd gemaakt en haar juist veel succes gewenst met de keuze waar ze voor staat.

Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Hoop dat je de komende periode kan genieten . Nogmaals gefeliciteerd !

12. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Super!! Daar ga je ongetwijfeld geen spijt van krijgen! Geniet van jullie wondertje.. een goede zwangerschap gewenst!

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Mijn eerste reactie was: doe dan 1 van de andere 2 weg. Lijkt mij dat je dat niet wil maar waarom zou je dat bij dit kindje dan wel willen? Alleen omdat het moeilijk kan worden? Komt tijd komt raad.
    Ik herken je reactie wel hoor, deze zwangerschap was ook erg onverwacht en dacht eerst ook dat het wel mis mocht gaan, tot ik me bedacht dat ik de andere 3 ook niet zal willen missen en inmiddels ben ik aan het idee gewent. Het zal vast pittig worden af en toe maar komt vast goed.

Maar ik lees inmiddels dat jullie besloten hebben het te houden. Gefeliciteerd en fijne zwangerschap gewenst!

14. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Fijn om te lezen dat jullie het kindje houden! K denk dat je psychisch meer last er van zal hebben als je het weg laat halen, dan dat je er nu financieel op achteruit gaat! Fijne zwangerschap en hoop dat alles goed mag blijven gaan👍🏻! Gefeliciteerd!

15. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Gefeliciteerd! Goed om te horen dat je het houd. Daar ga je vast geen spijt van krijgen. ;) Hier ook ongepland zwanger van de derde (gebruikte wel ac) Ik was tien weken zwanger voor ik erachter kwam. Een enorme schok, maar een abortus kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Voor alles is een oplossing denk ik altijd maar. :)

16. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd! Ik wens je een mooie zwangerschap toe!

17. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames. Kon abortus ook niet over mijn hart krijgen. Dus we gaan maar verder met verbouwen dat er een extra kamer bij komt 😀😀

18. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Bah zeg ....

Quinten gefeliciteerd en succes met de verbouwing ;)

19. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Bij deze gefeliciteerd! Super dat jullie het houden, je komt er wel uit. Waar een wil is is een weg ;)

20. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Fijn dat jullie er samen uit zijn gekomen. Fijne zwangerschap gewenst! :)

Deel Deze Pagina