Helemaal in de wolken dat we in de 3de ronde zwanger mogen zijn van ons 4de kindje Nu vraag ik me af wanneer jullie voor het eerst de verloskundige hebben gebeld voor het maken van een 1ste afspraak? En wanneer kregen jullie de 1ste afspraak? Als er geen bijzonderheden zijn bedoel ik dan... Het is nu al ruim 5 jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was dus geen idee hoe vroeg je nu mag komen? Bij mijn laatste ging ik pas met 11 weken voor het eerst, maar lees nu hier al veel met 6 a 8 weken?
Hier is het sinds 2014 zo dat je tussen de 8/9 weken voor het eerst bij de verloskundige komt en dan krijg je gelijk een echo. Ik heb de verloskundige eergisteren gebeld.
Ik had zaterdags positief getest, maandag voor de tweede keer en toen 's middags de verloskundige gebeld. Met 8 weken intake en eerste echo.
Wat leuk!! Gefeliciteerd! Gewoon morgenochtend meteen bellen. Bij mijn verloskundige mag je al rond 6/7 weken komen. Alleen maar handig om die afspraak meteen vast te hebben staan.
Dat is inderdaad al wel een stuk eerder dan een paar jaar geleden! Zie je dan wel een duidelijk beeld van de baby zo vroeg met bv 6 a 7 weken? Hebben jullie misschien voorbeelden van een echo in die leeftijd?
Volgens mij is het nog steeds normaal om na de 10e week je eerste echo te krijgen maar soms krijg je ivm medische noodzaak of een eerdere miskraam een vroege echo vanaf 6 weken. Ook wel als er eerder sprake is geweest van bijvoorbeeld een bbz. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk een groot gezin.
Gefeliciteerd! Ik mag met 7 weken langs het ziekenhuis gaan voor een echo. Dit ivm een missed abortion. Bij mijn eerste zwangerschap mocht ik met 11 weken een echo. Had toen trouwens gelijk de VK gebeld een dag na de positieve test.
Gefeliciteerd!! Ik heb van t weekend positief getest en ga vanmiddag de verloskundige bellen. Op hun site stond dat je de 1e echo tegelijk met de intake krijgt tussen de 8/9 weken. Terwijl een andere verloskundge hier in de buurt het pas bij 10/11 weken doet. Ik zou er gewoon een paar bellen en vragen wanneer ze de eerste echo doen en dan een keuze maken waar jij je prettig bij voelt
Echt duidelijk een baby is het nog niet. Ik had met 7+2 eerste echo en het was echt een bolletje met een staartje zeg maar haha. Maar wel duidelijk een kloppend hartje!
Grappig! Ik had ook op 10-10 de positieve test! Ik testte dan wel voor nod. Jij bent al 5 dagen verder zo te zien Ik voel me een beetje onzeker om de verloskundige nu al te bellen. Ben bang dat ze het raar gaan vinden dat ik nu al bel? Er kan nog van alles mis gaan... Kan me voorstellen dat je bij 7 weken nog niet echt iets goed kan zien. Wel fijn dat je een kloppend hartje had ! Ik denk als de verloskundige het goed vind om in de 1ste of 2de week van november een afspraak te maken. We gaan ervoor tot 31 okt. Op vakantie op 1 nov ben ik dan 7 a 8 weken zwanger
Net gebeld en het is normaal dat je rond de 7/8 weken voor de eerste keer komt voor een echo. Ik mag 4 nov al komen.ben dan 7+3 zwanger. Ben zo benieuwd of er dam al duidelijk iets te zien is!
Ik heb direct met de verloskundige gebeld zodra ik terug kwam van de ha (onverwachts zwanger!). We mochten met 8 weken langskomen voor het intakegesprek, omdat ik heb aangegeven dat we best onzeker waren (nog helemaal niet bezig met baby's haha). Maar volgens mij verschilt het per verloskundige en of je natuurlijk een medische indicatie hebt.
Volgens mij is het bij de meeste praktijken zo dat je een "vroege" echo krijgt als er ooit wat is voorgevallen. Een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De meeste, hoor ik althans, doen een echo tussen de 8 & 10 weken.
Gefeliciteerd meid! Ik heb op mijn NOD de verloskundige gebeld. HD toen voor de 5e dag een positieve test. (Veel te vroeg getest natuurlijk haha) ik heb met 8 weken een intake en met 10 weken mijn termijn echo. Daarnaast liep ik al bij de gyn en die afspraak mocht ik laten staan, dus daar met 6 weken een echo
Gefeliciteerd! Ik heb 3 dagen na de positieve test gebeld (ging weekend over heen) en toen kreeg ik een afspraak bij 9 weken.
Wat een verschil zeg! Ik heb geen medische achtergrond en ook nooit miskramen of iets dergelijks gehad gelukkig... Ik had gebeld en aangegeven dat ik hoorde dat er het 1 en ander verandert is de afgelopen jaar en of ik nu eerder moet komen. Ze zei dat dat idd klopt vanaf 2014. Hun doen een echo tussen 7 a 8 weken. Dan is er al goed iets te zien en hoor je een hartslag Ben er wel blij om eigenlijk daarna weer 5 weken wachten dan is het pas na 12 weken weer geloof ik.