Wel of geen vroege echo laten doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Joolz, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Hi dames,

Ik wil jullie wat voorleggen. 26 oktober heb ik de eerste echo. VK gaat vooralsnog uit van 10 weken zwangerschap, ik zelf van 8 weken op dat moment. Ze zei dat ze misschien niet genoeg kunnen zien als ik 8 weken ben op dat moment. Nou lees ik veel dat VK's mindere apparatuur hebben als bijvoorbeeld bij een echo bureau.

Nu zit er bij mij zowat om de hoek een echo bureau met hele goede reviews en ook dat er bij 6 weken al een kloppend hartje gezien kan laten worden.

Ik ben best onzeker en heb vorige week mezelf gek zitten maken met missed abortions etc. Inmiddels ben ik daar wat rustiger onder maar ben nu bezorg dat ze niets zien op de 8 weken echo en ik daar ongerust wegga. Mijn vriend vind dat ik gewoon even de 26e moet afwachten maar eigenlijk ga ik liever ergens eind volgende week (ben dan 7-8 weken) naar een echo bureau waarvan ik lees dat ze goede kwaliteit apparatuur hebben en bijvoorbeeld bij een vrouw een kloppend hartje vonden met zes weken terwijl het ziekenhuis zei niets te kunnen zien.

Dus: gewoon gaan volgende week en mezelf misschien gerust stellen of: gewoon wachten tot de 26e en niet al op de zaken vooruit lopen dat ze misschien wel niets zien en kijken hoe die echo gaat. Alleen die opmerking van de VK dat ze met 8 weken misschien wel niets zien zit me niet lekker.

Oh die hormonen! Graag jullie mening! :)

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik zou afwachten! Als je toch hebt misgerekend of innesteling was later heb je kans dat je niks ziet nog en zit je helemaal in de stress.
    Het blijft sowieso spannend!
    Ik heb wel met 6 weken een echo gehad maar dit kwam omdat we dachten dat het foute boel was. Gelukkig was dit niet zo...

3. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets kunnen zien met 8 weken? Vreemd! Volgens mij klopt dat niet! Ik had mijn eerste met 7 weken en een kloppend hartje was met inwendige echo heel duidelijk te zien!

4. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Dat vind ik dus zo raar! Hebben ze dan zulke oude of slechte apparatuur denk ik dan? V

Dat echo bureau kan overigens ook uitwendig al vanaf zes weken wat laten zien. Lijkt mij dan andere apparatuur ofzo?

5. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Zou er persoonlijk niet voor kiezen zolang er geen bijzonderheden zoals bloedverlies ofzo zijn. Ik kreeg wel een echo met 7 weken ivm bloedverlies waarop geen vuchtje te zien was, na 10dagen moest ik terug komen en was gelukkig alles goed, maar die 10 dagen wachten in combinatie met een niet zo positieve eerste echo hebben behoorlijk wat stress opgeleverd toen.

6. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Alleen als je een miskraam/medisch verleden o.i.d. hebt (gehad) zou ik voor een vroege echo gaan, anders gewoon de 26e afwachten. Succes! ;)

Ik vind het wachten ook verschrikkelijk, heb ook de 26e mijn eerste echo staan. Trouwens, met 8 weken moet er toch genoeg te zien zijn?! Ik ga over 2 weken en ben dan 7 weken en 3 dagen.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Met 8 weken was er bij ons duidelijk het hartje te zien!

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij ons met 7 weken een echo gehad. En was een heel mooi hartje te zien. Ze moesten wel even wat verder inzoomen maar zonder twijfel was het een mooie hartslag gaf ze aan!

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik zit precies met hetzelfde dubio. Ook kan ik bijna niet meer wachten van de spanning. Ik heb toch besloten om te wachten (had zelfs al een afspraak gemaakt maar toch afgezegd) omdat ik misschien heel erg in de stress zou raken bij een echo waarop weinig te zien is. Succes met je keuze

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verloskundigen hebben altijd wel goede apparatuur is m ervaring. Juist m'n gynaecoloog heeft verouderde apparatuur, maar enkel het apparaat in z'n kamer hoor.

De overige apparaten die elke echoscopiste daar gebruikt is helemaal Up to date :).

Maar net wat de anderen zeggen: als je je misgerekend hebt dan zie je steaks niks en zit je volop met zorgen :(

11. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik maakte me ook heel veel zorgen en had al hele scenario's van MA's in mijn hoofd gehaald. Toen ik 7+4 was kwam mijn moeder even langs om te vragen hoe het ging, ik barste in tranen uit en vertelde haar dat ik me zo'n zorgen maakte. Op haar advies heb ik toen de VK gebeld en ik mocht meteen komen, meteen mijn man opgetrommeld en samen naar de VK gegaan.
    Alles zag er goed uit, het hartje klopte en de VK was blij dat ze mij gerust heeft kunnen stellen.
    Ik zou zeggen, als je je echt zo druk maakt gewoon bellen.
    Zorgen en spanning zijn ook niet goed voor jou en de baby.

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ben heel blij dat ik met 7 weken een pretecho heb laten maken.
    Heel mooi kloppend hartje.

Reden: geen, we waren zó nieuwschierig en vonden het veel te lang duren tot 11 weken.

Heeft mij veel rust gegeven

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik had met 7,4 mijn eerste echo en hartstikke duidelijk hoor. Dat je niks kan zien bij 8 weken vind ik erg moeilijk te geloven. Bij 6 weken kan het er idd nog wel eens om hangen. Overigens heb ik wel een inwendige echo gehad en dat geeft een helderder beeld. Bij onze vk doen ze standaard rond de 8 weken de eerste echo en dan rond de 10/11 de termijnecho. Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Maar als jij denkt dat je de 26e nog maar 8 weken bent dan moet je niet te snel nu een echo boeken anders zou het nog wel eens tegen kunnen vallen (als je nu bijvoorbeeld rond de 6 weken een echo doet). Succes en ik hoop op een mooi kloppend hartje!

14. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Nou... vanmorgen een test gedaan. Test streep minder licht dan vorige week. Alsnog hartstikke positief maar mijn hoofdje ging alweer tekeer.

Net naar een echo bureau geweest. Hartje klopt!! 6 weken en 3 dagen word ik nu geschat. Bijna gelijk aan mijn eigen berekening. Enorme opluchting. Zo blij dat ik dit heb gedaan. Het blijft natuurlijk spannend maar voor nu zit het goed!

15. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    #15 Joolz, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
    oeps bijna dubbele reactie

Deel Deze Pagina