damens of meiden. door al mijn gedoe rond miskraam en menstruaties . moet ik nog steeds mijn uitstrijkje laten maken de vijf jaarlijkse oproep van okt 2006 nu is mijn menstruatie over en heb ik een afspraak voor dinsdag dag 12 van mijn cyclus kan dit kwaad als je zwanger wil worden of heb het niets er mee te maken.
Geen idee. Toen ik zwanger was van me dochter, 15 jaar geleden, heeft de verloskundige een uitstrijkje gemaakt toen ik al 7 weken zwanger was, dus.... Vraag ut ff na voor de zekerheid! Groetjes Marjo
Hoi Jorinda, dat is de reden dat het na je menstruatie moet, zodat ze zeker weten dat je niet zwanger bent. Mocht je wel zwanger zijn dan doen ze het niet is mij verteld door de gyn. Liefs Lydia
@ Lydia31: Hebben ze bij mij toen dan een fout gemaakt? Me dochter is inmiddels 15. Ze is geboren na een heerlijke zwangerschap van 38 weken. Is dat misschien veranderd na al die jaren? Groetjes Marjo
Het zou kunnen dat het veranderd is ik heb geen idee. Maar dat is wat ze mij verteld hebben. En als ik het me goed herriner heeft mijn moeder het ook nooit gehad bij haar 4 zwangerschappen. Liefs Lydia
@ Lydia31: Tja zo zie je elke zwangerschap anders en elke arts heeft eigen behandelwijzes. Groetjes Marjo
dat zou dan wel kunnen ben niet zwanger. en kan dat dan nog wel worden deze maand neem ik aan. bedankt voor jullie antwoorden.
ze vragen zo ie zo van te voren of je zwanger bent voor dat ze een uitstrijkje gaan doen. ze willen dn ook je laatste menstruatie enzo weten
@ Meiden: Zo te horen ben ik de enige bij wie een uitstrijkje is gemaakt toen ik 7 weken zwanger was. (Bij me 1e bezoek aan de verloskundige) Raar! Maar ach, heb er een prachtdochter aan overgehouden, dus.... Groetjes Marjo
Recentelijk uitstrijkje gemaakt en er naar gevraagd. De reden dat ze geen uitstrijkje maken als je weet dat je zwanger bent is dat de cellen in je baarmoedermond veranderen en daardoor niet meer te interpreteren zijn. Maar dat gaat niet zo snel en daarom kan je, als je op dag 14 van je nieuwe cyclus moet, gewoon wel getest worden denk ik hoor. Als je dan zwanger bent, is dat nog maar enkele dagen en dan zijn de cellen in je baarmoedermond nog niet veranderd. Voor de innesteling kan het in ieder geval geen kwaad.
Vreemd. Ik heb dinsdag een uitstrijkje gehad (wel 5, inc. kweekjes) na een heftige bloeding. Ik was toen 10+4 dagen zwanger...
dat wilde ik eigenlijk even weten of het dan wel mogelijk is of er een innesteling plaats kan vinden of dat het weer een maand zoiezo wachten wordt bedankt voor jullie informatie.
Ik moet zelf ook volgende week een uitstrijkje laten maken en had hier ook die vraag neer gezet omdat wij ook proberen zwanger te worden. de een zei kan geen kwaad de ander weer iets anders en ik heb vanmorgen de huisarts gebelt en die zei dat het niks uitmaakten. Toch bel ik die afspraak af en wacht ik dat ik ongi ben geweest 3 dagen erna ofzo dan weet ik zeker dat ik en geen eisprong heb en niet zwanger ben. succes
Ik geloof trouwens ook absoluut niet dat een uitstrijkje de innesteling tegen kan houden. Je kindje nestelt in de BM in, niet in de vagina. Met een uitstrijkje komen ze alleen in je vagina (bovenin welliswaar, maar niet in je BM).