Ik ben nu precies vier weken zwanger en ontzettend blij dat het alweer 'gelukt' is. De eerste keer ging er namelijk ruim een jaar overheen. Omdat ik met 12 wkn een miskraam kreeg ben ik nu erg onzeker, met name omdat de kans op een miskraam voor 12 wkn nog groter is. Het lukt me niet om het angstige gevoel los te laten. Herkent iemand dit en heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan ?
Gefeliciteerd met je zwangerschap. De kans op een goede zwangerschap is groter dan dat het opnieuw fout gaat. Probeer te genieten van elk moment dat je zwanger bent, ongeacht of het goed gaat of niet. Verder heb ik ook niet veel tips voor je, ben zelf ook weer aan het nagelbijten geslagen. Ik hoop voor je dat dit keer alles goed mag gaan.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat dit herkenbaar is voor iedereen die een miskraam heeft gehad. Het blijft moeilijk om ervan te genieten. Maar als het niet goed zit dan is dat zo en dan kan niemand daar nog iets aan veranderen. Wat ik wil zeggen is geniet van je zwangerschap. Zoals ook hierboven al geschreven was, het gaat vaker wel dan niet goed.
Dankjullie wel! Dyson, wat spannend ik lees dat je over twee dagen een echo hebt. Ik hoop voor je mee dat je een kloppend hartje te zien krijgt Adriana wat naar dat jij drie miskraam hebt gehad. Waren het vroege miskramen? Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat ik weer in verwachting ben van een tweeling. Dan is de kans op een miskraam misschien wel groter... Er spookt van alles door mijn hoofd. Over vier weken heb ik pas een echo dus ik hoop dat ik dan een (of meerdere) kloppend(e) hartje(s) te zien krijg en dat het goed gaat!
Hoi, ik begrijp je helemaal! In april ook een miskraam gehad na 12 weken. Kloppend hartje bij ruim 8 weken, dus dan verwacht je het eigenlijk al niet meer. Inmiddels ook weer 6 weken zwanger en ben doodsbang voor de vroege echo en de 12 weken echo. Echt genieten zit er nog niet in helaas... Moet wel zeggen dat wij al een dochtertje hebben van 1,5 dus dat helpt mij wel met de afleiding tot de vroege echo. Kan alleen maar zeggen afwachten... rustig blijven en afleiding zoeken. Meer kan je niet doen. En cliche, maar er gaan meer zwangerschappen goed dan fout, dat in je hoofd houden
Gefeliciteerd! Ik zou proberen er toch vertrouwen in te hebben, hoe moeilijk dat ook is. Hier zelfs een bloeding met 7 weken, maar ons kindje is toch blijven plakken. Veel afleiding zoeken!
Hoi Minime wat naar dat jij hetzelfde hebt meegemaakt. Ik begrijp het nog steeds niet dat het ondanks de kloppende hartjes een paar weken later alsnog fout is gegaan. Na onderzoek bleek ook dat we gewoon 'pech' hadden gehad. Er waren (gelukkig) geen afwijking e.d. Natuurlijk is het fijn als je afleiding hebt aan je dochter. Maar kan me heel goed voorstellen dat het je bezighoudt. Wanneer heb je de vroege echo? Lotteke bedankt voor je reactie. Wel schrikken dat je tussendoor nog een bloeding hebt gehad. Ik probeer idd afleiding te zoeken en er niet te veel mee bezig te zijn. Maarja lukt helaas niet altijd... Ik denk dat ik een gat in de lucht spring als ik de 12 wkn voorbij ben - ondanks dat het daarna ook nog fout kan gaan - Ik denk dat ik dan wel meer vertrouwen krijg dat het goed blijft gaan...
Hoi Emmanuel, Ja ik begrijp er ook echt helemaal niks van. Eerst alles perfect en dan alsnog gestopt. Ook hier niks 'slechts' we hebben ook helaas 'pech'. Hard maar waar. Ik heb zelf de vroege echo 18 juli in de ochtend. Wanneer heb jij de vroege echo? Inderdaad wanneer alles goed gaat en de 12 weken zijn voorbij dan schreeuw ik het van de daken pff.. Ook al kan het daarna nog mis gaan, maar een stuk minder en dan heb ik wel meer vertrouwen. Succes met afleiding zoeken!