n.a.v. het topic wat je spaart vraag ik me toch echt af wat mensen overhouden! ik word wel een beetje verdrietig van het andere topic als ik zie dat mensen gewoon 500euro kunnen sparen.... wat doe ik dan fout of wat heb ik dan fout gedaan? en hebben wij het dan zo ontzettend slecht? vastelasten; +- 2000 vast inkomen incl kinder en zorgtoeslag; +- 2800 we houden dus ongeveer 800euro over om te sparen, benzine, leuke dingen, boodschappen en ga zo maar door van te doen. zelf vind ik dit niet erg veel maar goed het is nu gewoon niet anders.. misschien gaan de tijden nog veranderen. {overigens heb ik niet het maximale aan kind en zorgtoeslag aangevraagd omdat ik altijd bang ben om terug te moeten betalen} ik heb het over NETTO bedragen
nou ik wou dat wij dat over hadden in de maand! Nu werk ik ook dus houden we wel meer over maar wat precies dat moeten we nog even op een rijtje zetten..
lijkt me sterk... hoe kun je anders boodschappen enzo betalen? ps ons inkomen wisselt door de verschillende diensten die we draaien en/of extra werken
Hier vaste lasten rond de 1400 euro en dan houden we nog iets van 2000 euro over, om boodschappen, leuke dingen te doen en te sparen.
ik ben blij dat we rond kunnen komen en dat is het belangrijkste! als je vind dat 800,- overhouden weinig is? denk dat veel mensen wel willen ruilen
jah is dat zo denk je? ik heb namelijk het gevoel dat de rest van de wereld meer geld heeft en beter en en en zeker als ik die bedragen zie van 2000 of 1800 euro overhouden! pff
Wij houden na aftrek van de vaste lasten ongeveer 1000,- over. Hier zijn de boodschappen en benzine ook al vanaf. En bij vaste lasten rekenen wij ook ook onze hobby's, sport en kapper.We hebben nog geen kinderen. Wij sparen per maand van die 1000,- ongeveer 300,- en de rest gaat op aan leuke dingen dingen zoals een avondje uit, kleding, etc. Ook betalen we daarvan de 'onverwachte dingen'zoals dierenarts, APK en dat soort zaken.
zo 5000 euro over dat is lekker zeg, zou willen dat wij ze hadden... anniek ik denk ook heel vaak wat doen wij nou fout, mag blij zijn als we 100 euries kunnen sparen per maand hoor.
Ja dat spaartopic wordt ik ook wel depri van. Ik ben allang blij als ik aan het eind van de maand 10 euro overhoud. Ik ben echt zo iemand die aan het eind van haar salaris een stukje maand overhoud.