hoe veel in de fles , snap er geen zak van

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happymama, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Even een rekenvoorbeeld: een baby van 5900 gram die 7 keer drinkt.
    150 cc x 5,9 (kg) delen door 7 (voedingen) = 885 cc delen door 7 = ongeveer 125 cc per fles.

dit vind ik op internet
    maar dan krijg ik een heel raar getal .
    2 weken geleden woog hij 6.6kg zou t dan nu toch wel 7 zijn ???

dus ik doe 150x7/7=150 / 7=21.4285714286

ps / is delen door

jajaja
    hoe zit t nou echt ? welke som moet ik gebruiken

2. happymama

bij mij drinkt hij om de 3 uur ... dat is dan toch 7 voedingen per dag

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je deelt één keer te vaak door zeven

150 x 7 (gwicht) / 7 (aantal voedingen) = 150 cc per fles

Je moet trouwens wel delen door het aantal voedingen dat jouw kindje krijgt. Geef je acht keer bv dan deel je door acht.

EDIT: als je om de 3 uur bv geeft ook 'snachts dan zal je kindje 24 uur / 3 = 8 voedingen per dag krijgen

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Idd 150x gewicht=1050 en dat wat daaruit komt delen door het aantal voedingen

Dus 150x7=1050:7(voedingen)=150

Maar jeetjw drinkt je kindje zoveel dan?! Over de liter?!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    De '150-regel' geldt tot de leeftijd van 8 weken. En hou er rekening mee dat het een richtlijn is. Elk kindje is anders. Op een gegeven moment bereiken kindjes de max qua drink hoeveelheid. Belangrijkste is om naar je kindje zelf te kijken, is hij tevreden en groeit hij goed. Dan geef je een prima hoeveelheid borstvoeding.

6. happymama

aan de borst weet ik natuurlijk niet wat ie drinkt . maar als ik er niet ben krijgt hij de fles dus wil weten wat ik erin moet doen .

had nog wat in de koeling wat op moest en dat was precies 130 en toen begon ie wat te huilen toen ie t ophad dus had ie net iets meer mogen hebben toch ????heb daarna ong 120 gekolft dus dan zal ie dat normaal ook hebben of niet ???

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gaf hier eigenlijk altijd wat ik kolfde. Volgens mij was dat rond die leeftijd rond de 120cc.
    Mogelijk gaat het uit de fles wat te snel en heb je last van een doordrinkeffect. Aan de borst drinken is vermoeiender.

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 7,5 week en ik geef ook wat ik kolf, en dat is op dit moment 110-120 ml. Het kan zijn dat ze wat meer binnenkrijgt als ze het live aan de borst opdrinkt, maar ze lijkt na een fles tevreden en vol te zijn.

9. happymama

ok van t cb zeiden ze dat ik t volgens de berek moest doen , maargoed ik kolf zon 120 130 soms 150

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Happymama,
    Mooi dat je de berekening nu duidelijk hebt, maar zoals al is gezegd het is maar een richtlijn, gezien je kindje altijd gewoon zelf bepaald wat hij/zij drinkt :)! Ik zou ook een klein beetje uitgaan van wat je kolft, maar dat is ook wat 'gevaarlijk' omdat je met een kolf natuurlijk meestal minder melk krijgt als je kindje zou drinken. En het kan zijn dat je kindje wanneer het uit de fles drinkt minder verzadigt raakt etc. Ik zou zeggen, gewoon een beetje proberen zodat je zijn drinkgedrag kwa hoeveelheid voor nu iig een beetje kan proberen te leren kennen, en niet te grote flessen ineens warm laten maken ivm het evt weg moeten gooien, zonde.

Is toch niets mis mee? Borstvoeding mag onbeperkt gegeven worden, alleen aan kunstvoeding zit de max van 1 liter per dag.

11. happymama

130 drinkt ie met gemak dus gooi eigenlijk nooit weg
    hij hoeft ook maar 2 soms 3x in de week de fles

Deel Deze Pagina