hoi dames, Sinds een paar dagen clusterd mijn zoontje in de avond. Het begint zo rond 19:00 en stop rond 23:00. Nu weet ik dat het er bij hoort en geef er ook gewoon aan toe. Maar af en toe zakt de moed me in de schoenen hoor. Nu zou ik graag van jullie horen. Of jullie kindje(s) hebben geclusterd? Zoja, hoelang duurde het? En merkte je daarna verschil in het voeding schema? Lijkt fijn even wat ervaringsverhalen te lezen zodat ik daar even aan kan denken als de moed me weer in de schoenen zakt .
T/m 3 maanden, bij 3 maanden nam het wat af en met 4 maand was het over en ging ze om 19u de nacht in. Ze sliep door met 5/6 weken en overdag kwam ze om de 3 a 4 uur.
Ik had alleen clusteravonden tijdens regeldagen. Duurde dus maar een paar keer een aantal dagen. En inderdaad na een regelperiode vaak een ander voedingsschema.
Mijn dochtertje clustert ook sinds een paar dagen, wordt er eerlijk gezegd ook best wel moe van maar je doet er weinig aan geloof ik. Het begint zo rond 20:00 hier en eindigt rond 23:00, dan gaat ze de nacht in, komt dan rond 3:00 voor een voeding en dan meestal rond 7:00 weer. Ik heb er verder ook geen ervaring mee, mijn oudste dochter heb ik fv gegeven dus das ook weer anders. Zou ook graag verhalen lezen van ervaren mama's!
Ik dacht eerst dat mijn jongste ook een clusteraar was. Aangezien ze tijdens het clusteren steeds in slaap vallen en dan vooral sabbelen, heb ik op een gegeven moment een speentje aangeboden. Verder haar precies in dezelfde houding laten liggen op mijn schoot, maar ipv mijn tepel had ze een speentje. Dit vond ze prima (behalve dus tijdens regeldagen, dan wilde ze echt drinken). Ze had dus eigenlijk alleen mamahonger. Ook al zit je alsnog de hele avond met baby op schoot, het is een stuk minder vermoeiend!
net zoals babyproject! werkte hier als een trein...en als hij echt honger had dus regeldagen dan werkte de speen niet, en wou hij gewoon echt drinken....was heel duidelijk!