Hoi Hoi Iedere maand ben ik bang dat we op de verkeerde momenten klussen. Stond vanochtend al een beetje gestrest op en dat is ook niet goed natuurlijk . Zit nu in mn vruchtbaarste periode en dan heb ik het helemaal erg. Elke dag klussen gaat voor ons helaas niet we doen het echt om de dag de laatste keer dat we geklust hebben was dinsdagavond en vanavond gaan we er weer flink tegen aan Dat is toch het beste en ik ben dan toch niet te laat? Ik moet er echt niet zoveel aandenken pfff Knuf chan
wij deden dat ook om de dag klussen maar op ene gegeven ogenblik ben je er te veel me bezig en word het MOETEN klussen om de drie dagen is de zaad productie optimaal heeft mijn gyn verteld. wij klussen wel op die drie dagen maar als we niet willen doen we het de dag er na wel je moet er niet te veel mee bezig zijn al is dat moeilijk. te veel stres is ook niet echt goed voor een zwangerschap
weet je, ik heb wel eens gehoord dat meiden heel onverwacht zwanger werden, omdat ze het gestress een beetje naast zich neer hadden gelegd. Maar ja, dat is natuurlijk altijd gemakkelijk gezegd.
Je kunt de hele maand 3x per week klussen, schijnt goed te werken. Als je toch gerichter wilt werken, kun je je temperatuur en andere vruchtbaarheidstekens (baarmoederslijm) gaan bijhouden. Dan weet je behoorlijk zeker wanneer je ongeveer moet beginnen en wanneer je mag ophouden. Op internet is veel te vinden over deze methode, ook op deze site bij temperatuurkaartjes.
Talleke, je bent nog maaf 24, dus probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan! Je hebt nog alle tijd! Te veel stress is ook niet goed voor je cyclus! Ik weet dat het moeilijk is.....
Om de dag klussen is prima! Ik heb gehoord dat dit namelijk de productiviteit van de zaadjes ten goede komt. (Maar of dat waar is?) Zaadjes leven in ieder geval lang genoeg om de dag te overbruggen zou ik maar zeggen. (Als alles 'normaal gezond' is uiteraard.)
Relax is het woord idd! Ik heb me ook altijd druk / zorgen over dat soort dingen gemaakt in de maand dat ik het los heb gelaten en maar 3 keer sex heb gehad (voor mijn gevoel op de verkeerde dagen) was ik ZWANGER! Het is en blijft echt en kwestie van geluk, met OV testen etc lukte me het niet terwijl je dan echt gericht bezig bent. . . Het komt vanzelf wel als de tijd rijp is. Heel veel succes
Ik herken het ook wel hoor... Wij klussen ook meestal om de dag maar soms in de vruchtbare dagen ook wel elke dag, als we zin hebben...haha.. Maar ja nu denk ik weer...is dat niet fout om dan elke dag te klussen....haha hoe dan ook vaak twijfel genoeg of t allemaal wel goed en vaak genoeg is... najaa zolang we maar klussen denk ik dan maar weer
Er is ook een andere manier om te kijken wanneer je in je vruchtbare periode zit. Te Velde: "Er is een natuurlijk gegeven waarvan is bewezen dat het een goed teken is voor de vruchtbare periode, namelijk het slijm uit de baarmoederhals. Een dag of vijf a zes voor de eisprong wordt het slijm dat uit je schede komt anders; het is vaak overvloediger, glaziger en dunner dan anders. Bij de ene vrouw is het zichtbaarder dan bij de ander. Vaak moet het daarom leren zien. Sommige vrouwen lukt dat echter niet, dat moet ik toegeven. Kun je het wel zien, dan kun het beste vanaf die eerste dag van die afscheiding een week lang elke dag gemeenschap hebben, maar twee of drie keer per week is ook goed. haha dit vond ik net bij het zoeken op slijm...dus elke dag mag ook als je vruchtbaar slijm heb...hihi klussen we dus lekker verder
Ik baal altijd zo dat de klusperiode zo kort is, is net je ongi gestopt en zit je zo aan het ei, nou na een paar dgn is die ook al weer voorbij en dan twee elle lange weken wachten op je ongidag. Meestal redden wij het om rond het ei het twee keer te doen, dan denk ik zal het niet meer moeten? zal het nu wel echt op het goei moment zijn? Terwijl ik altijd weet wanneer ik ongeveer me ei heb. Zit gewoon tussen de oren.
haha klopt hoor...maar ik hou me gewoon vast aan de tekst in het rood...hihi..komt dan vast wel goed... gewoon blijven klussen joh, dan lukt het hopelijk vanzelf!
Bedankt voor jullie reacties! IK heb me eigen gedwongen om het gister los te laten en dat is me aardig gelukt. Aan stress heb ik idd ook helemaal niks. Heb het er gister ook met mn vriend over gehad en we gaan nu proberen om er wat relaxter mee om te gaan. Er komt binnenkort een leuke tijd aan. We gaan met hemelvaart een lang weekend weg en van de zomer lkkr op vakantie daar heb ik echt zin dus kan ik het even van me afzetten. Knuf chan
Bedankt voor jullie reacties! IK heb me eigen gedwongen om het gister los te laten en dat is me aardig gelukt. Aan stress heb ik idd ook helemaal niks. Heb het er gister ook met mn vriend over gehad en we gaan nu proberen om er wat relaxter mee om te gaan. Er komt binnenkort een leuke tijd aan. We gaan met hemelvaart een lang weekend weg en van de zomer lkkr op vakantie daar heb ik echt zin dus kan ik het even van me afzetten. Knuf chan
hihihi nou ik hoop voor je dat het lukt.... wij hebben in ieder geval veel geklust...haha hopelijk dat het raak is.. Groetjes en succes!
carla, ik herken het. wij zijn ook niet van die alledaagse klussers. Vaak in het weekend. Als we dan ineens doordeweeks veel moeten klussen, is het echt een moetje bij ons. Ik heb mazzel met mijn ei, die valt vaak in het weekend. (denk ik) Nu weet ik het even niet. Gisteren geklust, en ik zorg dat we vanavond en morgen ook nog klussen. En dan zien we wel weer... liefs wies
Hoi Talleke, Ik herken het van eerdere cycli. Ik was veel te bang om het op het verkeerde moment te doen. Na 5 rondes dacht ik, het werkt ook niet om het iedere dag te doen. Ik ging ook wat minder van de sex genieten. Heb voor mijzelf een aantal dingen op een rijtje gezet, een aantal dingen afgesproken met mijn vriend en ik kan nu veel beter loslaten dat het misschien niet gaat zoals ik hoop. We doen ons best en meer kunnen we niet doen. Ik zie vaak staan: relax en laat het los. Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om dat ter oren te nemen. Probeer voor jezelf te bedenken waar jij behoefte aan hebt. Bij mij was dat om af te spreken wanneer we naar de huisarts gaan omdat het niet lukt. Niet dat dat al aan de orde is, maar het heeft mijzelf de rust gegeven.
HOi hoi, Wij zijn nu net in ronde 2 en bij ons was het in de eerste maand al een beetje 'moeten'met klussen. En dat vind ik echt niet leuk op die manier, zo beleef ik er geen plezier meer aan. IK heb voor mezelf afgesproken dat we gewoon klussen wanneer we zin hebben. Want om de dag klussen dat trek ik niet. Ik heb niet altijd zin Ik denk dat je het niet altijd precies kan mikken, ik zou niet namelijk niet precies weten wanneer mijn ei is. Als het raak is, is het raak denk ik dan maar... Ik probeer echt van deze tijd te genieten want er is geen haast bij (wat niet wil zeggen dat ik er niet elke dag mee bezig ben hoor ) Allemaal succes meiden! Liefs Annika
Hmmmm, wordt altijd een beetje kriebelig van zulke opmerkingen: je bent jong, je hebt alle tijd... Voor mensen die al heel lang op een kindje wachten is dit een pijnlijke opmerking, hoe jong ze ook zijn. Misschien een beetje een felle reactie, maar ik spreek uit ervaring en ik werd nooit blij van zulke opmerkingen, daarom zet ik het hier maar even neer. Verder no hard feelings Ben tenslotte zwanger geworden! groetjes Sanneke