Ik geef mijn zoon nu bijna een maand borstvoeding. Na de eerste 3 dagen had ik links direct een klein kloofje. Hier heb ik purelan opgesmeerd en na iedere voeding wat moedermelk. De kloof zit er nog steeds, maar geeft verder geen hinder (behalve dat het dus iets gevoeliger is bij het voeden). Nu heb ik begin deze week rechts een borstontsteking gehad. Mijn zoon drinkt aan die borst wel nog steeds goed. Maar sinds deze week heeft hij ineens problemen met de linkerborst. Hij hapt goed, maar vaak zuigt hij dan geen vacuum en laat dus weer los. Of hij hapt goed aan en neemt een paar slokken en laat vervolgens de borst weer los. Ik snap er helemaal niets van. Waar kan dit aan liggen? Ik heb geen spruw(tekenen) en mijn zoon ook niet. En hij doet dit dus niet bij de rechterborst, maar alleen links...
Mmm... Of hij heeft de borst niet goed vast (misschien moet je hem bijvoorbeeld iets hoger vasthouden), of het is misschien toch spruw. Ik heb het nu twee keer gehad en in de aanloop ernaartoe was het inderdaad vaak loslaten aan een borst. De laatste keer had ik al weken problemen en toen pas zag ik wat wits bij zijn mond. Het kan namelijk ook bij jou zitten en dat je bij hem niets ziet. Ik heb trouwens beide keren een lactatiekundige gebeld en dat was heel erg nuttig. Die gaf ook tips voor het aanhappen, en dat terwijl ik dacht (en iedereen dat ook zei) dat het al perfect ging: het kon nog beter...