Ik ben moeder van twee dochters van 4 en 2 en wil in de toekomst een derde kindje, ik heb besloten om niet meer naar het consultatiebureau te gaan ivm hele nare en slechte ervaringen (verkeerde diagnoses, verkeerde inentingen, slordig beleid) . Ik wil mijn eventuele derde kindje wel graag in laten enten, maar verder niets meer met hen te maken hebben, herkent iemand dit? Hoe lossen jullie het op? Edit moderator: Verplaats naar Baby&dreumes. Graag goed kijken waar je iets plaatst!
Ik herken het gelukkig niet, maar volgens mij kun je ook bij je huisarts terecht voor veel dingen. Volgens mij ook voor de inentingen.
heb er ook een hekel aan, ze volgen volgens mij veels teveel de regels volgens het boekje en kijken veels te weinig naar het kind als individu, mijn meiden krijgen donderdag hun eerste inenting via mijn huisarts
Je zou inderdaad even bij je huisarts kunnen navragen of hij/zij het wil doen en anders kun je even contact opnemen met het RIVM, wellicht kunnen zij je verder helpen. Jammer dat je zulke nare ervaringen hebt, er zijn namelijk ook cb's die ontzettend goed zijn. Over de mijne heb ik in ieder geval totaal geen klachten.
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=85258 Hier kun je ook even lezen, er zijn meer mensen met slechte ervaringen.
Tja lastig, ik weet het echt niet hoe het op te lossen, een enting kan blijkbaar niet ergens anders, maar als mijn kinderen een enting krijgen gaat daar ook vaak een gesprek met verpleegkundige/arts aan vooraf. Mijn vertrouwen is echt helemaal weg in dat bureau. Ook in de verpleegkundigen/artsen. Ook de manier van ondervraging en de onderwijzende toon vind ik zeer denigrerend. Ik heb geen behoefte aan gesprekken met hen, als ik zie dat er wat met mijn kind is ga ik wel naar de dokter. Ik heb een kind met beperkingen, dat hebben ze nooit gezien daar! Terwijl mijn andere dochter die wel helemaal gezond is (de oudste) altijd in twijfel werd getrokken omdat ze bijvoorbeeld geen zin had een vormenstoof te maken (dan moest er meteen de kinderarts bijkomen) pff hoe kom ik er vanaf, en blijf ik de inentingen behouden?
Voor de inentingen kun je gewoon bij je huisarts terecht. Die kan niet de ontwikkeling goed bijhouden, daar is hij niet voor opgeleid, en daarvoor ziet hij te weinig babies. Maar goed, dat kunnen ze op jullie CB blijkbaar ook niet. Meten en wegen kan de huisarts ook niet, maar daarvoor kun je gewoon naar het inloopspreekuur gaan en dan is het uitpakken, op de weegschaal en weer wegwezen. Wat je ook kunt doen is kijken of er in je omgeving betere CB's zijn. Zo gaan sommige mensen naar een andere plaats omdat daar bijvoorbeeld een antroposofisch CB is.
ik ben ook overgestapt naar een ander cb, omdat het gewoonweg niet klikte bij waar ik liep. ik werd steeds bang gemaakt met hartruisjes, en nog meer onzinnige uitspraken, dat ik gevraagd heb of ik in een andere regio mocht komen. gelukkig kon dat. daar verloopt het allemaal heel vriendelijk, maar nog steeds neem ik veel dingen met een korrel zout hoor. misschien zou je eens kunnen vragen bij dat 0900nummer of dat mogelijk is.
herkenbaar...ik ga er puur nog hen om te wegen en te meten en de vaccinaties...De verdere info gata het ene oor in het andere oor weer uit..
Wij gaan ook enkel voor het meten, wegen en de prikjes naar het CB. Het CB bij ons kent maar 1 kindje, het kindje uit het boekje, ze moeten allemaal ontwikkelen volgens het boekje, allemaal precies tussen de curve passen, als ze 14 mnd zijn moeten ze perfect kunnen kruipen en staan en niet op de tenen staan en ook nog kunnen praten. Als dat ze was hadden we allemaal wonderkinderen! Die lui bij het CB sporen niet, hebben ws zelf nooit kinderen gehad, laat staan dat ze kunnen zeggen hoe een ander het moet doen. Wij trekken ons eigen plan.