Wij zitten al weer in de 16e maand en helaas nog steeds zonder resultaat. Nu probeer ik iedere maand zo positief mogelijk in te gaan maar deze maand lukt het gewoon niet meer. Ik ben doodop! Ik kan om niks in tranen uit barsten en voel me heel verdrietig. Sinds een paar dagen heb ik een "slecht gevoel" bij deze ronde. Ik kan niet uitleggen waarom maar misschien is het uit zelfbescherming. Zodat de teleurstelling minder groot is als het weer niet gelukt is straks! Wat nu wel echt een probleem begint te worden is dat het klussen, door alle stress, steeds moeizamer gaat. We proberen er alles aan om het weer fijn te hebben maar het valt niet mee. Meest van tijd word ik niet eens opgewonden en daardoor is het vrijen ook niet prettig meer. Glijmiddel willen we niet gebruiken want dat is zaaddodend. Ik heb laatst nieuwe lingerie gekocht en dat heeft wel geholpen. Maar het blijft lastig omdat ik mij moeilijk volledig kan geven. Wie herkent dit ook of heeft tips? (ik wil zo graag kunnen genieten zodat ik achteraf kan denken zodra het "raak" is: wat was dat fijn! dit kindje is met liefde verwekt en niet omdat het die ene keer "moest")
Hey Moonie, rot he als je je zo voelt? ik snap je helemaal. Ik had vorige maand zo'n gevoel. je voelt je helemaal hopeless.. vreselijk gevoel. het sex gedeelte hebben we gelukkig niet zo, maar wilde je wel meegeven dat er ook glijmiddel is dat niet zaaddodend is. Dikke knuff Natasja
Hai Natas, Bedankt voor je tip! Dat wist ik echt niet dus ga er naar op zoek. Ik ben zo blij dat ik hier altijd even mijn ei kwijt kan en dat er altijd zoveel begrip is. Ik heb inderdaad nu zo hopeless gevoel... echt vreselijk. En bedankt voor je knuff...
Hoi Moonie Ik herken je gevoel helemaal ! Wij zitten nu zelf ook in de 16e ronden Ik probeer er eigenlijk gewoon niet echt mee bezig te zijn . Wat trouwens niet altijd lukt Groetjes Joyce
Herken je gevoelens helemaal! Wij zitten al in ronde 24, dus.... Het blijft moeilijk! Heeft je mannetje er wel begrip voor hoe jij het voelt? Kunnen jullie erover praten? Wens je veel suc6! Dat het snel raak mag zijn! Liefs Marjo
Hoi, Ik snap je gevoel helemaal, ook al ben ik zelf niet lang bezig geweest om zwanger te worden. Mijn vriend en ik hebben niet een heel hoog libido, maar wel plezierige seks. Maar ik heb zeker wel de druk gevoeld om seks te hebben. Je weet dat je eisprong eraan komt, en je voelt de druk om toch seks te hebben. Het lijkt me een heel lastig iets, vooral als je al een tijdje bezig bent, en nog niet zwanger heb kunnen worden. En gelukkig is er daarom dit forum! Waar je je dip met ons kan delen, en er veel andere meiden zijn die je steunen en je begrijpen. Veel sterkte meid, neem even de tijd voor jezelf. Praat er eens over met je vriend. Misschien lucht dat op. Hij voelt misschien hetzelfde. Liefs Caroline
Rot voor je, ik leef met je mee! Misschien heb je er niets aan, maar ik tel mijn ronden gewoon niet (meer). Voor mij heeft dat geen enkele meerwaarde. En hoe meer rondes het worden, hoe rotter je je voelt.
Mijn mannetje heeft engelen geduld. We praten er veel over en hij begrijpt het als geen ander. Hij doet er ook alles aan om mij ontspannen te krijgen en weer te laten genieten! Gelukkig heb ik een top vent...
Hoop dat het klussen snel weer gewoon vrijen kan zijn (wel met dezelfde reden natuurlijk, maar gewoon plezierig)
Ik kan je ook helemaal volgen hoor, in juni zijn we ook al 2 jaar aan gang. En je bouwt op de duur zo'n muurtje van het zal toch niet... bij mij start het al na me eitje, weet ik zo alweer dt het niks wordt.. voel dat gewoon ! Maar het v je afschrijven doet veel, praten en hier zijn steeds luisterende oortjes die je bijstaan in goeie maar ook slechte tijden ! Hoop dat je droom heel snel mag uitkomen ! Het wachten duurt nu al lang genoeg ! Knuf xxx
@est: Heel erg bedankt voor de link. Ik ga eerst een afspraak maken met de HA want misschien hoef ik het dan niet zelf te bekostigen maar als zij het niet geven dan ga ik het zeker bestellen!
goedemorgen allemaal hier nog 1 hoe het voelt elke maand weer die fases waar je jezelf doorheen sleept ....en sommige mensen praten zo makkelijk zet het even van je af ...maar hoe doe je dat als je er een operatie voor hebt moeten doen en allerlei onderzoeken ... dan is het niet zo gemakkelijk om er niet aan te denken klussen is hetzelfde je doet het wel met plezier maar in je achterhoofd is er nog steeds dat stemmetje wat zegt (ohh hoop dat het deze maand raak is )maar goed positief blijven ook al duurt het iets langer dan je had gehoopt zo besef je maar weer dat je niet zomaar zwanger bent en dat elke lichaam anders is maar soms denk ik ok het is niet meer voor ons weggelegd maar we hebben het geprobeert dus spijt hebben we niet .... dus ja er zijn elke maand zoveel gevoelens die mee spelen maar we blijven moed en hoop houden voor dat kleine wondertje su6 iedereen liefs kaley
Hallo Moonie, Wat naar allemaal....kan me voorstellen dat het steeds moeilijker wordt om spontaan te klussen en dat er een gevoel van "moeten"bij komt. Ik bedoel ik weet het niet in die mate zoals jij het hebt, we zitten nog maar in ronde 3 , maar mn mannetje heeft nu soms al moeite met het om de dag moeten...toch een gevoel van druk en dan lukt het niet meer... Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn en dat je in ieder geval het goede gevoel weer terug mag krijgen! Heel veel liefs, Mili
Oh ja en ook voor de anderen die al lang bezig zijn, heeeel veel succes! Schaam me soms wel ff dat ik nog maar in ronde 3 zit..en jullie allemaal al veel verder....maar goed we willen ook heel graag...en daardoor lukt het soms juist niet om te klussen....najaa in ieder geval iedereen heel veel succes en hopen op geluk!
Moonie begrijp je helemaal je wilt graag klssen want het is fijn en je wilt graag een uk. Maar naar zo'n lange tijd voelt het ook wel eens als een "moet". En dan ook nog eens het feit met alle onderzoeken die meestal wij als vrouw het meeste van meekrijgen. Ook ik hou miijn cyclussen niet meer bij, het heeft geen meerwaarde voor mijn gevoel en als ik ga tellen hoeveel het er inmiddels zijn wordt ik er alleen maar depri van. We moeten er gewoon het beste van maken! Proberen zoveel mogenlijk te genieten van alles. Dikke Knuffel cindy
Wij zijn "nog maar" (zo voelt het niet) 8 maanden bezig, maar dat hopeloze gevoel ken ik wel. IK geloof er zelf niet meer zo in. We proberen het wel, maar ik heb een voorgevoel dat er iets mis is met mij. Mijn man en ik praten hier wel over (komt wel, wacht nu maar af en anders gaan we over een paar maand gewoon naar de HA), maar ik heb toch het gevoel dat het voor een man anders is. Ik denk dat mannen er minder en anders mee bezig zijn. Wij voelen alles; zij niet (hoogstens de druk van sex hebben rond ei).