Herkent iemand het gevoel hebben van zware armen en benen? Ik heb zo'n vermoeid gevoel in mijn armen en benen of ik nu net uit bed kom of heel dag op ben het maakt niet uit. Ik heb wel ook last van een zenuw die beknelt raakt door lang lopen of staan in mijn bovenbeen en krijg er dan een dood gevoel in dat komt omdat me baarmoeder op mijn zenuw duwt maar die het gevoel van zware armen en benen is weer iets van de afgelopen week. Wat denken jullie? gr lin
Hey Tinkerbell, ik heb hetzelfde gehad eigenlijk. Behalve dat zware gevoel in mijn armen. Het 'dode' gevoel in mijn bovenbeen is gebleven de hele zwangerschap. Dat is daarna verdwenen. Zware benen (en onrustige benen) is bij mij geleidelijk aan verdwenen. Maar volgens mij al tussen de 20 en 24 weken. Voor de onrustige benen (ik weet niet of dat bij jou ook het geval is), heb ik destijds magnesiumtabletten geslikt. Dat hielp goed. Daarnaast zou je kunnen proberen je benen een 'wisselbadje' aan te bieden. Dus afwisselend koud en warm met een douchestraal. Dat stimuleert de bloedsomloop in je benen. wellicht dat het helpt. Vervelend is het wel. Behoorlijk vervelend. Succes ermee. Kaart het anders eens aan bij je vk.
Ik heb dat ook dat zware gevoel in mijn armen en benen.....Ik vergelijk het met het gevoel van de griep! Dan kan je ook weleens van die zware armen en benen hebben!
Bij ons zitten spataderen in de familie. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik ook vreselijk zware benen en krijg ook gaandeweg blauwe adertjes en paarse plekken op mijn voeten en vervolgens dus spataderen. Aan het eind van mijn vorige zwangerschap ben ik toen steunkousen gaan dragen. Had achteraf spijt dat ik dat niet eerder aan was begonnen, want het voelt veel prettiger en voorkomen is beter dan genezen i.g.v. spataderen. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik ze dus snel weer uit de kast gehaald. Voelt veel beter en lichter. Verder heb ik tijdens mijn zwangerschap bloeddrukproblemen en volgens mij zijn mijn armen daarom ook zo zwaar, vooral als mijn bloeddruk laag is, 's morgens. Soms kan ik dan nauwelijks mijn haar doen, zo erg verzuren mijn armspieren als ik ze omhoog moet houden. Volgens mijn gyn komt dat door een slechte conditie, maar ik heb het vooral 's morgens een uur na het innemen van mijn bloeddrukmedicijnen (als mijn bloeddruk dus het laagst is), dus dat geloof ik niet. Mijn conditie wordt niet gaandeweg de middag beter, lijkt mij.