Hallo allemaal, Op 1 maart bleek na een bloedtest dat ik zwanger was met 1407,5 hcg. Vandaag mijn eerste echo gehad wegens bruine afscheiding en buikpijn. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 24 januari. Maar eigenlijk nooit een regelmatige cyclus gehad. Volgens de dokter ben ik dan ook bijna vijf weken zwanger en niet bijna zes weken. De baby zit veilig in de baarmoeder en het ziet er gezond uit. De bloeding komt door een spoor in de baarmoeder. In Turkije schrijven ze als het vruchtje er gezond uit ziet medicijnen voor om een eventuele miskraam te voorkomen. Dus naast de vitamine, foliumzuur ga ik ook progestan slikken. Hoop dat alles goed zal gaan. Groeten vanuit Turkije
Gefeliciteerd!! en ik duim voor je dat alles goed mag gaan! Wat fijn dat ze inturkije medicatie hebben om een miskraam te voorkomen!!
Dank je wel. De privé ziekenhuizen zijn hier over het algemeen vrij deskundig en snel. Je betaalt er altijd wat bij al ben je verzekerd of juist niet. Je kan er dezelfde dag nog terecht zonder lange wachtrijen. De ziekenhuizen van de staat zijn over het algemeen vies en enorm druk. Mensen zijn er geïrriteerd, ongeduldig, maken er ruzie, het gebouw is oud en gewoon vies. Dit vind ik ontzettend jammer! Zonder verzekering kun je er al voor vijf euro terecht bij een arts. Natuurlijk betaal je voor de diensten mocht je geen verzekering hebben het is alleen wel stukken minder. Ik ben vooralsnog bang om hier te bevallen. Gewoon omdat Nederland zo bekend is en Turkije nog zo nieuw. Maar gelukkig kunnen wij terecht bij een privé ziekenhuis waar een bekende al eerder is bevallen. En ja, het ziet er vrij goed en netjes uit. Maar ik overweeg nog wel om in Nederland terecht te kunnen mocht het zover zijn. Gewoon omdat al het bekende daar is Maar ben ook bang om te vliegen met mijn pasgeboren baby. Wil graag niet al te lang zonder de vader zijn. Vind ik voor ons beiden niet fijn. Maar we hebben nog wat tijd voor ons...
Wat fijn dat je het gevoel hebt dat ze je goed in de gaten houden. En fijn dat het zo laag drempelig is. Ik hoop dat je snel kan gaan genieten van je gezonde kindje.