11 maanden sprong?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roosje08, Aug 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Ik weet niet of deze sprong al met 10 maanden kan beginnen.
    Mijn dochter is de laatste week heel erg onrustig niks is goed.
    Ze wilt niet zitten, niet staan, niet op schoot gewoon niks.
    Ze is wel blij als ze mag kruipen, maar als ze kruipt probeert ze te staan en dan ligt ze op de laminaat. Ze heeft al 2 kleine blauwe plekjes :(:(. Durf haar niet vaak te kruipen, ben echt bang dat er iets gebeurd. Ze is heel erg bewegelijk.. Ze kan niet 5 min stil zitten..

Ze eet ook bijna niks. Alleen 1e en de laatste fles krijg ik makkelijk in.
    Avond eten is net 100 gr toetje gaat er gelukkig wel goed. Fruit hapje krijg ik ook net 100 gr naar binnen.

Slapen gaat gelukkig overdag en 's nachts goed.

Er komt wel een tandje aan. Bij de vorige tandjes heeft zij bijna geen last gehad. Dus denk niet dat al dit gejammer niks willen aan het tandje ligt.

Zit mij kleine meid in 11 maanden sprong of zal het toch iets anders zijn.

Sorry voor het lange verhaal...

Liefs Roosje

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zit met ongeveer hetzelfde (zie topic `even een dip`).
    Ilana is nu 9,5 maanden, dus ik denk nog te vroeg voor een sprongetje. Wel komen sinds een aantal maanden (!) de 2 boventanden eraan. Als ik zo dit forum doorlees zou dat in ieder geval bij mijn meisje het probleem kunnen zijn of de plotselinge snelle ontwikkeling (klimmen, tijgeren, opstaan).

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Yep, hier ook een mannetje (bijna 9 maanden) die sinds een maand zijn 2 boventandjes heeft... maar man o man wat heeft hij hier veel last van gehad!

Zou dus best kunnen dat het dat is...?

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Die van mij, iets ouder dan 10 maanden, is ook al even bezig met hangerig en jengelig gedrag. Als ik in het boek kijk, zie ik ook dat de 11 maanden sprong zich al vrij vroeg gaat aankondigen door de welbekende hangerige periode.
    Nu zag ik bij Yelena nauwelijks iets van die sprongen maar ook nu is zij snel sjago en doet ze wat moeilijk met eten. Ze is ook erg op mij gericht.

Misschien is het een combi van hangerige periode en een tandje? Al zeggen ze dat dit bijna nooit samenvalt in het boek.

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Vannacht werd ze ook nog eens 2 keer wakkerr.

Ik weet het niet meer, hoop dat het snel voorbij is.
    Het is heel erg vermoeiend als je niet weet wat er aan de hand is..

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk dat het een combinatie is van tandjes/leeftijd (sprongetje)/warm weer en ouders die er moe van worden ;)
    Hier nml ook zon kleine uk. Alleen gooit ze er nog bij dat ze sinds kort door heeft hoe ze kan gaan zitten van liggen. Dus slapen lukt ook niet altijd even goed meer. Want zodra mevrouw wakker is gaat ze zitten....of al meteen als ze in bed ligt.
    En terug gaan liggen is er dan niet bij. Dus n beetje wakker is meteen helemaal wakker omdat je zittent niet zo makkelijk weer in slaap sukkelt. En als ze meteen gaat zitten gaat ze rond spelen en houd ze zichzelf zo wakker... Vanmorgen dus ook weer rond 6 uur *gaap*
    En dan is ze weer wat moeier dus dan wil ze dingen die ze normaal eigenlijk ook niet wil maar wel toe laat nu echt echt ECHT niet en gaat jengelen, met haar lijfje gooien en meppen.... ;)
    Maar helaas voor mevrouwtje heb ik al 2 kleine ettertjes gehad dus ook al wil zij niet, ik wel :p
    Even je engelen geduld testen en je volharding in de strijd gooien en dan hebben we dit ook weer achter de rug mede moeders :D

7. melloncollie

Ik hoor Yelena vaak al rommelen in haar bedje 's ochtends maar zolang ze niet gaat huilen, haal ik haar er ook niet uit. Die ligt ook nooit onder een dekentje, goedleggen heeft geen zin want ze slaat alles weer weg. Ze staat ook altijd in haar bedje en ligt in de meest gekke houdingen.
    Misschien moet je het gewoon even laten gaan? Yelena valt bijvoorbeeld in slaap waar ze zat te spelen. Met bips in de lucht. :D

8. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Ik wist niet dat er een 11 maanden sprong bestaat!
    Op zich is mijn kleine meid nog niet heel erg druk. Ze kan nu zitten maar verder kan ze nog niet zo heel veel. Ze is nu net 10 maand.
    Maar in haar bedje is ze al wel heel druk, gisteravond hoorde ik haar nog schuifelen in bed en haar speen hoorde ik op de grond vallen. En toen ik later keek lag ze als een garnaaltje in bed (benen krom omhoog tegen de spijltjes aan!!) Wat een gezicht! ik heb even zachtjes moeten gniffelen!!:D

Mijn dochtertje heeft nu 2 ondertanden en al ongeveer 6 boventanden, ze kwijlt wel weer veel de laatste tijd dus misschien dat er weer een tandje doorkomt. Maar of dit met haar gedrag te maken heeft, weet ik niet.

9. melloncollie

Die van mij heeft in totaal ook al 7 tandjes maar die heeft er weinig tot geen last van. Verschilt echt per kindje blijkt maar weer. :)

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Oh dat kan het dus zijn waarom ik ook bijna naar de Praxis ben gereden voor een aantal rollen behang!

11. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    hahahah!!!:D

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    wow zoveel tandjes al!?
    Wendy heeft nu net pas 2 boventandjes om samen met dr 2 ondertandjes eindelijk stukjes van dr liga te kunnen bijten ipv het week te sabbelen en uit te smeren over dr toet en kinderstoel..

Share This Page