Voor het eerst in de zwangerschap dat ik hier eens een kijkje kom nemen. Vind het erg geinig om te zien hoe iedereen elkaars mening vraagt. Ikzelf wil aan ene kant de naam geven die ik leuk vind en me niet teveel van anderen aantrekken, maar ik merk ook dat als iemand zegt dat ze de naam, die ik in mijn hoofd heb, niet mooi vindt, dat ik toch best wel beinvloed raak en ga twijfelen. Herkenbaar of helemaal niet? Toch ben ik wel benieuwd naar het volgende; Een collega vertelde me een paar jaar geleden dat ze een vriendin had die altijd heeft gezegd dat, als ze een zoon zou krijgen, ze hem David zou noemen. Dat vond ze zo'n mooie naam. Totdat het zoontje op een dag geboren werd...Toen keken haar man en zij elkaar aan en ze vonden allebei dat het helemaal geen David was! Ze zei van, tja...dit is eigenlijk meer een Teun. Ze had nog nooit bij die naam stilgestaan volgens mij, maar het was gewoon een ingeving en paste helemaal bij het kindje. Ik vond dit een grappig verhaal maar vraag me af hoe vaak dit nou gebeurd. Is echt de naam die je van tevoren bedenkt de naam die het kindje krijgt of krijgen toch velen een ingeving na de bevalling? Ik merk namelijk dat ik wel wat namen mooi vindt, maar geen knopen doorhak en zoiets heb van, ik wacht wel af hoe ze heet straks als ik het kindje zie. Dat klinkt heel vreemd, maar ik wil geen naam opdringen die niet past oid. Maar eigenlijk wil ik binnenkort wel een naam 'hebben' zeg maar. Ik weet niet hoor, misschien moet ik niet moeilijk doen en gewoon een leuke naam kiezen maar ik sta er wat dubbel in.
Heeel herkenbaar! Bij de 1e heb ik ook wel eens wat namen besproken met vriendinnen. Als ik een naam dan heel leuk vond begon ik toch weer te twijfelen als een vriendin zei dat ze de naam helemaal niks vond. Toch hebben mijn man en ik best snel een naam gevonden die goed voelde, waarvan ik dacht dit past bij ons en ongetwijfeld ook bij het kindje. Toen we dat gevoel hadden hebben we bewust die naam aan niemand verteld zodat we zeker niet beïnvloed zouden worden door andere meningen. Bij de geboorte vonden we de naam nog steeds perfect passen bij het kleine meisje dat in mijn armen lag. Nu bij de 2e zwangerschap zijn we weer volop bezig met namen zoeken, maar kunnen we tot nu toe echt niks vinden wat bij ons past, bij de naam van onze dochter past en wat straks bij het nieuwe kindje gaat passen. Voor een jongen dachten we eruit te zijn maar slaat de twijfel weer toe en voor een meisje hebben we al helemaal geen idee wat we zoeken. Ik snap je gevoel dat je ergens wel graag een naam wil hebben. Wij willen ook straks voor de bevalling wel een naam hebben die we heel leuk vinden. Maar wie weet hebben we tegen die tijd wel meerdere leuke namen en beslissen we na de geboorte pas hoe de kleine gaat heten. Ik zou als ik jou was gewoon op internet of in boekjes namen gaan bekijken en de namen opschrijven die je wel leuk vind. Je hebt nog een week of 19 om een leuke naam te vinden dus het komt vast goed!
Wij wisten het van tevoren. Maar toen onze kleine man er was, klopte het ook helemaal. Dat was echt onze Teun! Nu weten we het weer, benieuwd of ik na de bevalling dezelfde klik voel qua kind en naam.
Ik twijfel tussen twee roepnamen bij een meisje. Nr. 1 is op zich mijn all time favorite. En vinden anderen ook leuk. Heb ik gecheckt. Naam staat alleen in de top tien. Andere naam vind ik zelf ook heel gaaf, anderen vinden hem iets minder. Staat niet in de top tien en heeft een mooie betekenis. Maar ben bang dat ik spijt krijg als ik mijn favoriet niet kies. Denk dus dat ik inderdaad pas bij de geboorte beslis wat beter past.
Ik heb als klein meisje altijd al gezegd dat als ik ooit een jongetje zou krijgen dat hij Mees zou gaan heten. Onze kleine man is 1,5 jaar geleden geboren en het is een echte Mees! De naam past echt bij hem. Nu voor nummer 2 nog echt geen idee.
Tja wanneer past een naam bij een kind. Bij de geboorte weet je niet hoe je kind zal zijn. Ik denk dat als een naam gewoon heel goed voelt en je hem gedurende de zwangerschap vaak noemt tegen elkaar het kindje automatisch bij de naam past. Wij hadden de naam al heel vroeg in de zwangerschap en vanaf 16 weken wisten we dat t een jongetje zou zijn. Sinds die tijd noemen we hem tegen elkaar dus bij zijn naam. 23 weken dus voordat hij geboren werd. Dan kan ik mij niet voorstellen dat t bij de geboorte ineens anders wordt.
Bedankt voor de reacties! Ja ik heb dus een naam die ik heel mooi vind en waarvan ik al jaren geleden heb gezegd dat ik die wilde geven mocht het zo ver komen. Ben dus erg benieuwd of ik dat gevoel blijf houden. Ik heb inderdaad nog wel even om er over na te denken. Ik heb sowieso een lijstje met wat namen die ik en mijn man ook leuk vinden en dan zien we wel of we er 1 van kiezen of dat we na de geboorte toch ineens van gedachten veranderen. Heerlijk luxe probleem dit