baby bij je in bed slapen. hoe doe jij het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

Er zijn vast wel dames hier waarbij de baby in bed slaapt.
    maar hoe doen jullie dat eingelijk?
    waar ligt het kindje?tussen jullie in of juist niet? wat heeft het over enz.
    en nu heb ik het echt over kleine baby's dus niet wat grotere kinderen.
    hier bijv ligt onze dochter wel eens bij ons te slapen.
    aan de kant dat ze eruit zou kunnen vallen heb ik een bedhekje zitten.
    daarnaast schuif ik altijd mijn kussen een heel stuk van haar weg.
    en heeft ze een slaapzakje aan.
    ben heel benieuwd hoe jullie allemaal samen slapen.

en dat het niet de veiligste manier van slapen is dat weet ik zelf ook wel.
    maar heel af en toe is het ook wel eens fijn om beide ogen dicht te krijgen.

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon slaapt altijd bij ons, wij hebben na enkele maanden wel een co-sleeper gemaakt van zijn ledikant om wat meer ruimte te hebben.
    Toen hij nog heel jong was, sliep hij meestal aan mijn kant en had ik ook een bedhekje. Hij sliep dan naast mijn kussen eigenlijk en onder een eigen dekentje of met slaapzakje. Vanaf een maand of 6 slaapt hij mee onder ons deken en vaker tussen ons in dan daarvoor.

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb dit nog nooit gedaan.
    stel je voor als jij je omdraait in je slaap, dan lig je boven op je kindje.
    wel s'ochtends als we alle 2 wakker zijn, in het weekend bv. dan nog even lekker knuffelen in bed.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen onze jongste nog heel klein was sliep ze in een reiswieg die (helemaal ingebouwd) op ons bed stond. Toen ze ietsje ouder was is ze tussen ons in komen liggen, de eerste tijd in een slaapzakje tussen onze kussens die helemaal naar de zijkanten geschoven waren. Nu ligt ze daar nog steeds maar gewoon lekker tussen ons in onder de deken.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oja, ze heeft ook nog een tijd in een cosleeper gelegen, hahah dat was ik gewoon vergeten!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier heeft Benjamin de eerste drie nachten op een aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in gelegen. Hij wilde absoluut niet in de reiswieg slapen! Lakentje en dekentje over hem heen en omdat hij hoog tussen onze kussens lag, konden wij gewoon onder ons dekbed liggen.

Maar ik moet wel zeggen.... ik sliep er niet erg rustig onder... meer een noodoplossing om nog iets van slaap te krijgen :)

7. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed een voedingskussen om mijn zoontje heen en tussen ons in. Als ik dan naar hem toe rolde, dan kwam ik eerst tegen het kussen aan

8. Bri

Bri Niet meer actief

Met m'n oudste heb ik wel in één bed gelegen. M'n vriend sliep toen in de logeerkamer.

Ik had het voedingskussen in het midden van het bed liggen, met de lange zijden helemaal tegen elkaar aan en een dubbelgevouwen laken er strak overheen gespannen. Het was daarmee een hoog bedje voor m'n baby. hij lag daarop, lekker in gestopt met een laken en een dekentje. ik kon zo nooit op hem rollen en hij kon niet onder een kussen of dekbed terecht komen.
    hij heeft overigens maar 7 weken op onze kamer geslapen en daarvan misschien 3 nachten op dat voedingskussen. Overdag sliepen we wel vaker zo. Maar meestal lag hij gewoon in de wieg naast m'n bed.

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    De eerste 7 maanden sliep ze in de wieg bij ons op de kamer daarna is ze naar haar eigen kamertje verhuisd.
    Maar nu slaapt ze regelmatig tussen ons in, het wisselt heel erg ene nacht slaapt ze prima tot een uur of 5/6 in haar eigen bed en dan wil ze naar ons toe, en slaapt verder.
    Maar afgelopen nacht was ze al om 00.30 wakker en wilde niet meer slapen zat rechtop, dus toen haar meegenomen en heeft ze tussen ons in gepit, wij schuiven dan onze kussen op en ze ligt er dan heerlijk tussen in haar slaapzakje en meestal tegen mij aangerold.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft tot ze 6 maanden was bij ons in bed geslapen, ivm de extreem slechte nachten en ik haar op deze manier (snel aanleggen) weer het snelst in slaap had.
    Ze lag gewoon tussen ons in. We sliepen zonder kussens en verder niets speciaals. Het was niet koud dus dekbed lag sowieso niet volledig over ons heen. Zijzelf nog in een slaapzakje.

11. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb toevallig een tijdje terug in ons eigen topic een plaatje getekend hoe wij dan slapen:
    Bekijk bijlage 148246
    De kleine slaapt heerlijk en papa en mama liggen op het randje ;)

Ik leg ook altijd een kussen onder haar, zodat ze niet naar onderen kan zakken en zo onder de dekens terecht kan komen.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als daniel bij ons sliep lag hij aan mijn kant aan de buitenkant, maar hadden vast bed tegen de muur aan dus kon er echt niet uit rollen. Vaak lag hij tegen mij aan om te kunnen drinken (vooral regeldagen/nachten), kon ik "bloot" blijven liggen en sliepen we alle 3 het meest

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij legde Lisa als ze onrustig was altijd op het aankleedkussen tussen ons in maar zodra ze goed in slaap was legde we haar weer terug.
    Dit doen we nog steeds als de kids ziek zijn. Ze mogen dan altijd bij ons in slapen maar verder in hun eigen bed. Ik kan namelijk niet slapen met een kind naast me :D

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi hier was het ook zoals het plaatje. Wij lagen op t randje, soms zelfs al met 1 been echt uit bed. Maar we sliepen wel het beste zo haha. Al moet ik eerlijk zijn dat ik het wel erg prettig vond toen ze weer in haar eigen bedje ging.
    Voor een volgende komt er een cosleeper, absoluut.

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    wij deden dit op begin ook op een aankleedkussen tussen onze hoofdkussens en dan met eigen dekentje. Nu ligt ze ook weleens tussen ons in zonder aankleedkussen maar dan alleen een uurtje in de morgen

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje heeft vanaf dat ie een week of 3 was tot dat ie 1,5 jaar was zeer regelmatig bij ons gelegen.
    Hij lag dan in een (soms dikke) slaapzak, tussen ons in, zover mogelijk boven in het bed zodat wij wel gewoon onder de dekens konden liggen.
    Ik heb nooit het idee gehad dat er zo iets kon gebeuren en we sliepen alle 3 heerlijk op deze manier.

17. Bri

Bri Niet meer actief

@giraf: wat leuk getekend zeg! en zo herkenbaar. ik kan écht niet meer in één bed slapen met m'n zoon, ongeacht hoe groot het bed is. Hij pikt gewoon alle ruimte die er is, duwt tegen me aan, geeft af en toe een mep of een kopstoot. Hij heeft blijkbaar veel slaapruimte nodig.

18. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    In de eerste week toen mason geboren was sliep hij 2 dagen tussen ons in op zijn aankleedkussen..dit vond ik best een veilige oplossing! Gelukkig slieptie erna gewoon in ze eigen bedje:D

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

hahahahaha bij ons is het nog een tikkie erger!

20. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Maud is sinds november een extreem slechte slaper, omdat we s' morgens wel naar ons werk moeten slaapt ze heel vaak bij ons. We beginnen altijd in haar eigen bed, soms lukt het en soms niet. Maud slaapt aan de buitenkant op een voedingskussen. Het is vaak de enige manier dat ze toch nog wat uurtjes maakt.

Deel Deze Pagina