Voetballen tijdens zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaVanNuNog2, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Hoi dames, graag jullie mening!
    Ik speel voetbal op aardig niveau, echt wel pittige aanslag om een wedstrijd te spelen.
    Nu weet ik dat het kindje 'in principe' veilig achter het schaambot zit tijdens de eerste weken dus dat ik nog wel even zou kunnen spelen. Maar dan krijg je wel de mededeling: maar je moet wel wat voorzichtig zijn natuurlijk :( Weer niet of hier voetballende dames zijn, maar dat werkt dus niet zo goed, in ieder geval niet bij mij.....
    En nu weet ik het dus even niet. Wat zouden jullie doen???

Alvast bedankt voor het lezen en geven van jullie mening!

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik voetbalde ook maar ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, op advies van de trainer. hij zei wat als je een bal loeihard in je buik krijgt en het gaat wel mis? Reden voor mij om te stoppen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jahoor lekker doen zolang het voor jezelf ok voelt. Zelf op redelijk hoog niveau gewaterpoloëd en dat is echt het betere duw en trekwerk, maar ook dat kon zonder problemen die eerste 12 weken (zolang het achter het schaambot zit). Zelfs daarna nog wel, maar dan worden de risico's wel groter en dat was het me dan weer niet waard (op trainen na ;)).

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik hockeyde fanatiek. Heb dit gedaan tot bijna 18 weken, toen ben ik gestopt. Bij hockey is de kans dat de bal tegen je buik aan komt minimaal. Bij voetbal is die kans ook niet zo groot denk ik. Ik zou dus gewoon spelen!

5. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bedankt dames, dacht zelf ook dat het nog wel even zou kunnen.
    Maar vanmiddag terwijl ik in de lucht hing voor een kopbal onderuit gelopen en kwam toch met aardige klap op de grond. Was even 'wake-up' momentje zo van: oh is dit niet te heftig?!?

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Waarom zou je het risico lopen? Nu is het nog allemaal redelijk beschermd maar wat als je over een aantal weken weer valt of iemand schopt een bal tegen je buik of je word hard omver geduwd.. En het gaat mis? Het zijn maar een aantal maanden en dan kan je er weer lekker tegenaan.

Geniet van je zwangerschap

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Tja ik tennis ook heel af en toe nog. Je kan wegglijden, bij mijn eerste zwangerschap wel gevallen op de baan met 17wkn. Ben wel gestopt met wedstrijden na 20weken... Was nog te fanatiek en kreeg last van mijn banden daardoor, maar bekijk het per week zou ik zeggen. How je je voelt en/of je zelf nog denkt dat het kan? Maar als je voorzichtiger wordt is misschien ook niet eerlijk tegenover je team?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit zegt vrijwel iedere verloskundige online over die eerste 12-14 weken en een miskraam:

"In 95% van alle gevallen gaat het bij een miskraam om een aanlegstoornis van het vruchtje. Er is vaak sprake van een chromosoomafwijking die bij of zelfs voor de bevruchting is ontstaan. De natuur zoekt een ‘oplossing’ en de zwangerschap eindigt in een miskraam. Het gaat hierbij meestal niet om een erfelijke factor, dus er is geen verhoogd risico voor een volgende zwangerschap. Als je meerdere keren een miskraam hebt gehad kun je onderzocht worden of er een oorzaak te vinden is. In 5% van de gevallen gaat het om een niet goed verlopen innesteling, een infectie, een afwijkende baarmoedervorm, een vleesboom of een onbekende oorzaak. Je kunt een miskraam niet zelf veroorzaken door bijv. lichamelijke inspanning, vrijen, fietsen of vallen. Het kan echter wel de aanleiding zijn dat een reeds bestaande miskraam op gang komt."

Zolang het dus ok voelt nu nog doen. Voel je je er niet meer fijn bij dan moet je het natuurlijk niet doen!

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik voetbalde ook fanatiek op hoog niveau maar ben na de positieve test meteen gestopt ook op advies van de trainer :)

10. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Het moet nog geen kwaad kunnen, maar begin je wel alvast te oriënteren op een sport met minder kans op 'gevaarlijke' momenten. Zodat je zo over kunt stappen als het niet meer fijn voelt!
    Want sporten op zich is goed voor jou en je kleine! Ik ben nog steeds aan het spinnen, bodypumpen en ga naar yoga. Zorg alleen dat ik niet buiten adem raak en hartslag onder 80% van maximum blijft.

Fijne zwangerschap!

11. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bedankt voor jullie adviezen dames!
    Het is ook vooral bij mij dat ik dus niet op 80%kan gaan.
    Ik ga altijd helemaal vol, en echt voorbij mijn grenzen af en toe. Hartslag op tilt en hijgend als een gek haha.
    Vandaar dat ik mezelf (en mini) dus maar in bescherming neem en aan heb gegeven bij trainer dat ik na as zondag stop. Hij weet waarom, dat vond ik wel zo fair, en de andere ligt ik over een maand of 2 wel in.

Deel Deze Pagina