Yoghi/ fristi drank veroorzaakt gaatjes in tanden/kiezen? Klopt dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik lust ook geen melk. Als kind dronk ik van kleinsaf aan altijd thee bij het ontbijt. Daarbij at ik vaak brinta met melk, om toch mijn zuivel binnen te krijgen (destijds was melk nog goed voor elk ;))
    Bij de koffie dronk ik altijd karnemelk met limonade. Veel lekkerder en puurder dan die chemische fabrieksdrankjes. En hartstikke leuk als ik het zelf mocht doorroeren van wit naar roze-rood.

Ik zou toch echt proberen met het afbouwen veel de fristi, het is gewoon niet gezond. Misschien even slikken voor je dochter, maar beter dan dat ze een slecht eetpatroon aanleert :)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Beetje jammer dat ze op het cb maar vast blijven houden aan die 300 (?) cc zuivel. Over een paar weken hebben we weer een afspraak daar en op de vragenlijst staat weer de vraag hoeveel zuivelproducten ze dagelijks binnenkrijgt.
    Heb vorig jaar toen gevraagd waarom ze zo aan die melk vasthouden en toen werd er behoorlijk ontwijkend op gereageerd.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Waar ik op doel is dat je overal wel wat van krijgt en dat je dan niets meer kunt eten/drinken. Alles met mate en afwisseling vind ik het belangrijkste.

4. Ik zou optimel gaan proberen en dan aanbieden als yogi. Werkt bij mn dochter perfect en is veel beter voor ze

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vul daar altijd in 'geen zuivel' en heb er nog nooit iets over gehoord, terwijl ze niet op de hoogte zijn van de kma (dat liep via de kinderarts).

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb in mijn hele leven honderden liters fristi gedronken en nooit een gaatje gehad.

Gewoon goed blijven poetsen en mijn dochter drinkt ook geen melk. Je kunt daarvan in de plaats yogurt,kaas en andere melkproducten geven waar stukken minder suiker in zit.

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    tuurlijk is dat slecht voor je tanden, maar je ze zullen er niet spontaan van uitvallen ofzo. Maar wat is er mis met water/thee?
    Anders pap met melk geven? Of iets van kwark/griekse yoghurt als toetje?

8. Veera

Veera Niet meer actief

Eh daar zit totaal geen smaak aan :p

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan drink je te slappe thee ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je moet het ook leren drinken. Ik drink heel veel thee en aardig wat water en heel soms cola.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113

Offtopic dan zou je eens een kunnen proberen van de pelikaan.super lekker en veel meer smaak dan de pickwick. Wat duurder maar je doet er lang mee.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Zitten daar geen zoetstoffen in? Ben ik zelf niet zo'n fan van :)
    Hier is een keertje fristi/yogo echt een tractatie als we buiten de deur eten bijv. Maar goed, ik heb makkelijk praten, die van mij lusten wel melk ;)

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het zusje van een ex van mij die dronk vroeger ook alleen maar yogi/fristi in haar fles en later beker. Haar hele gebit was verrot, waar ze dus later ook nog last van had...
    Ik snap niet waarom je je kind dan niet gewoon thee geeft.
    Zuivel krijgen ze ook van kaas of vla binnen.

CB: gewoon alleen heen gaan voor de prikken, heb je ook dat gezeik niet:D

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik ben echt verbaasd dat velen hier zeggen dat ze geen zuivel nodig hebben. Ik heb altijd gedacht dat ze genoeg zuivel binnen moeten krijgen ivm de calcium behoefte. Onze dochter lust ook geen melk en bij haar krijg ik maar moeilijk die 300 ml zuivel per dag in. Zij krijgt bij de boterham vaker chocomel en ik heb net de amandelmelk geprobeerd. Buiten die 2 glaasjes chocomel bij de boterham krijgt ze tussendoor vooral water en thee, en bijna geen ranja. Ook krijgt ze niet elke dag een snoepje, zoals ik dat vaak in mijn omgeving zie. Ik let dus heel goed op de suikerinname, maar weet niet goed hoe ik de zuivel erin krijg. Is dat dan echt niet nodig? Hoe komen ze dan aan de calcium?

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Calcium zit ook in brood, vlees en groenten. In peulvruchten zit veel calcium bijv..
    Lust ze ook geen griekse yoghurt? Dat is niet zo zuur.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind het dus echt volkomen koekoek dat je wel yogi zou 'lusten', masr geen melk. En als tweede vind ik het nog waanzinniger dat je een kind zoveel suikerhoudende drankjes geeft. Ik ben helemaal niet zo'n voedselpuritein hoor, maar dreumes hier drinkt gewoon water overdag. Geen limo of ranja, maar water. Waarom zou het ergens naar moeten smaken? Straks moet je 1.5 tot 2 liter water drinken op een dag, dan kan je maar beter vroeg wennen aan 'gewoon' water drinken.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

Mijn eerste reactie was, SERIEUS?!?! onder welke steen heb jij geleefd?
    Nee joh die tandarts vroeger maakte een grapje!

Je geeft zelf het antwoord al door te zeggen dat je weet dat het slecht!
    Kom om hé! Ik vind dit echt heel dom!!

19. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Helemaal mee eens. Alleen drinken de meeste volwassenen ook echt niet zoveel in mijn beleving. En al helemaal geen water :D Als een kind geen melk lust dan denk ik altijd dat daar een heel verklaarbare reden voor is. Of ouders drinken het zelf niet of er wordt iets anders aangeboden. Onze dochter is gek op melk, weet van het bestaan van fristi of iets vergelijkbaars niet af en krijgt heel af en toe als een soort traktatie een beetje chocomel. Zelfde met andere gekke drankjes. Ze drinkt af en toe wat diksap of puur sap maar verder voornamelijk water.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik snap best waarom kinderen geen melk lusten en wel yogho....die smaken lijken totaal niet op elkaar...yogho is zoet en veel kinderen houden daarvan.
    Maar ik vind het ook echt niks om dagelijks zelfs niet wekelijks te geven, net als chocomel.

Leuk voor een terrasje een keer of met uit eten gaan.
    Water en thee kan je prima leren drinken. Ik vind het kul om dat beiden niet te lusten.

Deel Deze Pagina