Hallo allemaal, Ik ben momenteel zwanger en hartstikke blij dat dit gelukt is. Ik ben mij ook bewust dat stress niet zo goed is, maar ik merk (misschien door de hormonen) dat ik mij sneller om rare dingen druk maak. Nu om het volgende waar ik graag wat reacties op zou willen krijgen: Een kennis van mij heeft veel katten en verschoont dus ook die kattenbakken. Daarna heeft ze taart gemaakt (geen idee of dit ook in de oven is gegaan) en van die taart heb ik ook gegeten. Misschien heel ver gezocht maar kan het zijn dat zij door het verschonen van de kattenbak en daarna een taart te maken toxoplasmose doorgeeft (er vanuit gaande dat zij haar handen niet heeft gewassen). Ik ga nu van het meest negatieve scenario uit, maar ik wil zoveel mogelijk uitsluiten. Avast bedankt.
Das wel heel erg ver gezocht. en als die kennis de handen niet wast na de kattenbak verschonen is het een viespeuk. En het is ook niet zo dat een kat altijd toxoplasmose uitscheidt.
Dat zou alleen een risico zijn als ze de poep met haar handen aanraakt. Neem aan dat ze een schepje gebruikt? De kans is echt heel klein dat je er iets van oploopt, je zult ook merken dat je je steeds minder zorgen gaat maken om dit soort dingen naarmate je zwangerschap vordert.
De kans dat je met toxoplasmose in aanraking komt is al erg klein als je zelf de katten bak zou verschonen. Dus ik zou me er in deze situatie zeker geen zorgen over maken