Mijn zoontje is 7 mnd en krijgt nu nog 4 flessen: 7:30 180 ml + bambix 11:30. 120 ml + brood 15:30 150 ml 19:30 180 ml En natuurlijk fruit en groenten. Tussendoor drinkt hij wat diksap. Maar dit is hooguit 100 ml bij elkaar. Van het CB moeten we de fles van 15:30 gaan afbouwen. En dan yoghurt geven ipv de fles. Yoghurt heb ik vandaag voor het eerst gegeven. Dit ging goed, met wat diksap erdoor. Maar ik durfde de fles erna nog niet weg te laten. Welke ervaring hebben jullie? Mag ik ipv 150 ml melk, 150 ml yoghurt geven? Krijgt hij dan niet te weinig vocht binnen! Of mag je de yoghurt ook als vocht tellen? Geven jullie de yoghurt trouwens puur, of met siroop oid?
Yoghurt tel je ook gewoon als vocht en kun je inderdaad vervangen voor de fles. Persoonlijk zou ik je kindje niet meteen laten wennen aan yoghurt met siroop, nergens voor nodig... Hier gaf ik meestal Griekse yoghurt of volle Franse kwark, is erg lekker en heeft geen toevoeging nodig!
Wil ik ook niet!! Maar heb al een paar keer kwark naturel geprobeerd en dat was geen succes... Hij trekt een heeeel zuur gezicht en zel het op een huilen, met z'n mond stijf dicht.... *Zucht*
Griekse yoghurt is niet zuur... En van de gewone kwark/yoghurt moet je de volle variant pakken, is ook een stuk minder zuur!
Ik weet niet hoe vaak je het hebt aangeboden maar het kan wel 15x 'duren' voordat je kindje het lekker gaat vinden. Even volhouden zou ik zeggen . Ik weet trouwens geen antwoord op je vraag ivm bv, maar voedt je hem op verzoek? Dan zou je misschien gewoon af kunnen wachten of hij voor een flesje komt? ( misschien praat ik onzin en werkt dit niet zo bij fv, maar dat weer ik dus niet )
Is meer dan genoeg.. ik loop bij de k.a dit is het schema van mijn zoontje verder niks... 6.00 50ccmelk SOMS NIKS! 10.00 150ccpap 12.00 fruithap 15.00 150 melk koek 18.00 groente 22.00 50ccmelk dat is dus veel minder dan jou kindje
Griekse yoghurt zonder iets erin. Griekse yoghurt is iets minder zuur en je morst er niet mee omdat het wat dikker is. Mijn dochter kijkt nog steeds erg blij als ze yoghurt krijgt
Denk dat ze bedoelen fles afbouwen en na groente de yoghurt Dat was hier wel Geef niet altijd een toet na groente Hier destijds dit schema 08:00. 180/6 Soms boterham erna, hapjes van mijn boterham 10:00 1-2 stuks fruit met water 12:00 1 boterham 13:00 fles 180/6 15:30 koekje rijstwafl, soepstengel of cracotne met water ow diksap 17:00/17:30 groente aardappelen vlees en soms dus toet 18:30:19:00 fles 180/6
mijn zoontje krijgt gewone volle yoghurt, hij vind het heerlijk! nooit iets erdoor heen gedaan, hij springt zn stoel er bijna voor uit... let op dat je niet te veel yoghurt geeft dan zit ze nog vol als je gaat avond eten... ik zou denk ik voor een koekje/rijstwafel ofzo gaan en wat water/thee/sap en dan na het avond eten evt yoghurt....