Goedemorgen allemaal, Hoe hebben jullie de overstap van 4 naar 3 flessen gemaakt? Mijn dochter (7 mnd) krijgt nog altijd 4 flessen van 200ml. Om mij heen krijg ik van verschillende kanten te horen dat dat te veel is voor die leeftijd en haar gewicht (nu 8100 gr). Verder krijgt ze op de dag ongeveer 100gr fruit en 100gr warme maaltijd. En tussen de middag krijgt ze 1 liga. Meer dan de fruit en groente die ze nu krijgt hoeft ze niet en iets anders als melk te drinken (bijvoorbeeld flink verdunde diksap) hoeft ze ook niet echt. Ligt dat er dan aan dat ze gewoon teveel melk nog krijgt en moet ik gewoon die overstap maken? Of heeft ze echt nog zoveel melk nodig en hoeft ze van de rest niet meer? Ik snap er niks meer van..... Misschien heeft iemand hier de gouden tip? Hoe ziet jullie schema eruit met 7 maanden? Groetjes
Ten eerste: je moet je niet gek laten maken door wat anderen zeggen, jij weet het beste wat goed is voor je kleintje en of dat nou 3, 4 of 5 flessen per dag zijn. Maar goed snap het wel, Inge is ondertussen 8,5 maanden en zit sinds deze week op 3 flessen. Tot daarvoor heeft ze (vanaf ca. 2,5 maanden) 4 flessen per dag gehad van 200 ml met wat groente, fruit en brood er bij. (als ze slecht eet krijgt ze nog steeds 4 flessen) Heb het er laatst met het CB over gehad (ook omdat iedereen om mij heen het er over had) of ze inderdaad al op 3 flessen moet zitten. Niks moet was het antwoord. Het ene kindje is wat sneller met eten dan het andere. Niks om je zorgen over te maken. Gewoon afwachten ze geven zelf wel aan wanneer ze aan minder melk toe zijn. Ons schema is ongeveer: 8.00 eerste fles 200 cc (zonder bambix of wat dan ook) 11.00 fruithap (meestal ongeveer half potje) 12.00 boterham 14.00-15.00 tweede fles 200 cc 16.00-17.00 groentehap 18.30 laatste fles 200 cc (ook zonder toevoegingen) Verder probeer ik 's middags altijd even diksap of water, uit een fles, tuitbeker of gewone beker (dat laatste werkt het beste bij ons) en krijgt ze ergens overdag een tussendoortje zoals een liga of koekje, soepstengel, of rijstwafeltje.
misschien dat ze niet zo goed eet (100 gr van elk) doordat de melk nog teveel verzadigd, wat je dan eventueel zou kunnen doen (wat ik zou doen) is de ochtendfles behouden, daartussenin haar fruit - flesje - tussendoortje+ klein flesje -groente en flesje voor het slapengaan. dat flesje bij het tussendoortje zou je misschien kunnen veranderen naar gewone melk of wat anders van sap proberen. want 800 ml per dag kan inderdaad wat veel zijn.kleine van mij is nu een jaar maar die krijgt nog steeds 3 flessen melk per dag hoor, en ik twijfel er niet over om dat te veranderen zolang zij die zelf nog zo graag drinkt. laat je niet door andere gek maken en kijk voornamelijk naar je eigen kindje, en niet naar die van andere
van difrax, zo'n eentje waar een stukje bij de neus uit is. Vind ik makkelijker dan een gewone beker.
Ok dan gaan we die ook ff halen, wil ook graag dat mijn zoontje zo snel mogelijk uit een gewone beker drink ipv fles