Hoi, Tot nu toe maak ik het fruithapje (gepureerd) voor Jason zelf. Ik merk dat hij zijn fruit niet meer interessant begint te vinden. Hij wil steeds het lepeltje pakken en het dan zelf proberen, wat natuurlijk nog niet echt lukt. Ik wil hem nu dus eigenlijk fruit stukken gaan geven. Maar wat voor fruit kan ik dan het beste aanbieden. Appel lijkt me zo hard... Groetjes
Zacht fruit: rijpe peer, meloen, perzik, pruim, banaan en ook gehalveerde pitloze druiven doen het goed hier. Appel is nog wat te hard. Kwestie van proberen.
Zijn jullie niet bang dat ze een te groot stuk in de mond krijgen en dan "stikken"?.... Ik geef Noah brood en liga koekjes hij doet het prima MAAR mijn hart staat bij elk hapje even stil! Pfff vind het zo eng!
Hoe lang moet je dat dan koken? Of is dat gewoon even erbij blijven, en af en toe even voelen of het al wat zachter is...
Hij eet nu liga, soepstengel, broodkorst uit zijn handje, dus ik denk dat het met fruit ook wel goed moet komen. Oja, hij is gek op aarbeien, die eet hij ook uit het handje, maar hoeveel mogen ze die eigenlijk hebben?
Ik dacht dat aardbeien nog niet mochten, vanwege een grote kans op allergie? Maar dat zou je anders ook even kunnen googlen denk ik.
als hij geen allergische reactie heeft gehad op aardbeien, dan kan het volgens mij wel, maar hoeveel weet ik niet...
Volgens de dame op het CB hier kan je aardbei gewoon proberen, maar moet je het niet te vaak geven. Oh ja mango is hier ook lekker bevonden, maar laatste keer dat ik het probeerde wat te glibberig, dus dat prak ik dan. Te grote stukken komen er hier vanzelf uit, ik heb tot nu toe alleen 2 keer geholpen door haar wat voorover te duwen. Zet je kindje wel goed rechtop in de kinderstoel of op schoot als je stukken geeft.
Ik zou het zo niet weten eerlijk gezegd. Maar hoeft maar eventjes. Appels worden vrij snel zacht. En hangt ook van het soort appel af. Een appel die van zichzelf al zacht is, kook je wat korter dan een granny smith b.v. Ik zou gewoon even proberen. En als het te zacht is, heb je heerlijke gezonden appelmoes!