yoghurt of kwark

Discussie in 'Voeding' gestart door JinxieWeasel, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Hoi allemaal. Klopt het dat je kleine vanaf 7 maanden yoghurt mogen eten?
    Ik heb vandaag van die danoontjes gekocht, zijn die een beetje geschikt?
    Kan je ook gewoon "grote mensen vruchten yoghurt" ;) geven?

Groetjes

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik zou gewoon met yoghurt beginnen.
    Je hebt wel speciale danoontjes voor de allerkleinsten, maar dan wennen ze ook wel meteen aan zoet, is mijn idee. Als ze yoghurt gewend zijn, lusten ze meestal ook wel danoontje, maar andersom...?
    Vruchtenyoghurt zou ik nu nog niet doen, maar kan over een tijdje ook wel. Wel even opletten dat je een variant neemt zonder zoetstoffen (sommige magere/light varianten bevatten zoetstoffen die wij wel kunnen hebben, maar wat voor die kleintjes snel teveel is)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi

Er zit een behoorlijke lading suiker in een Danoontje (er is een reden waarom kinderen dit zo lekker vinden!) en naar mijn idee helemaal niet nodig. Ze zijn ook onnodig duur. Je kunt gewoon volle yoghurt geven. Hier zitten juist een heleboel stoffen in die je kindje goed kan gebruiken. Als je wilt kun je er een druppel roosvicee of diksap doorheen doen.. maar dat is niet nodig hoor. Ik heb vandaag yoghurt met een 1/2 liga gegeven.. smullen!

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Maar, ik heb juist de verpakking drie dubbel bestudeerd en er staat nix over suiker. Wel over zoetheid van de vruchten, maar geen suiker!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan krijgt altijd Milde yoghurt, van Friesche vlag is dat, dat moest van het cb. Wij doen er wel een beetje diksap doorheen, anders lust 'ie het niet. Maar ik begrijp dat ik dus eigenlijk ook gewoon volle yoghurt kan geven? Raar altijd, die tegenstrijdige adviezen van verschillende cb's.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik gaf altijd gewone volle yoghurt met wat diksap in een tuitbeker (niet zo'n antilek ding).
    Zo leerde Kylian meteen uit een tuitbeker drinken.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina