Yoghurt rozijnen kunnen best hoor. Hier geef ik nooit snoep. Ik heb dit jaar bij de groothandel een silo met jojo's, fluitjes, ratels gehaald. Heb ook wel eens gelpennen, stuiterballen gedaan of 10 schoobydoo touwtjes in een strik....de kinderen vinden het super dat ze een kadootje krijgen en vooral de moeders zijn dr erg blij mee Lopen hier niet veel kinderen dus haal het ook nog wel eens bij de zeeman of action. Los snoep mocht ik vroeger ook niet eten en mn dochter nu ook niet. Fruit vond ik vroeger ook 3x niks.... wel was ik gek op geld, werd toen vaak gegeven (dubbeltje, stuiver en heel af en toe een kwartje) 1 vrouw aan het eind van het dorp had ieder jaar een warme beker chocomelk, stom genoeg liepen we ieder jaar weer dat hele eind voor die lekkere warme beker Hmm lang verhaal, sorry aanval van jeugdsentiment
ik heb dan ook altijd een zakje met gewone rozijntjes in huis. De moeders letten er dan zelf ook wel op hoor. Mijn man was vroeger overgevoelig voor kleurstoffen en mocht gewoon lopen, hij kreeg voor ieder snoepje dat hij niet mocht een paar centen. Zo was het voor hem een sport om zoveel mogelijk fout snoepgoed te verzamelen, want dan kreeg hij meer geld... En kocht hij dan iets leuks voor.