Yoghurt uit pak?

Discussion in 'Voeding' started by Steel, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Hallo,

Ons dochtertje van bijna 8 maanden is gek op yoghurt. Mag ze ook yoghurt hebben uit een groot pak, zoals wij dat eten. vermengd met een beetj Roosvice bijvoorbeeld. Of is die yoghurt heel anders qua samenstelling dan die kleine bakjes voor baby's?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nee hoor, gewoon de standaard yoghurt gebruiken!!
    In die kleine bakjes zitten misschien nog wel meer toevoegingen (smaak, suiker, etc). Ik vind juist die standaard yoghurt fijner. De ene keer krijgt hij het puur, andere keer met roosvicee, en dan weer eens met geprakt fruit..

Je mag trouwens halfvolle/volle yoghurt/kwark gebruiken. Daar zitten goede vetten in..

3. Streepje

Streepje Lid

Jul 28, 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Jahoor, gewone yoghurt en kwark is helemaal geen probleem.

Ik ken trouwens helemaal geen speciale yoghurt in kleine bakjes voor baby's... waar koop je die?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mogen ze met 6 maanden ook al yoghurt?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, vanaf 6 maanden is yoghurt prima (net als kwark en karnemelk). Probeer vooral ook zaken puur te geven zodat ze eerst de smaak puur gaan waarderen. Maak het daarna af en toe lekker zodat je dan er een klein feestje van kan maken ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ja, vanaf 6 maanden mag je yoghurt/kwark geven.

7. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Yogholino's bijvoorbeeld van Nestlé. Die hebben ze bijvoorbeeld bij de AH of de Plus

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind die speciale yoghurtjes echt veel te zoet, daarom geef ik ze bijna nooit. Ukkie krijgt gewone volle yoghurt, met niets erin, en dat smaakt hem prima! Tegenwoordig lepelt hij het zelf uit zijn bekertje, hij wordt al echt handig daarmee (okee, daarna moet je de tafel en hemzelf wel even afnemen met een doekje, maar het meeste gaat toch naar binnen).

9. Tese

Tese Niet meer actief

Bij het cb raden ze die yogholino's en danoontjes zelfs af. Ook omdat het te weinig is als toetje. Ze mogen zo'n 250 ml een uur na het avondeten (anders worden de voedingstoffen niet goed opgenomen). Wil je dit bereiken met danoon enz. dan hebben ze 4 (!) bakjes per avond nodig. En er zit megaveel suiker in hoewel ze je willen doen geloven dat ze zo goed zijn voor ze.

10. 4days

4days Niet meer actief

Ik pak die kleine yoghurtjes niet vanwege de suiker. Uit een pak is veel gezonder. Voor de smaak doe ik er een scheutje diksap bij. Vindt hij heerlijk!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kan ik me iets bij voorstellen...is namelijk ongeveer net zo zoet ;) (maar wel met betere suikers)

Laat kindjes vooral wennen aan naturel / pure smaken. Extra smaakjes kun je er later wel bij doen als afwisseling

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Laatst hoorde ik van iemand dat yoghurt voor de 9 maanden nog niet goed zou zijn door de gespleten koemelkeiwitten??

Wij zijn net begonnen met volle yoghurt. Hij vindt het nog niet heel erg lekker, maar ook niet heel vies. Eet een paar hapjes en dan vindt hij het weer genoeg ;)
    Danoontje vind ik echt niet nodig en dat zal ik dan ook pas geven als hij een stuk ouder is.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Yoghurt is juist goed door de gespleten koemelk eiwitten.

In gewone melk zitten die eitwitten in zijn geheel, in yoghurt(aangezuurde zuivel) iets afgebroken, in FV nog iets meer. In HA voeding nog verder afgebroken, en in pepti is het echt niet meer herkenbaar als koemelkeiwit.
    Het is dus juist een goede stap tussen FV (of BV) en echte melk..

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Gewone yoghurt mag vanaf 7 maanden. Onze meid is er gek op. We geven het puur, dus zonder suiker, fruit of sap erdoor. Kindjes moeten ook aan pure smaken leren wennen, het is niet goed om alles zoet te maken. Ze lust het trouwens niet eens als ik er iets door doe!;)

15. Tese

Tese Niet meer actief

Gewone yoghurt mag al vanaf 6 maanden

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bedankt voor de uitleg over de gespleten eiwitten... Het was me niet duidelijk, maar nu wel ;)

Volgens mij verschilt het per cb vanaf wanneer het gegeven mag worden, hier was ook 7 maanden het advies.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

7 maanden is om te voorkomen dat yoghurt te snel ipv kv / bv of andere vaste voeding komt.
    Eerst goed leren eten en daarna toetjes

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,217
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Wat een schattig mannetje hebben jullie:D

Share This Page