Hoi hoi! Heb vandaag 6 maanden potje van Friso gegeven met kleine stukjes. Vindt het al best een beetje eng die stukjes. De eerste paar hapjes gingen goed maar ineens begon ze te kokhalzen... Brr, heb nog wel geprobeerd daarna maar na weer 2 keer kokhalzen ben ik gestopt. Moet ik het nu wel maar gewoon blijven proberen of toch maar 6 maanden potjes zonder stukjes geven? Ze heeft trouwens ook nog geen tandjes, dus kauwen gaat ook moeizaam.
Die kleintjes hebben gewoon een snelle kokhalsreflex. Het kan zijn dat ze er ff aan moet wennen, maar misschien is ze er ook nog niet helemaal aan toe. Dat is toch uitproberen. Als het nog niet lukt, dan zou ik er gewoon nog ff mee wachten. Er zijn zat "gladde" potjes te krijgen.
Om te kauwen hebben ze geen tandjes nodig hoor. Mijn tweeling is nu 11 maanden en hebben nog geen enkele tand, maar knabbelen al van alles zo weg met die rubbertjes... banaan, liga, gekookt stronkje broccoli. Maar met 6 maanden pureerde ik hun eten ook nog heel fijn. Op zich kan dat kokhalzen geen kwaad, is een natuurlijke reactie. Zelf ben ik wat later met de grovere hapjes begonnen. Heb ze eerst op een broodkorstje laten knabbelen om dat kauwen te oefenen.
Dat broodkorstje heb ik vanmiddag geprobeerd, alleen toen sabbelde ze er een stuk af en begon dus ook te kokhalzen. Vindt het dood eng,haha! Maar denk dat ik het dan nog even bij glad eten houd
marinte kokhalst ook als ze het op een gegevn moment beu wordt. dan probeert ze de wipstoel uit te komen en gaat ze spelen met dr eten en ook kokken. als ik het te erg vind worden til ik ze op en hou ze een klein beetje voorover en dan kotst ze het lekker ( over mijn net schone broek) uit! hahaha
Maak het je kindje niet te makkelijk. Ze moeten leren om stukjes te eten.. kokken hoort daar echt bij. Het zijn de mama's die het moeilijk hebben, de kindjes eigenlijk zelden. Stikken in voeding gebeurt eigenlijk nooit!
Nathan eet de Friso potjes zonder moeite maar met stukjes brood begon hij aan het begin wel steeds te kokken. Vond het ook eng maar het gaat snel beter hoor. Nu kokt hij nog wel eens maar hoeft dan niet meer te spugen.
Ik heb ook de eerste twee weken gladde hapjes gegeven (4mnd potjes) Nu maak ik het zelf en doe ik e even de staafmixer door, dus nog wel fijn, maar met iets meer stukjes. Is denk ik een kwestie van wennen. Gaat inderdaad snel. Vandaag heb ik mn dochter voor eht eerst een paar dobbelsteentjes brood gegeven. Gaat ineens erg goed, ook zonder tanden! Hier kokhalst ze vooral als ze genoeg heeft. Een duidelijk teken voor mama dat ze moet stoppen...
Het is echt een kwestie van wennen hoor. Hier ook een meisje van bijna 6 maanden die weleens kokhalst, maar mama is niet snel onder de indruk Gewoon doorzetten, ze hoeven ook geen rauwe wortel te bijten he, het is allemaal doorgekookt en gepureerd en dat moet echt kunnen met de rubberen kaakjes! Succes!!
Hey meid je hoeft niet bang te zijn hoor. Dat kokhalzen is niet vanwege stikken hoor. Dat is vanwege het wennen aan een nieuwe structuur.
't Is voor jou als mama wel eng, maar het hoort bij stukjes leren eten. Hier ben ik er even mee gestopt, omdat ze niet eens meer tot kokken kwam, maar alles weer uit haar mond liet lopen, en toch echt de voeding nodig heeft, (en anders ik wel: als ze goed eet, meldt ze zich nog minimaal 1-2 keer per nacht ). Maar ze gaan het niet leren zonder kokken... die reflex zit gewoon achter in het mondje en dat is ook goed: zouden ze dat niet hebben, dan zouden ze er pas in stikken. Gewoon in de buurt blijven: als je toch denkt dat je kleintje erin blijft, even flink op de rug timmeren, dan komt het er zo weer uit, En dan hebben ze het vanzelf zo een keer door,
In principe kunnen die kleine stukjes gewoon doorgeslikt worden zonder dat ze er in stikken. Dat kokhalzen is echt alleen een reflex. Niet omdat ze er dus in stikken, maar omdat ze dat als reflex doen. Kan geen kwaad, het is alleen onhandig. Tobe heeft het hier een tijdje bij brood gedaan waardoor het er ECHT niet in ging. Sinds deze week is dat gelukkig weer helemaal over. Er zijn potjes op de markt die geen stukjes bevatten bij 6 plus.
Dank jullie wel dames! Tja mama is vroeger eens bijna gestikt in een chippie en vindt het dus doodeng. Laat deze week malief even proberen,haha! Als ik dan zie dat ze niet stikt vindt ik ik het ook niet meer zo eng,haha!