Eczeem icm. gebruik Orthiflor Start?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door senoritasyl, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senoritasyl

senoritasyl Nieuw lid

12 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen beste moeders,

Sinds een week of 3/4 heeft onze zoon Tom, 4,5 maand oud last van plaatselijk eczeem in zijn gezichtje.
    Het begon met een plekje op de linker wang, maar inmiddels zit ook zijn haarlijn en rechter wang onder.
    Ik heb tot mijn grote spijt de borstvoeding zo goed als afgebouwd sinds een maandje.
    Voordien had Tom weinig tot geen klachten.
    We hebben een overstap gemaakt naar Friso Hypoallergeen 1 voeding, omdat dit het beste aan zou sluiten bij de borstvoeding.

Op het CB en bij de huisarts wordt ik met Hydrocorstisonezalf en en Cetomacrogolzal weer weggestuurd.
    Dit lijkt mij geen oplossing, omdat ik van mening ben dat de oorzaak van het eczeem van binnenuit komt.
    Ik ben dan ook sinds gisteren gestopt met het smeren van bovenstaande.

Op aanraden van een medewerker van de Natuurwinkel, ben ik gestart met het geven van Orthiflor Start, probiotica, die de darmflora versterkt.
    Klinkt aannemelijk dat een eczeem zijn oorsprong in de darmen vindt.
    Heeft iemand ervaring in het gebruik hiervan icm. eczeem?
    Zijn er nog andere moeders, met wellicht gouden tips?
    Tom heeft last van jeuk, en draagt bijna de hele dag aan zijn linker handje een krabwantje, anders krabt hij zijn hele wang open.

Ben er zo bezorgd om, we hebben zo'n knap mannetje, met helaas zo'n ontsierende eczeem....
    Help!

Groetjes,

Syl

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind Dermolin een hele prettige creme, waar heel weinig geks in zit, wat in ieder geval de huid wat vettig houdt. De oplossing ligt idd wel van binnen, denk ik. Ben je echt al helemaal gestopt met BV? Zo niet, dan kun je nog terug he, als je wilt! Kijk maar eens op borstvoeding.com hoe dat werkt.

Deel Deze Pagina