Hallo allemaal, helaas moeten we er ook aan geloven en is ons mannetje nu al bijna een week flink aan het hoesten. Daarnaast zit hij behoorlijk verstopte neus en heeft hij denk ik ook keelpijn. Op zich ging het allemaal wel, hij dronk wel iets minder en de bijvoeding daar gaat ie nu van kotsen maar hij kreeg wel voldoende melk binnen. Sinds vandaag ben ik zelf ook ziek, ik heb lichte verhoging en zit ook helemaal vol met keelpijn, voel me ook lekker belabberd, nou vind ik dat niet zo erg vind het voor me kind veeeel erger. Nou is ie vandaag echt heel erg aan het hoesten, soms lijkt hij niet meer uit een hoestbui te komen en hij heeft nog maar amper gedronken en daarnaast flink overgegeven toen ik hem ze druppels tegen het hoesten gaf. Hij weigert verder ook de fles, heeft gelukkig geen koorts maar is duidelijk niet happy. Me vriend zei bel de huisarts maar volgens mij kan die ook niet veel doen... Ik hoop maar dat ie straks wel weer een beetje gaat drinken en hij zich snel beter voelt. Ik wou dit gewoon ff kwijt, weet dat het we allebei uit moeten zieken en we meer als dit ff niet kunnen doen.
Je zou nog met hem kunnen gaan stomen in de douche/badkamer. Douche heet laten stromen en dan met het raam en de deur dicht gaan zitten in de stoom zeg maar. Beterschap!
S'avonds voor het slapen gaan doen we dat ook, eerst gaat hij mee douchen en daarna blijf ik nog ff in de stoom zitten met hem in een handdoek gewikkeld, vind ie heerlijk! Vanmorgen is ie naast me op bed in slaap gevallen en heb ik hem maar lekker op ons bed laten slapen. Ik weet dat het erbij hoort maar vind het zo zielig voor hem!! Zeker als hij van die hoestbuien heeft en moet overgeven, me hart breekt dan echt, de arme stakker!
hoofdeind van het bedje kun je iets omhoog doen en voor het slapen gaan baby neusdruppels zodat hij lekker slaapt. en verder helaas niets aan te doen, gaat enorm rond! hier zijn we gelukkig weer aan de beterende hand maar duurt al ff.
Hier ook een slachtoffertje van verkoudheid duurt al bijna 3 weken....ik heb tussikind van vsm gehaald kijken of dat helpt...verder doe ik neusdruppels bedje omhoog en gesneden uit op het kamertje.... Sterkte!
Ja die tussikind druppels gaf ik ook maar geen effect helaas.... Arm mannetje moet ook van alles buiten ze fles om spugen en zelfs nu van die druppels.... Komtvevht omdat ie ziek is
Koken heet water in een bak(je) en er een klodder luuf in doen. En in zn slaapkamer zetten. Hier zijn we ook al vanaf t weekend aan het kwakkelen. Mn man kreeg vrijdag de buikgriep. Zaterdag ochtend de kleine de heleboel onder gespuugd en zondag brak de buikgriep ook bij mij door. En nog steeds zijn we niet beter. Beterschap voor je klein man!
Een ui in het kamertje leggen heeft hier ook geholpen met de boel wat meer open krijgen... Baat het niet dan schaat t niet dacht ik,haha. Zou t hoestennwel ff in de gaten houden. Als hij het er echt heel erg benauwd door krijgt en er niet meer uit komt zeg maar kan het wellicht kinkhoest zijn en zou ik wel naar de dokter gaan. Zo niet kan de dokter er idd vrij weinig aan doen denk ik... Sterkte!
Tegen het hoesten werkt hier perfect als wondermiddel: voor t slapen onder de voetzolen vicks vaporub smeren en stokjes aan slapen, werkt perfect tegen t hoesten hier! Kleine was weken aan t hoesten en nadat ik t deed ging t super de nacht! Ik zou ook ff bloed laten prikken om te kijken of t kinkhoest is als t al langer of vaker is... Heb ik ookngdn, vrijdag uitslag... Tegen verkoudheid: luuf onder t neusje smeren en proberen beetje aan binnenkant neusgaten en op de rug en borst... Sterkte ! T is echt sneu voor kleintjes! Ik zit zelf nu paar dan met vreselijke keelpijn, maar aan 1 kant! Zo vreemd ....
Ik heb toch maar even de ha gebeld, de hoestbuien worden steeds heftiger en hij komt er moeilijk uit en word ook echt benauwd en begint over te geven. Hopelijk is mijn vriend op tijd thuis, anders moet ik zelf gaan, ik heb zelf ook een hele slechte nacht gehad brrrr