Wat te eten bij 9 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Carino, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb soms het idee dat het avondeten voor mijn dochter zo hetzelfde steeds is.
    Ze eet goed en eet eigenlijk wel alles maar ik kom steeds weer uit op groente (broccoli, wortel, courgette) en aardappel of rijst. Zo saai..

Ze eet soms geprakt en soms stukken, ligt aan het soort eten. Ik kook altijd apart voor haar want wij eten veel later en ook meestal dingen die ik haar niet geef zoals salades enzo.

Ik ben op zoek naar ideeën om haar meer variatie te bieden. Kan dus een prakje zijn maar ze eet eigenlijk liever zelf, dus dan gewoon stukken. Ik heb wel wat kookboeken thuis voor baby's maar daar staan dan echt nog recepten in waarbij de ingrediënten in de keukenmachine gaan met een beetje melk om net smeuïg te maken, dat is dus juist niet wat ik zoek.

Kunnen ze rijst zelf eten? Of is dat nog te veel gevraagd?

Ook ben ik benieuwd of jullie het eten al kruiden en zo ja, welke kruiden? Wanneer kunnen ze ui en knoflook hebben?

Bedankt alvast!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Misschien is het Opperdepop! boek van de AH iets?
    Staan veel recepten in, ook voor na gepureerde en geprakte happen.

Verder gaven wij ook vaak andijviestampot en pasta's.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt dan het beste rijst pakken die wat plakkeriger is na het koken, dan kunnen ze het met de handjes wel goed eten hoor!

Wilde je ook al het boek opperdepop van de AH adviseren.
    Staan erg leuke recepten in, ook voor ná de 'prakjesperiode'...

Hier deden en doen stamppotten (ook bijv van bloemkool/spinazie/spruitjes/spinazie) het altijd goed, ook allerlei pastagerechten en dan maak ik de saus van verse groenten (spinazie/courgette+aubergine/broccoli oid). Als pasta neem ik vaak penne of fusili..kan ze lekker zelf eten!

Sperzieboontjes zijn hier ook altijd een hit of erwtjes+worteltjes.

Deel Deze Pagina