Gewone magere kwark vind ik erg vies smaken. Ik heb altijd de magere yoghurt van Campina. Niet zo dunnig en zuur als andere merken magere yoghurt.
Ik vind het heel erg per merk verschillen, appie eigen merk vind ik niet lekker bijvoorbeeld, maar Arla Skyr vind ik echt lekker!
Ik at altijd de griekse of turkse yoghurt 10% met 'kale' muesli, havermoutvlokken en een banaan/blauwe bessen/frambozen/aardbeien Nu koemelkvrije yoghurt en kwark aan t proberen..
Hier ook altijd Griekse yoghurt met granola of musli en soms vers fruit erbij. Bij de Jumbo en Lidl verkopen ze ook griekse yoghurt met een smaakje. Niet zo gezond natuurlijk, maar soms wel erg lekker voor de afwisseling!
Ter aanvulling. Zowel magere als volle kwark wordt gemaakt van magere melk en bij de volle variant wordt extra room toegevoegd. Volle kwark vind ik veel lekkerder, helaas betekent dit ook een hoop extra kcal door de toegevoegde room. Als je het geluk hebt, dat je dit kan hebben zou ik voor lekker en vol gaan. Ik kan dat helaas niet hebben en kies daarom voor mager. Niet dat omdat ik denk dat vet slecht is, maar ik krijg al voldoende vet uit noten en plantaardige oliën. Ik eet al snel teveel kcal en vetten hebben per gram een veel hogere calorische waarde dan eiwitten en koolhydraten. Ik probeer daarom de verhoudingen wel wat in de gaten te houden. Het is daarom denk ik heel persoonlijk of je voor vol of mager moet gaan.
Gewoon even googelen op basis recept granola. Het is echt heel makkelijk. Noten hakken, kokosolie smelten, klein beetje honing erdoor. Op een bakplaat leggen en de oven in. Tussendoor een keer omscheppen. Je kunt er indoen wat je zelf lekker vind. Ik maak het vaak op zondagmiddag voor de rest van de week.
Ik ook! Voor die prijs dacht ik een extra lekkere en luxe kwark te krijgen. Nou, niets was minder waar. Ik kreeg echt geen hap door mijn keel. Zó dik! Het bleef echt in m'n keel vastzitten, brrr... Heb het ook weggegooid. Voor mij nooit meer!
Altijd magere kwark. De magere Franse kwark van de lidl. Gewone yoghurt vind ik te zuur en dun van structuur. Altijd gecombineerd met fruit en noten. Perfecte ontbijt
Griekse yoghurt en Skyr van de Lidl zijn hier favoriet. Van Skyr zijn de varianten naturel en bosbessen erg dik, vind ik wat minder lekker.
Ik eet regelmatig Skyr. Ik vind het ook te dik. Maar ik ben nogal oplossingsgericht geloof ik. Want ik doe er gewoon een beetje water bij dan... En betreft calorieën en zo. Als ik zo het ‘wat heb je vandaag gegeten’ topic doorlees zijn er echt veel vrouwen die super weinig eten joh. Ik eet juist expres niet te weinig. Hoe ouder je word, hoe makkelijker je aan gaat komen. Als je dan nu al zo minimaal eet, valt er na je 40e straks niks meer te schrappen hoor. Dus dat light en mager ga ik wel doen als ik oud ben.
Ik meng skyr (is yoghurt, geen kwark) met een beetje "gewone" volle yoghurt om het wat smeuïger en beter door te roeren te maken. Lekkere eiwitboost na het sporten met vers zacht fruit en cacaobonen!
Ehhhh, huh? Yoghurt is gezond vanwege het calcium, de eiwitten en het gefermenteerde, wat je darmflora schijnt te helpen. Maar zeker niet vanwege zn vetten. Die zijn namelijk, net als in alle zuivel, voornamelijk verzadigd.
Meer dan de helft van de Nederlanders is te zwaar en dat blijkt tocht echt niet te komen door te weinig eten. De vraag is hoe objectief en/ of representatief de lijstjes uit dat topic zijn. Aankomen wordt echt in het overgrote deel van de gevallen toch echt veroorzaakt door meer energie in te nemen dan dat je verbruikt. Een van de weinige zaken in voedingsland die wel vaststaan. Als je te zwaar bent en je wilt afvallen, blijft het toch zinvol om je aantal kcal te verminderen. Of als je net zoals ik op gewicht blijven en je kcal liever wilt besteden aan andere dingen, dan kan het zin hebben om voor magere kwark te kiezen. Het is niet minder gezond dan wat het geval is bij sommige light producten (waar bijv ter compensatie van minder vet extra suiker is toegevoegd ). Zoals ik eerder aangaf is het een persoonlijke keuze en afhankelijk van wat eventuele doelen zijn. Vanuit het perspectief van voedingswaarde is voor beiden in ieder geval geen duidelijke voorkeur. De een is niet gezonder dan de ander.