Hoi meiden, Ik ben nu 8 weken en 6 dagen zwanger, maar ik heb de laatste tijd ineens zoveel aan mijn hoofd. Het zijn echt hele grote zorgen, waar ik niet goed door kan slapen, continu mee bezig ben en de hele dag door eigenlijk bang ben.. Ik vraag me af wat dit voor de zwangerschap kan doen, zeker omdat het nog zo vroeg is, wil ik niet dat straks hierdoor ook nog iets mis gaat ofzo.. Wie kan me een beetje helpen? gr. Natalie
ikben zelf ookheel bang geweest dat er iets fout zou gaan, ik had heel veel stress, kon snachts niet slapen omdat ik overal bang voor was. en ging ermee naar bed en stond ermee op. ik heb het me hele zwangerschap gehad. stress is nooit goed voor je kindje. maar als je het hebt kan je het niet wegstoppen. yenthe is een hele lieve en rustige baby. echt een grote schat!
Gelukkig te horen dat het bij jou zo goed gegaan is De stress is NIET over de zwangerschap. Natuurlijk heb ik daar ook wel wat spanning door, maar dat is niet waar het om gaat hoor...
hoi, bij mij waren het ook geen zorgen voor de zwangerschap. hoop dat het goed gaat. maak je niet al te druk. en probeer te genieten van je zwangerschap..
bij mij zijn er ook andere dngen die stress en spanningen veroorzaken ....helaas.... maar goed je kindje kan wel iets voelen van je stress maar jou kindje voelt zich nu nog veilig en warm in je buik ...je kindje voelt zich dus veilig !
Ook ik heb ontzettend veel stress gehad en heb het nog steeds. Ben in het begin van mijn (ongeplande) zwangerschap nog geopereerd aan mn buik, week in t ziekenhuis gelegen, longontsteking erbij gekregen, onder de CT scans geweest i.v.m. verdenking longembolie etc. etc. Daarnaast heeft mijn ex me in die tijd ook meteen in de steek gelaten en had ik op mijn werk NET een contract gekregen (zat net 4 dagen in mn proeftijd) en dat bracht dus ook de nodige stress met zich mee! Ben nu nog ontzettend bang.. en heb nog steeds ontzettend veel zorgen, maar mijn kindje groeit goed en doet het goed schopt lekker veel en zit PRECIES goed op zijn groeicurve... Probeer te genieten ook al is dat soms moeilijk
Probeer tegen je kindje te praten en hem/haar te vertellen dat alles goed komt.. is rustgevend ook voor jezelf.. was 'n tip die ik kreeg en bij mij werkt't .. Enne.. volgens mijn gyn kunnen baby's heel veel hebben, ik heb ook enorme stress gehad zo erg dat ik er buikpijn van kreeg maar met de kleine gaat't perfect ! Probeer toch van je zwangerschap te genieten en inderdaad.. je kindje voelt zich veilig !
Het klinkt misschien een beetje vaag, maar als je de tijd en kracht voor kan opbrengen dan zou Yoga/Zwangerschapsyoga je misschien kunnen helpen. Al is het maar een of twee uurtjes per week, het is wel een moment dat je even helemaal tot jezelf komt. Ik heb er een hoop baat bij gehad