Mijn dochtertje drinkt nog niks anders dan melk. Ik ben al een tijdje verschillende dingen aan het proberen, zonder succes.. 8) Ik heb al een tuitbeker geprobeerd met melk, zodat ze i.i.g. eerst even leert met een tuitbeker te drinken. Ze begon heel fanatiek, maar na 3 slokjes hield ze er helemaal mee op... Dan iets anders in een flesje.... nee, weigert structureel.. 8) Heeft iemand een tip? Hoe en welk drinken dan?
MIsschien uit een gewone beker drinken en dan vooral uit jouw beker? Dat jij eerst een slok neemt en laat zien dat het 'Erg Lekker' is en dan haar eruit laten drinken. Als Luca niet wil, werkt dat heel goed. Maar hij is wel al ouder. Wat misschien werkt is thee met melk. Dan is het dezelfde kleur, en kun je langzaam aan de melk verminderen? Verder drinkt Luca vooral water en sochtends een kopje thee. Krijgt ze al Yoghurt? Dat kan je nog doen. Of karnemelk. Dat drinkt Luca bij zijn lunch.
Heb je al eens thee op zijn Engels geprobeerd (dus met melk)? Kun je ook maken door een vleugje kv-poeder er in te doen.
Mijn dochter wilde ook niks anders drinken dan melk...had echt al het verantwoorde al geprobeerd. Toen zei me moeder dat ik eens appelsap moest proberen....en dat vond ze wel erg lekker Nu drinkt ze inmiddels ook diksap, en soms een beetje thee van mij, maar appelsap blijft toch favoriet.
Bedankt voor de tips, ik ga het uitproberen, zal mij benieuwen... Appelsap durf ik niet goed te proberen, mijn neefje dronk dat vroeger aan de lopende band en die had geen een witte tand in zijn mondje staan... Dus ben ik beetje huiverig voor.. Maar aangelengd met water proberen misschien? Dirksmama; ze je dan thee (slap neem ik aan), waar je een beetje poedervoeding doorheen doet? Sannaa; yoghurt heb ik laatst geprobeerd als toetje, maar dat vond ze heel vies. Dat belandde bluurpp... op de slabber...
Dochter wilde ook nooit iets anders in haar fles dan melk. Ander drinken hoort volgens haar in een beker. Appelsap is net zo slecht als ander vruchtensap. Een keer een glas appelsap is niet zo erg, maar de hele dag lurken uit een fles of glas is veel erger. Sommige kinderen gaan er ook nog mee naar bed. Tja dat is niet zo best voor tandjes. Slappe thee met melk is ook een optie. En water leren drinken ook, dochter lustte eerst ook geen water maar nu drinkt ze het wel.
Yoghurt is even oefenen, hoor! Is wat dikker en wordt op een andere manier aangeboden. Je kunt er evt een scheutje diksap doordoen voor een ander smaakje, of de milde variant proberen. Maar idd iets van vruchtensap proberen en aanlengen met water kan ook. Succes.
thee is ideaal. zoals iemand al zei kan dat als thee met melk. maar ook theen die van zichzelf wat zoeter zijn. rooibos is hier populair. je hebt ook kruidentheeen voor kinderen die lekker zijn. bij de natuurwinkel hebben ze die wel. ook zonnatura heeft wat lekkere kruidentheeen. of diksap/ roosvicee, en dan heel erg verdund.
Mijn dochtertje lust nog steeds geen thee, niet gewoon en ook niet met melk. Ja, hoogstens een paar kleine slokjes. Het heeft heel lang geduurd voor ze melk ook uit de tuitbeker dronk, pas toen ze iets van 14 maanden was. Andere dingen dronk ze er wel uit. Meestal krijgt ze hier appeldiksap (heel slap), Roosvicee, water of melk. Tegenwoordig drinkt ze alles uit een beker. Oh ja, en af en toe als het koud is, nemen we gezellig een beker warme chocolademelk (gewoon van die zelfgemaakte). De aardbeien-appeldiksap van AH vindt ze ook lekker.
Ze heeft al 2 dagen 100 ml thee met melk gedronken.. *blij* Nu ga ik de schepjes melk steeds verminderen, ben benieuwd! Maar dan nog sapjes drinken natuurlijk, och, komt wel..
Lekker bij thee houden joh! Sap is nergens voor nodig, alleen maar slecht voor de tanden met al die fruitzuren enzo.
je kan ook een smoothie maken of millkshake 1 banaan, 100ml opvolgmelk, 50 ml diksap od vruchtensap, citroensap. Alles in de blender en beetje citroensap voor de verkleuring. Koel serveren. drinkyoghurt: 100ml opvolgmelk, 100ml yoghurt, scheutje diksap, smoothie: 4dl yoghurt, 2dl sinasappelsap, verse bramen 1 banaan alles pureren. sap van vers fruit kan je het beste aanlengen met water groetjes!