Geen fles willen->alleen pap?!

Discussion in 'Voeding' started by Lucia, Nov 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden,

kom weer even jullie advies vragen. ;)

Alyna weigert sinds een paar dagen haar flesje nadat ze zo'n max.100 cc heeft gedronken.Ze wil wel pap van een bordje maar...

1.wordt het niet te veel, 2 keer per dag een bord pap?Ik geef 's middags normaal ook nog pap met fruit erbij, dan kom ik zelfs op 3 keer.(al zit er minder pap in dan bij een gewoon bord pap)

2.ze eet haar bordje pap niet helemaal leeg (wat me logisch lijkt, aangezien ik pap maak van meer dan 200 cc, omdat ze normaal ook 225 of 240 cc melk krijgt), krijgt ze zo dan niet te weinig melk binnen?

Alvast bedankt!

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

antwoord 1: mijn zoon krijgt 3x per dag een bord pap. Hij weigert de fles volledig en anders krijgt hij geen voeding binnen. Dus ja ik denk niet dat 2x een bord pap teveel is. Misschien neigt haar voorkeur ook meer na vast voedsel, dat is bij ons wel het geval.

antwoord 2: ik zou 180cc proberen met 6 scheppen voeding en dan pap maken en dan het flesje niet geven. of 1/2 flesje en de nadere helft pap van maken, dan zou ze voldoende binnen moeten krijgen.

succes!

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oké, ik ga het zo proberen!
    Dankjewel!

(ze krijgt ook nog een toetje van opvolgmelk na haar warme hap, dus denk niet dat ze te weinig melk binnenkrijgt.Toetje is ook 100cc, dus 200+200+100=500)

4. wonderteam

Geen dank :D en 500 is idd voldoende toch?

Succes!

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Denk het wel, dat hebben ze toch verteld op het cb. ;)

Och, en eens een dagje minder zal ook wel geen kwaad kunnen...

6. wonderteam

Nou idd, heb ik hier ook wel eens, soms wil hij een dag heel weinig. Dan denk ach je kan het hebben :)

7. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

:) dat ken ik ja!

Haar laatste flesje heeft ze voor iets meer dan de helft opgedronken, daarna van de rest pap gemaakt en daar heeft ze ook nog een deel van op.Niet alles, maar bij mekaar toch minstens 200cc. ;) Dus ik ben een tevreden mama. ;)

Nog erg bedankt!

Grappig dat we allebei een kindje hebben dat het lepeltje prefereert, al is Alyna een beetje ouder. :) Hoe lang is het bij Mason al zo?

8. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Ons mannetje had dat ook, toen hij 7 maand was weigerde hij ineens de fles te drinken. Pap eten wilde hij wel, dus toen zijn we ook mar overgegaan op drie keer pap er per dag. Hij deed het er prima op!

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Krullebol; dankjewel voor je antwoord!

Hier vanmorgen ook weer papje gemaakt van resterende melk, ging bijna op. ;)
    (ik maak 210+7,dat is toch al bijna 240CC)

10. wonderteam

Mason doet het nu ongeveer 2 maand. Wat ik jammer vind is dat ik nu het intieme van de fles geven wel mis. Gelukkig is Mason een echte knuffelkont ,dus dat scheelt wel. Wat goed dat het vanmorgen al zo goed ging zeg! Nog even en Alyna eet het hele bordje zo op :D

11. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier is het al zeker 4 mnd geen fles meer en tim is ook te licht in gewicht !
    wij moeten dus 3x per dag pap geven van het CB ! dus zal zeker geen probleem zijn hier moedigen ze het aan !
    vaak wil hij geen eten dus alles wat hij wel wil en meer voeding is is alleen maar top

het intiem gezellig momentje samen hebben we hier helaas al maanden niet

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vandaag ging het ook weer lekker met het papje ;)

Heb vanavond eerlijk gezegd niet eens de moeite genomen om eerst de fles te maken, heb gewoon avondpapje gemaakt en dat heeft ze bijna helemaal op. :D

Dat intieme momentje ga ik ook wel missen ja...Alyna is niet zo'n knuffel, ze zit geen seconde stil op m'n schoot. Gaat het liefs staan en 'springen' :)

Dank jullie wel meiden! ;)

13. Jeetje.. Ik zit ff mee te lezen.

Wayne heeft dit dus ook sinds een paar dagen.. De fles weigeren.. Tenminste. ongeveer 100 cc drinken, en dan de fles wegduwen.. Echt met geen mogelijkheid meer bij te krijgen..

Pap wel.. een probleem, maar gewoon een fles..Neehoor, en dan met name de middelste fles heeft hij al een paar dagen geweigerd. En die fles opsplitsen naar 2x 100cc heeft ook geen effect.

Ik zal morgen ook es proberen om die middagfles als pap in een bordje aan te bieden. Wie weet..

14. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Ingrid; dat doet Alyna dus ook, en dan maak ik van de rest pap..(op aanraden van mason010508 ;) )

Veel succes!

15. Ja ik ben ook maar begonnen met lepelen..

Vanmorgen heeft hij daarmee 200cc gegeten..

Als dit zo doorzet vandaag ben ik tevrede..

16. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heey wat goed!:D

Ik hoop voor je dat het doorzet!

17. Ja, hij drinkt weer goed..

Gister heb ik van zijn flessen pap gemaakt. Behalve de laatste fles, en die heeft hij helemaal leeggedronken..

Vandaag "drinkt" hij ook weer enigzins normaal. Heeft nog maar 40cc laten staan.

Gister heb ik hem ook nog wat diksap gegeven.. Ging ook prima, vond hij erg lekker. Heeft 20cc gedronken. Is toch weer20cc..

18. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Toevallig heeft Alyna vanavond haar flesje ook helemaal opgedronken...

Rare kids :)

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Update:

Alyna wil nou bijna helemaal geen flesvoeding meer...'s morgens nog het meeste maar ook niet heel de fles op en overdag en 's avonds is het een ramp...
    Is dit een fase ofzo?

Het maakt niet uit dat ik er pap van maak, dat duwt ze lekker met haar tong weer naar buiten.(als ik er al een hap inkrijg)
    Met haar andere eten is ze ook een beetje aant klooien trouwens :(
    Wat is het minimum aan fruit/groenten en melk dat baby's van 9 maanden moeten binnenkrijgen?

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    het minimum aan opvolgmelk is 300cc, anders moet je vit D bij gaan geven. Heb je al een ander merk geprobeerd. ik had eerst friso, onze uk wilde die opvolgmelk niet meer. heb nu Bambix opvolgmelk (inmiddels groeimelk) en die lust hij wel.
    of een pyjamapapje voor het slapengaan. zit een smaakje aan. ik heb hier een paar weken gehad dat het in de ochtend melkpap appel was, tussen de middag fruitflesje en voor het slapengaan pyjamapapje, :oops: :oops: :oops: maar ja, je moet toch wat...
    ander merk was hier een groot succes.

groetjes, Miranda

Share This Page